Šviesoforas be geltono signalo – mažiau avarijų

Klaipėdoje gali būti atsisakyta geltono šviesoforo signalo. Šviesoforams mirksint tik raudonais ir žaliais signalais, sankryžose turėtų sumažėti nelaimingų atsitikimų.

Sudrausmintų vairuotojus

„Daugiausiai automobilių avarijų mieste įvyksta dėl šviesoforo nepaisymo”, – teigė Klaipėdos miesto vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros padalinio vadovas Saulius Švėgžda. Kartais vairuotojai tiesiog pražiopso reikiamą signalą.

Skubantieji kuo greičiau pervažiuoti sankryžą keičiantis šviesoforo signalams dažnai pradeda judėti dar neužsidegus žaliai spalvai. Kirsti sankryžą šviečiant įspėjamajam signalui laikoma ne tokiu dideliu nusižengimu, nes vėliau galima pasiteisinti norėjus pabaigti pradėtą veiksmą.

Gali būti, kad, panaikinus geltonos spalvos signalą, judėjimas sankryžose taptų drausmingesnis. Vairuotojai turėtų paklusti šviesoforo signalams be išlygų, nes jie būtų tik du.

Anot S.Švėgždos, dviejų darbo fazių šviesoforo atsiradimas teoriškai įmanomas – nėra jokių tai draudžiančių įstatymų, tik visos naujovės ateina labai lėtai. Reikia žinoti, kuriose sankryžose galėtų stovėti tokie šviesoforai, bei atnaujinti šviesoforų valdymą.

Kainuotų brangiai

Šviesoforas, rodantis tik žalią ir raudoną signalus, negali būti pritaikytas didesnėse sankryžose. Būtina atsižvelgti į transporto srautus.

Paprastose keturšalėse sankryžose jie gali puikiai tarnauti ir netgi padėtų mažinti avarijų tikimybę. Bet jei sankryža yra sudėtingesnė, su papildomomis eismo juostomis, atsisakyti geltono šviesoforo signalo negalima.

Tokiose sankryžose vairuotojai turi būti daug dėmesingesni. S.Švėgždos teigimu, dar šiais metais Smiltelės ir Vingio gatvių sankryžoje turi pradėti veikti šviesoforas, rodantis tik raudoną ir žalią signalus.

Ši sankryža yra ganėtinai pavojinga, joje gausu avarijų. Pertvarkius šviesoforą, bus galima stebėti eismo situaciją joje. Jei klaipėdiečiams neįprasto šviesoforo darbas pasiteisins, tada bus galima mėginti ir kitose miesto sankryžose atsisakyti geltonos spalvos signalo.

Tačiau, norint įvesti dviejų darbo fazių šviesoforus, būtina atnaujinti visus miesto šviesoforus. Klaipėdoje veikia labai įvairaus „amžiaus” šviesoforai. Kai kurie – visai nauji, o kai kuriems – gerokai per dvidešimt. Senesnių šviesoforų neįmanoma netgi nustatyti dviejų spalvų veikimo režimu. Juos reikėtų keisti naujais. Šviesoforų tinklo valdymui pertvarkyti reikėtų nemažų miesto lėšų.

Šviesoforus pertvarkys

Klaipėdos miesto savivaldybėje dar niekada nebuvo svarstomas dviejų darbo fazių šviesoforų atsiradimas.

Anot Transporto tarnybos vedėjo Sauliaus Gudavičiaus, kol kas pagrindinis rūpestis mieste – sureguliuoti šviesoforus „žaliosios bangos” principu. Taip pat miesto šviesoforuose planuojama įrengti prietaisus, kurie galėtų matuoti greitį ir fiksuoti pažeidėjus, nekreipiančius dėmesio į raudoną šviesoforo signalą.

Jei Smiltelės ir Vingio gatvių sankryžoje naujasis šviesoforas veiks efektyviai, gali būti, kad ir kitų miesto šviesoforų lauks pertvarka. S.Gudavičius nesiryžo spėlioti, kiek galėtų kainuoti visų miesto šviesoforų sureguliavimas.

Valdininkai neapsisprendžia

Prieš dvi savaites klaipėdiečiams buvo pasiūlyta šviesoforus valdyti kompiuteriu. Dėl to mieste mažiau įvyktų avarijų, sumažėtų automobilių spūsčių, vairuotojai sutaupytų kuro ir laiko.

Davikliai matytų, kurioje eismo juostoje yra daugiau transporto, ir automatiškai pailgintų žalios šviesos žibėjimą arba sutrumpintų raudonos.

Pertvarkant eismo valdymo sistemą, būtų galima atsižvelgti ir į dviejų spalvų režimu veikiančių šviesoforų pritaikymą kai kuriose sankryžose.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Egidijus Prižgintas yra sakęs, kad dar ankstoka kalbėti apie šios sistemos diegimą Klaipėdoje. Įdiegti kompiuterinę šviesoforų reguliavimo sistemą kainuotų nuo 20 iki 30 milijonų litų.

Kol kas nėra didelio poreikio iš pagrindų keisti eismo valdymo sistemą. Transporto srautai nėra tokie dideli kaip Vilniuje ar Kaune. Tad ir daugiau šviesoforų be geltonos spalvos signalo miesto sankryžose gali pasirodyti tik daugiau nei po penkerių metų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.