Visuomenės svarstymams – švietimo kokybės vertinimas ir brandos egzaminai

Visuomenė kviečiama svarstyti „Mokinių pasiekimų išorinio vertinimo ir tyrimų gairių 2006-2012 metams” projektą, kurio pagrindinis tikslas – sukurti vientisą švietimo kokybės matavimo sistemą ir objektyviai įvertinti ugdymo kokybę visose šalies mokyklose. Projekte numatoma ir brandos egzaminų organizavimo pakeitimų, tačiau galutiniai sprendimai bus priimti tik projektą aptarus su suinteresuotomis grupėmis.

„Nors daug dėmesio skiriame švietimo kokybei gerinti, tačiau kol kas neturime objektyvių kriterijų, leidžiančių nustatyti, kokia švietimo kokybė yra kiekvienoje mokykloje ir bendrai nacionaliniu mastu”, – sako Švietimo plėtotės centro direktorius dr. Pranas Gudynas.

Kad informacija apie mokinių pasiekimus ir mokytojų darbą būtų objektyvesnė, Lietuvoje ketinama sukurti nuoseklią mokinių išorinio vertinimo sistemą: vertinti mokinių pasiekimus po 4, 8 ir 10 klasės, skaičiuoti mokyklų pridėtinę vertę, atlikti daugiau švietimo kokybės tyrimų.

Visuotinio mokinių pasiekimų vertinimo svarbiausios funkcijos yra vaiko ir tėvų informavimas apie pasiekimus, savivaldybių informavimas apie jų švietimo politikos įgyvendinimo sėkmę, šalies švietimo kokybės stebėsena. Atlikus visuotinį vertinimą, kiekviena mokykla turėtų galimybę pasilyginti savo mokinių pasiekimus su kitų Lietuvos mokyklų mokinių pasiekimais.

Informacijos apie mokyklų ir mokinių pasiekimus pateikimas visuomenei bus apribotas, pati informacija – tik apibendrinta. Individuali informacija apie konkretų vaiką būtų užkoduota ir prieinama tik pačiam mokiniui ir jo tėvams.

„Mokinių pasiekimų išorinio vertinimo ir tyrimų gairių 2006-2012 metams” projekte taip pat numatyta brandos egzaminų organizavimo pakeitimų.

Projekte numatoma sumažinti privalomų išlaikyti brandos egzaminų skaičių siekiantiems gauti brandos atestatą.

Siūloma pakartotinę brandos egzaminų sesiją keisti į papildomą, kurios metu egzaminus galėtų laikyti tik asmenys, dėl svarbių priežasčių negalėję laikyti egzamino pagrindinės sesijos metu. Neišlaikiusiems valstybinio egzamino pagal išplėstinį kursą būtų rašomas mokyklinio brandos egzamino mažiausias patenkinamas pažymys.

Projekte taip pat pateiktas siūlymas lietuvių gimtosios kalbos (testo) ir lietuvių gimtosios kalbos (teksto interpretacijos) brandos egzaminus sujungti į vieną lietuvių gimtosios kalbos brandos egzaminą.

Su projektu galima susipažinti internete adresu http://www.pedagogika.lt/Svarstymas/svarstome.htm arba http://www.egzaminai.lt , projektas bus paskelbtas pedagoginėje spaudoje.
Projekto rengėjai siūlymų laukia el.p. svarstome@spc.smm.lt arba paštu: Švietimo plėtotės centras, Katkaus g. 44, 09217 Vilnius iki kovo 30 d.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.