Prasidėjusio pavasario bumo, kai privalomojo civilinės atsakomybės draudimo polisus nuo kovo mėnesio vidurio atnaujina iki 70 procentų vairuotojų, metu teks labiau pakratyti kišenes.
Praėjusį sezoną tarpusavyje smarkiai konkuravusios ir įvairiomis akcijomis klientus viliojusios draudimo bendrovės šiais metais iš kailio jau nebesineria – jos tiesiog padidino paslaugų kainas.
Po paskutinių kainodaros peržiūrėjimų draudimo polisai pabrango 20-30 procentų: pigiausiai Lietuvos pajūryje registruotus lengvuosius automobilius galima apdrausti už 134 Lt, brangiausiai – už 842 Lt.
Šokas nepatyrusiesiems
Kaip ir anksčiau, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomųjų draudimo (TPVCAD) polisų kainas draudikai diferencijavo.
Apskaičiuojant įmokas, atsižvelgiama į vairavimo patirtį, transporto priemonės tipą ir kitus faktorius. Pasak „IF draudimo” transporto draudimo eksperto Alekso Nečajevo, drausmingas vairuotojas, turintis didesnę nei 10 metų vairavimo patirtį, gali mokėti keliais šimtais litų mažiau nei tas, kuris vairuotojo pažymėjimą gavo visai neseniai.
„Statistika rodo, kad nepatyrę vairuotojai padaro daugiau avarijų, kurios atneša didesnių nuostolių. Už tai neturėtų mokėti didesnį vairavimo stažą turintieji. Todėl siekdami apskaičiuoti teisingas draudimo įmokas vairuotojus pagal patirtį suskirstėme į tris grupes: stažas iki 5-erių metų, nuo 6 iki 10 metų ir virš 10 metų, – aiškino „IF draudimas” atstovas.
Anot jo, klaipėdietis, turintis mažesnį nei penkerių metų patirtį ir automobilį, kurio variklio darbo tūris yra ne didesnis 2,5 litro, turės mokėti 699 Lt įmoką. O vairuotojas, turintis 6-10 metų patirtį – 306 Lt.
Pensininkams – šventė
Vairavimo stažas – vienas svarbiausių rizikos veiksnių ir bendrovės „BTA draudimas” kainų politikoje.
Pasak įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojo Igno Pankos, kadangi bendrovės nuostolingumas buvo vienas mažiausiųjų, „BTA draudimas” mažiausiai didino draudimo polisų kainas.
„Įmokos sumažėjo pensininkams, nepakito tiems vairuotojams, kurie turi didesnį nei septyneri metai stažą. Visiems kitiems kainos didėjo, ypač – nepatyrusiems vairuotojams”, – sakė pašnekovas.
Jokių dovanų
„Lietuvos draudimo” atstovas spaudai Vladas Lopeta pranešė, kad paskutinį kartą bendrovė koregavo kainodarą vasario mėnesį ir artimiausiu metu draudimo kainų keisti nesiruošia.
Pasak jo, kainos šiuo metu atitinka kiekvieno klientų segmento rizikingumą ir užtikrina patikimą kompanijos veiklą.
Vidutinė privalomojo draudimo įmoka AB „Lietuvos draudimas” Klaipėdos mieste šiuo metu svyruoja nuo 199 Lt (vairuotojų amžius – 35-40 m., didelė vairavimo patirtis, mašinos variklio tūris – 1,6 l) iki 796 Lt. Tiek už metinį polisą teks pakloti klaipėdiečiams, kurie dar neatšventė 25-ojo gimtadienio ir važinėjasi automobiliais su 2 l tūrio varikliais.
Mažiausiai kainų didėjimą pajus tie „Lietuvos draudimo” klientai, kurie vairuoja drausmingai.
Bendrovės „PZU Lietuva” atstovas Mangirdas Skačkauskas neslėpė, kad draudimo kainos lengviesiems automobiliams, palyginti su pernai, išaugo penktadaliu. Artimiausiu metu keisti kainų įmonė neplanuoja.
Nuostolingumo pasekmė
Didėjančios draudimo kainos – nors ir nemaloni, bet tikrai ne naujiena. Apie tai, kad mūsų šalyje TPVCAD įmokos – vis dar mažiausios Europoje, kalbama ne pirmus metus. Tačiau šįkart neabejojama, kad pigiausių draudimo polisų laikas jau baigėsi.
Anot Transporto priemonių draudiko biuro vadovo Algimanto Križinausko, ne gyvybės draudimo bendrovės praėjusiais metais patyrė didelius nuostolius, siekiančius net 123 proc. Todėl artimiausiu metu vis sparčiau bus lygiuojamasi į kaimynines valstybes, kur už lengvųjų automobilių metinį TPVCAD polisą vairuotojai moka nuo 518 iki 863 Lt.
Tačiau draudikai skuba pridurti, jog tokio dydžio įmokos – tik tarpinė stotelė, nes europiečiai už draudimo polisus kasmet pakloja vidutiniškai apie tūkstantį eurų (3 450 Lt).