„Madam Baterflai” – iš kino legendos rankų

Vakar iš Londono į Vilnių atvyko žymus kino menininkas, aštuonių „Oskarų” laureatas Anthony Minghella. Lietuvoje jis geriausiai žinomas kaip kino filmų „Anglas ligonis”, „Talentingasis ponas Riplis” ir „Šaltasis kalnas” režisierius bei scenaristas.

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) menininkas sudėlios paskutinius režisūrinius Giacomo Puccini operos „Madam Baterflai” štrichus.

Premjera įvyks kovo 23 dieną.

Tai pirmoji LNOBT bei užsienio teatro – Anglijos nacionalinės operos – koprodukcija ir 52 metų A.Minghellos debiutinis darbas operoje.

Pirmieji „Madam Baterflai” spektakliai įvyko Londono „Coliseum” teatre praėjusį rudenį ir pelnė statytojams prestižinį „Olivier” apdovanojimą kaip geriausias britų 2005-ųjų operos pastatymas.

Keliavo kartu su opera

„Muzikos, teatro, vaizdo, šviesos ir gyvo aktoriaus sintezė yra absoliučiai nepakartojama ir patraukli, – „Lietuvos rytui” sakė A.Minghella. – Visada labai domėjausi muzika – manau, tai liudija ir visi mano filmai, tad buvo natūralu pradėti galvoti apie darbą, kuriame muzika būtų svarbiausia”.

Režisierius prisipažino, kad jį viliojo ir galimybė dirbti namuose, Londone, su savo žmona kinų kilmės šokėja bei choreografe Carolyn Choa. Ji yra „Madam Baterflai” antroji režisierė ir kūrė spektaklio choreografiją. Menininkė nuo vasario pabaigos repetuoja su lietuvių atlikėjais Vilniuje.

Prieš imdamasis „Madam Baterflai” A.Minghella klausėsi šios operos ištisus metus. Jis vežiojosi veikalo įrašus į kiekvieną kelionę, susipažino su įvairiomis jo interpretacijomis.

„Teatre nukreipti ir suvaldyti žiūrovo žvilgsnį kur kas sunkiau negu kine. Tai tikras išmėginimas”, – prisipažino A.Minghella.

Įkvėpimo šaltinis – Rytai

Japoniškas siužetas – jaunutės geišos meilės drama – paskatino režisierių semtis įkvėpimo Rytų meno tradicijose, juolab kad ir C.Choa domisi bei labai žavisi Rytų kultūra.

Pasak A.Minghellos, jo „Madam Baterflai” puošmena yra lėlininkų dalyvavimas. Režisierius pasikvietė jauną britų lėlių teatro trupę „Blind Summit”, sekančią japonų teatro bunraku tradicijomis.

Spektaklio lietuviškosios trupės galimybes jau spėjusi ištirti C.Choa žavėjosi ir vietos artistais. Be to, choreografė džiaugėsi, kad Vilniaus ir Londono teatrų scenos yra labai panašios, tad originalių sprendimų koreguoti nereikės.

Subūrė ryškias asmenybes

„Didžiuojuosi, kad mūsų teatras sulaukė tokios stiprios kūrėjų komandos”, – sakė LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas.

„Madam Baterflai” muzikinis vadovas ir dirigentas yra britas Davidas Parry, nuo paauglystės artimai bendraujantis su A.Minghella.

Spalvingus spektaklio kostiumus sukūrė Niujorko mados dizainerė kinė Han Feng, irgi draugaujanti su autorių pora. Šviesų dailininkas – lietuvių publikai jau pažįstamas britas Peteris Mumfordas.

Pagal koprodukcijos sąlygas šį pavasarį mūsų šalyje bus parodyti penki „Madam Baterflai” spektakliai. Po to opera keliaus į Niujorko teatrą „Metropolitan Opera”.

Pasak G.Kėvišo, šiuo tarptautiniu projektu paskelbęs pasauliui apie save, LNOBT netrukus galės inicijuoti koprodukcijas ir diktuoti jų sąlygas kitiems teatrams.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kinas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.