Laivams, kaip ir kitoms transporto priemonėms, būtini degalai, todėl kiekviename uoste turi būti sudarytos sąlygos papildyti jų atsargas. Klaipėdos uoste šiuo metu jomis laivus aprūpina bunkeriavimo kompanijos, tačiau netolimoje ateityje čia atsiras moderni kuro bazė.
Kuro bazė, kurioje laivai apsirūpindavo degalų atsargomis, Klaipėdoje veikė, kol gyvavo buvęs žvejybos uostas, tačiau netrukus po Lietuvos nepriklausomybės atgavimo, kai žvejybos uostas tapo LKAB „Klaipėdos Smeltė” nuomojama teritorija, kuro bazės nebeliko.
Atnaujins
Per didesnį nei 10 metų laikotarpį kuro bazės savininkai pasikeitė kelis kartus. Visą tą laiką kuro talpyklos tik rūdijo – niekas nesiruošė jų prikelti antram gyvenimui.
Į kairę nuo AB „Smiltynės perkėla” nusidriekusioje teritorijoje esanti kuro bazė nuo 2004-ųjų priklauso UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalui (KKKT). Į šią įmonę jau ateinančiais metais ruošiamasi investuoti 140-150 mln. litų, o jos atstovai tikina, kad kuro bazės dinozaurų likimas neištiks.
„Viena įmonės veiklos krypčių bus laivų bunkeriavimas”, – „Vakarų ekspresui” sakė KKKT vadovas Benediktas Petrauskas.
Anot jo, senoji bazė iki 2008-ųjų pabaigos bus visiškai atnaujinta, jos pajėgumas sieks iki 100 tūkst. tonų kuro per metus. Čia bus įrengti nauji rezervuarai, atnaujinta krantinė.
Veiks civilizuotai
B. Petrauskas sakė, kad ilgus metus neveikusi kuro bazė dirbs visai kitu principu nei ankstesnioji.
„Į senąją bazę laivai užsukdavo kaip į degalinę, kur prisipildavo kuro. Atnaujintoje kuro bazėje švartuosis tik tanklaiviai, gabensiantys kurą uoste esantiems laivams”, – sakė jis.
Tokiu principu Klaipėdos uoste šiuo metu dirba privačios bunkeriavimo kompanijos – jos degalus laivams atgabena prie krantinės, prie kurios jie stovi, ir papildo jų atsargas. Atliekant šias operacijas ypač griežtai reikalaujama laikytis uosto priešgaisrinių ir aplinkosaugos taisyklių.
Laivus Klaipėdos uoste šiuo metu aptarnauja 5 bunkeriavimo kompanijos, kurioms priklauso įvairios talpos tanklaiviai. Tvarka – paprasta. Laivo savininkas ar agentas paprasčiausiai privalo susisiekti su bunkeriavimo kompanijos atstovais, ir šie parūpina reikiamą kiekį degalų.
Tačiau bunkeriavimo bendrovės iš tiekėjų gautą kurą į tanklaivius krauna įvairiausiais būdais ir įvairiose vietose, o atgaivinus kuro bazę Klaipėdos uoste atsiras specializuota degalų perpylimo į tanklaivius vieta. Beje, KKKT nesiruošia pristatyti kuro užsakovams, bendrovė rūpinsis tik pačia baze. „Kuro pristatymu rūpinsis kita bendrovė”, – sakė B. Petrauskas.