Ketvirtokų ir aštuntokų laukia išorinis vertinimas

Mokinių pasiekimų išorinio vertinimo ir tyrimo gairių 2006-2012 metams projekte numatoma kurti nuoseklią vertinimo sistemą, pagal kurią mokinių pasiekimai bus tikrinami ne tik po dešimtos, bet ir po ketvirtos bei aštuntos klasės baigimo.

Pasak Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus Vidmanto Jurgaičio, vertinant mokinius bus orientuojamasi ne į konkrečių mokomų dalykų išmanymą, o į bendruosius gebėjimus, t.y., kaip mokinys skaito, skaičiuoja, naudojasi informacinėmis technologijomis.

Išorinis vertinimas, anot pašnekovo, pirmiausiai yra naudingas pačiam mokiniui ir jo tėveliams.

„Aštuntoje klasėje baigiama pagrindinio ugdymo pirmoji dalis, mokinys turi apsispręsti dėl tolesnio mokymosi krypties, todėl svarbu jam suteikti informacijos, kokias žinias dar reikėtų pagilinti”, – sako V. Jurgaitis.

Išorinis vertinimas neturėtų išgąsdinti ir ketvirtokų. Anot pašnekovo, rezultatai neturės jokios įtakos pereinat į aukštesnę klasę. Be to, išorinis vertinimas padės fiksuoti mokinio padarytą pažangą.

Kalbinti uostamiesčio mokyklų vadovai sako pritariantys išoriniam vertinimui, ypač po aštuntos klasės baigimo. O ketvirtokų žinių vertinimas kai kuriose mokyklose, anot pašnekovų, jau tapo įprastu dalyku.

Ketvirtokų pasirengimas pereiti į penktą klasę Liudviko Stulpino pagrindinėje mokykloje tikrinamas kiekvieną pavasarį. Pasak mokyklos vadovės Dianos Čedavičienės, reikalingas yra ir aštuntokų žinių patikrinimas, nes šioje klasėje baigiamas pirmasis pagrindinio ugdymo etapas, dalis mokinių stoja į gimnazijas, todėl naudinga įvertinti savo žinias.

Anot „Verdenės” pagrindinės mokyklos direktorės Julytės Baltrušaitienės, išorinis vertinimas ypač padės pradinėms mokykloms orientuotis, kaip ruošti mokinius. O aštuntokų žinių patikrinimas, vadovės įsitikinimu, yra būtinas.

„Ateityje pagrindinėse mokyklose greičiausiai liks tik aštuonios klasės, nes jau dabar daug mokinių išeina į gimnazijas. Be to, mums patiems svarbu žinoti, ar tinkamai paruošėme aštuntoką”, – sako vadovė.

„Saulėtekio” pagrindinės mokyklos direktorė Birutė Bartašiūtė sutinka su visuotiniu aštuntokų vertinimu, tačiau ketvirtose klasėse, jos nuomone, pakaktų mokyklos organizuojamo patikrinimo.

Bo to, anot vadovės, ruošiant užduotis visuotiniam žinių patikrinimui nederėtų pamiršti diferencijuoto mokymo.

„Ugdymo procese mes privalome atsižvelgti į individualius vaiko poreikius bei gebėjimus ir diferencijuoti mokymą. Tačiau gaunamos užduotys nežinia kodėl nėra diferencijuojamos ir dažniausiai būna per sunkios”, – pastebi vadovė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.