Duobėtas „LT United” kelias „Eurovizijos” link

Į „Euroviziją” vyksiančios grupės dalyviai susirūpinę – nei valdžia, nei verslininkai nenori jiems padėti.

„Eurovizija” – kaip olimpiada. Jai reikia pasiruošti iš anksto. Važiuoti neturint pinigų – tas pats, kaip vykti į olimpiadą nesitreniravus. O dabar mes neturime nė cento”, – dienraščiui L.T. pareiškė vienas iš „LT United” narių Viktoras Diawara.

Iš pradžių „LT United” savo sumanymams realizuoti planavo surinkti 700 tūkstančių litų. Stingant rėmėjų, muzikantai parengė mažiau ambicingą planą – užteks ir pusės milijono litų.

„LT United” lydinčių 9–10 žmonių kelionė į Atėnus kainuos apie 19 tūkstančių litų. Dar per 50 tūkstančių litų teks sumokėti už jų apgyvendinimą ir maitinimą. Apie 90 tūkstančių litų planuojama skirti atributikos gamybai, kuri bus išdalyta 3 tūkstančiams žurnalistų. Apie 15 tūkstančių litų gali siekti komunikacijos išlaidos, dar tiek pat – žvalgybinė kelionė į Atėnus.

„Tauta tave išrenka, bet po to lieki kapstytis kaip išmanai. Negerai! Nesinori nuvažiuoti ir jaustis kaltam, kad nuvažiavai”, – kalbėjo „LT United” vadybininkas Vaidas Stackevičius.

Planuojama, kad į konkursą vyks 18 žmonių komanda, bet Lietuvos televizija kol kas numato apmokėti tik devynių asmenų kelionės ir pragyvenimo išlaidas. Grupė siekia sudaryti kuo geresnes sąlygas delegacijai Atėnuose 10 dienų rengtis konkursui.

„Galima bandyti nuvažiuoti tik su vienu kostiumu ir gera daina, bet maža tikimybė, kad laimėsi”, – konstatavo V.Diawara.

V.Stackevičius mano, kad pasirengimas „Eurovizijai” neremiamas bijant rizikuoti – o kas bus, jei grupei nepasiseks laimėti?

„Krepšinio komandos juk sulaukia paramos, net jeigu ir ne visada laimi rungtynes”, – pastebėjo jis. Vadybininkas tvirtino, jog „LT United” yra unikalus projektas „Eurovizijoje”, todėl niekas nežino, kaip pavyks.

„Todėl reikia įdėti kiek galima daugiau jėgų ir lėšų, kad ši mintis būtų kuo geriau įgyvendinta. Mūsų mintis originali, koncepcija apgalvota, turime scenos patirties, esame tikrai pasiruošę. Būsime tie, kurie atkreips dėmesį į savo šalį”, – įsitikinęs V.Stackevičius

Pernai „Laura & The Lovers” pasirengimui „Eurovizijai” surinko 350 tūkstančių litų.

Grupei atstovaujančios „Bomba records” vadovas Justas Garliauskas svarstė, kad „Eurovizijos” dalyvius galėtų remti valstybė, gal net pasitelkiant mokesčių lengvatas. Jam keista, kad Lietuvai atstovausianti grupė turi, užuot repetavusi, viską mesti ir dairytis rėmėjų.

„Krepšinį juk valstybė remia. Tai kas, kad „Eurovizijoje” Lietuva dar nelaimėjo. Juk ledo čiuožėjai Povilas Vanagas ir Margarita Drobiazko buvo paremti, o iš olimpiados medalių neparvežė. Tuo labiau kad „Eurovizija” yra nekomercinis projektas, iš jo neuždirbsi”, – svarstė J.Garliauskas.

Remti reikėtų ir todėl, kad šis renginys – rezonansinis, aktualus. „Eurovizijos” finalą žiūrėjo 1,4 milijono žmonių – beveik pusė Lietuvos gyventojų”, – tikino J.Garliauskas.

„LT United” jis siūlo įgyvendinti idėją, kurios jie pernai nespėjo realizuoti – leisti gerbėjams siųsti pinigus trumposiomis telefonų žinutėmis.

„Jei surinktumėme 100 tūkstančių žinučių po du litus, tai būtų didžiulė parama. Aš, pavyzdžiui, 100 litų bank­noto atlikėjams neneščiau, nes tai keistai atrodytų, tačiau tikrai bent 50 SMS išsiųsčiau”, – žadėjo „Bomba records” vadovas.

Kodėl verslininkai bijo remti „LT United”?

„LT United” greičiausiai remtų jaunos, išgarsėti norinčios bendrovės. Kitos baiminasi susitepti reputaciją arba nesitiki iš rėmimo jokios naudos.

Anot „LT United” vadybininko V.Stackevičiaus, grupė kelias savaites lauks atsakymų dėl paramos iš trijų savivaldybių – Vilniaus miesto (prašyta 100 tūkstančių litų), Anykščių rajono ir Alytaus miesto (prašyta po 50 tūkstančių litų).

Šiaulių miesto savivaldybė remti jau atsisakė, pareiškusi, jog reikėjo kreiptis biudžeto planavimo metu – t.y. praėjusį rudenį.

Entuziazmo kol kas nerodo ir grupės kalbintos bendrovės – bankai, alaus gamintojai, mobiliojo ryšio operatoriai, oro linijos ir kiti. Kai kurios jau pasakė galutinį „ne”, kitos dar svarsto.

„Bendros tendencijos nedžiugina”, – padėtį apibūdino V.Stackevičius. Kai kurios įmonės jau suplanavusios rėmimo biudžetus, kitos abejoja, ar „Euroviziją” verta remti, – juk iki šiol lietuviams joje nesisekė.

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos vadovas Marius Jovaiša mano, kad „Eurovizijos” rėmimas yra lyg loterija: naudos iš paramos arba bus daug, arba nebus visai.

„Jei rėmėjas tikisi savo prekės ženklui suteikti pergalės prieskonį – bendradarbiaudamas su „LT United” labai rizikuoja”, – nurodė M.Jovaiša.

Anot jo, „LT United” rėmėjui yra rizikingas projektas, nes tai – naujai susikūrusi grupė. Nežinia, ar ji netrukus nežlugs.

„Didelės įmonės su išpuoselėtais prekės ženklais labai atsargiai renkasi, ką remti. Jei projektas žlugtų, tai pakenktų su juo susieto prekės ženklo reputacijai”, – aiškino M.Jovaiša.

Eksperto nuomone, „LT United” rėmimas – tai nebent galimybė „iššokti” naujam prekės ženklui, ypač susijusiam su laisvalaikiu, šou verslu, žiniasklaida. Tokiu atveju kažkas gali girti, kažkas peikti, bet svarbiausia – kad būtų susidomėjimas.

Tiesa, „LT United” paramos lengviau galėjo tikėtis prieš na­cionalinį „Eurovizijos” turą. „Lietuvoje grupė padarė, ką galėjo, šurmulys jau nuvilnijo. O jos galimybėmis užsienyje abejojama”, – manė M.Jovaiša.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Be kategorijos su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.