Dar daugiau nei metus automobilius miesto centre ir senamiestyje galėsime statyti nemokamai.
Apie tai, kad automobilių laikymą tam tikrose miesto vietose būtina apmokestinti, Klaipėdoje prabilta praėjusių metų birželį. Tąsyk buvo įvardyta ir konkreti rinkliavos įsigaliojimo data – 2006-ųjų gegužės 1-oji. Vis dėlto šiandien jau aišku, kad už miesto centre ir senamiestyje pastatytą automobilį klaipėdiečiams ir miesto svečiams teks mokėti ne anksčiau nei nuo kitų metų rugpjūčio ar net rugsėjo mėnesio.
Sprendimą atidėti rinkliavą lėmė šiais metais miesto centrinėje dalyje numatytos didelės pertvarkos – Turgaus ir Tiltų gatvių bei senojo Biržos tilto rekonstrukcija. Negana to, jei oro sąlygos bus palankios, jau nuo balandžio 1-osios ketinama pradėti tvarkyti J. Janonio, S. Dariaus ir S. Girėno gatves, taip pat bus tęsiami ir šiaurinio išvažiavimo kelio iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto II ir III etapo darbai, todėl baiminamasi, kad ekstremaliomis sąlygomis priverstus važinėti vairuotojus nauja rinkliava tik dar labiau suerzintų.
Dar viena priežastis rinkliavai atidėti – iki šiol nėra parengtos mokamų automobilių saugojimo aikštelių išdėstymo schemos, išskyrus rekonstruojamą Turgaus gatvę, nenumatytos vietos automobilių stovos skaitikliams įrengti.
Antra vertus, darbai automobilių statymo sistemai Klaipėdos mieste sukurti nėra sustoję. 2005 m. balandžio 26 d. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tokiai sistemai bei jos valdymo modeliui parengti buvo sudaryta tarpžinybinė darbo grupė. Į ją įtraukti Savivaldybės administracijos darbuotojai, Klaipėdos miesto VPK VP Eismo priežiūros skyriaus bei Všį „Klaipėdos keleivinis transportas” specialistai parengė konkrečių priemonių, kurias numatyta įgyvendinti 2006-2007 metais, planą. Vakar jis buvo pristatytas Savivaldybės tarybos Miesto ūkio komiteto nariams.
Pagrindinis šio darbo tikslas – rasti būdus transporto kamščiams sumažinti, gerinti mieto estetinį vaizdą, didinti gatvių pralaidumą bei tobulinti viešojo transporto infrastruktūrą. Pasak informaciją Miesto ūkio komiteto nariams pristačiusio savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjo Sauliaus Gudavičiaus, šios problemos ypač aktualios centrinėje miesto dalyje ir senamiestyje – teritorijoje nuo Danės upės iki Bangų ir Galinio Pylimo gatvių ir nuo Pilies gatvės iki Jono kalnelio. Šiandien, sakė S. Gudavičius, čia esama apie 400 vietų, nors piko valandomis priskaičiuojama per tūkstantį transporto priemonių.
Pasak S. Gudavičiaus, darbo grupė priėjo prie išvados, kad geriausia priemonė išvardytosioms problemoms minėtoje teritorijoje įveikti – įteisinti vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą. Kartu būtina ieškoti vietų naujoms automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti senamiesčio prieigose. Nepaisant to, kad pastarasis punktas buvo įrašytas dar 2001 metų balandį patvirtintame Klaipėdos miesto plėtros strateginiame plane, šioje srityje beveik nieko nenuveikta.
Pasak S. Gudavičiaus, darbo grupės parengtas automobilių statymo sistemos sukūrimo bei jos valdymo planas dar bus koreguojamas kitų Savivaldybės administracijos padalinių specialistų. Miesto ūkio komiteto nuomone, tokį svarbų dokumentą derėtų teikti tvirtinti miesto Tarybai ir tik gavus jos pritarimą imtis kryptingai jį įgyvendinti.
Šiais metais, kaip ir iki šiol, rinkliava už automobilių stovėjimą bus renkama tik greta Melnragės ir Girulių paplūdimių esančiose aikštelėse, ir tik vasaros sezono metu. Skirtumas tas, kad anksčiau šias aikšteles prižiūrėdavo ir mokesčius rinkdavo jas išsinuomojusių privačių bendrovių darbuotojai, o nuo 2005-ųjų šias funkcijas perėmė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”.
Būtent šiai viešajai įstaigai ketinama patikėti ir visų kitų mokamų vietų automobiliams statyti įrengimo, priežiūros bei eksploatacijos organizavimą, o kartu su Savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriumi – ir rinkliavos surinkimo kontrolę.
CIA SUPER AUKSTAS PILOTAZAS.