Klaipėdoje – piratų paieškos

Atlanto vandenyne, Šiaurės ir Barenco jūrose nelegaliai žūklaujančių ir dėl to į Europos Sąjungos juodąjį sąrašą patekusių dvylika Rusijos bei Gruzijos laivų nesurado saugaus prieglobsčio Klaipėdos uoste.

Nelegalius žvejus uostuose persekiojantys tarptautinės aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace” aktyvistai trečiadienį iš pat ryto surengė ataką prieš šiuos piratine žūkle įtariamus laivus.

Smiltynėje nuleidę į vandenį pripučiamas gumines valteles su užrašais „Greenpeace”, vandenynų sergėtojai iš aštuonių ES šalių įsiveržė į Klaipėdos uosto vidaus akvatoriją. Jie užrašais išmargino prie krantinių stovinčius vadinamųjų žvejybos piratų laivus.

Su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) „Greenpeace” aktyvistai savo išpuolio nederino. Motorinės jų valtelės vikriai sukinėjosi prie krantinių.

Žvejybos laivų įgulos pabandė gintis – iš žarnų liejo dažytojams ant galvos vandenį, grasino apmėtyti gelžgaliais.

Uosto kateriai užstojo piratus

Protestuotojus nuo laivų bortų bandė nustumti žvejams į pagalbą atskubėję greitaeigiai uosto gelbėjimo kateriai „Audra” ir „Žaibas”.

Tačiau bangų nublokštos valtelės vėl priplaukdavo prie laivų, ir dažytojai tęsdavo savo darbą.

Per valandą gėdingais užrašais „Stabdyk piratinę žūklę” spėta išmarginti šešis laivus.

„Greenpeace” atstovai labiausiai piktinosi Rusijoje ir Gruzijoje registruotais žvejybos laivais, kurie be atodairos naikina gyvuosius išteklius Šiaurės Atlante ir Barenco jūroje.

„Greenpeace” išpuolį nutraukė KVJUD uosto priežiūros skyriaus vadovas Juozas Saudargas.

Pagrasinęs akcijos rengėjams administracinėmis baudomis už uosto vidaus taisyklių, saugios laivybos pažeidimus, jis teigė, jog motorinėms valtims čia negalima savavališkai plaukioti.

„Drausmina mus, o ne piratus, kurie giluminiais tralais košia vandenyną ir naikina viską, kas gyva”, – uosto prižiūrėtojų veiksmais stebėjosi „Greenpeace” atstovas JAV pilietis Dmitrijus Litvinovas.

Neturėjo ramybės ir Rostoke

Aplinkosaugininkais, o ne ES direktyvas ignoruojančiais žvejais piktinosi ir Klaipėdos jūrų uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius: „Jie pažeidė laivybos nuostatus ir uosto režimą”.

Tuo tarpu į ES juodąjį sąrašą įtrauktų Rusijos ir Gruzijos laivų vizitą Klaipėdoje V.Lukoševičius vadino teisėtu – esą nebuvo pagrindo neįsileisti šių be jokių žuvų krovinių atplaukusių tralerių.

J.Saudargas tikino, kad uoste atvykėliams jokios paslaugos neteikiamos. Prie įmonių „Laivitė” ir Vakarų laivų gamyklos krantinių žvejybos laivai pastatyti tik tam, kad juose būtų galima atlikti nereikšmingus remonto darbus.

Gruzijos vėliavą iškėlusius laivus („Eva”, „Rosita”, „Isabella” ir „Juanita”) „Greenpeace” atstovai persekioja jau seniai.

Prieš mėnesį panaši akcija buvo surengta šiems laivams stovint Vokietijos Rostoko uoste. Įsirangę į denį aktyvistai stiebuose iškėlė juodas piratų vėliavas.

Žvejybą valdo Rusijos mafija

Kai šiais anksčiau kitais pavadinimais Dominikos Respublikoje registruotais gelminės žvejybos traleriais ėmė rimčiau domėtis Vokietijos žuvininkystės ministerija, žvejai kovo 21 dieną paskubomis spruko iš Rostoko ir po kelių dienų atsidūrė Klaipėdoje.

Dar vienas iš Rostoko pabėgęs Rusijos traleris „Dimas” slapstėsi Lenkijos uoste, bet „Greenpeace” jį aptiko ir surengė dar vieną išpuolį.

Gruzijos laivai įtariami nelegalia jūrų ešerių žūkle Šiaurės Atlante. Juos valdo Panamoje registruota bendrovė „Trespan”.

„Tie patys rusakalbiai savininkai kaskart keičia tralerių vardus ir vėliavas, siekdami tęsti savo nusikalstamą verslą”, – „Lietuvos rytui” sakė į ES juodąjį sąrašą įtrauktus laivus persekiojantis „Greenpeace” akcijos Klaipėdoje koordinatorius norvegas Trulsas Gulowsenas.

Įsitikinę, kad gelminės žvejybos verslą Šiaurės Atlante dar nuo sovietų laikų valdo Rusijos mafijos struktūros, „Greenpeace” atstovai mano, jog juodus laivus Rostoko uoste galėjo priglausti ištikimi bičiuliai dar iš Vokietijos Demokratinės Respublikos laikų.

Prašė Vyriausybės pagalbos

„Greenpeace” žiniomis, kiekvienais metais pasaulyje nelegaliai pagaunama apie 20 procentų viso žuvų laimikio.

Ši keturis greitaeigius laivus turinti ir 40 biurų įvairiose šalyse įsteigusi tarptautinė organizacija drastiškomis akcijomis bando atkreipti visuomenės dėmesį į įžūlius vandenynų niokotojus.

„Greenpeace” vadai Lietuvos Vyriausybę ragino gerbti ES įstatymus.

Priminta, jog žuvų išteklius be atodairos naikinantiems žvejybos laivams visuose Bendrijos šalių uostuose draudžiama pardavinėti degalus, gėlą vandenį, maisto produktus, teikti techninės priežiūros paslaugas.

„Yra pasibaisėtina, kad žvejybos piratai globojami ir Lietuvoje. Be jokių kvotų ir leidimų sugautas nelegalus laimikis patenka į rankas vertelgoms, jie iš to kasmet uždirba milijonus”, – tvirtino T.Gulowsenas.

Vokiečiai užkrovė problemą

„Žinome, kad į juodąjį sąrašą įtrauktiems laivams negalima teikti paslaugų.

Tačiau jie įplaukia ir į kitų šalių uostus, dangstydamiesi įvairiomis priežastimis”, – vakar „Lietuvos rytui” aiškino Žemės ūkio ministerijos Žuvininkystės departamento jūrinių reikalų skyriaus vedėjas Henrikas Bankauskas.

Nusistebėjęs, kaip „Greenpeace” persekiojami Rusijos ir Gruzijos traleriai sugebėjo įplaukti į Rostoko uostą ir iš jo išplaukti, H.Bankauskas prisipažino, kad vokiečiai užkrovė didelę problemą Lietuvai.

Prieš savaitę Žuvininkystės departamentas, įspėjęs Susisiekimo ministeriją, kad į Klaipėdą atplaukę laivai ignoruojami kituose Europos Sąjungos uostuose, prašė į tai atkreipti rimtą dėmesi ir jiems neteikti paslaugų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Aplinkosauga su žyma , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Klaipėdoje – piratų paieškos"

  1. ciupikis

    COOL noriu pamatyti ta mazule vel scenoje 😛
    AUGUSTE TTU SAUNUOLE!!!!!!
    MYLIU TAVE SEKMES *

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.