Skelbiamas karas nelegaliems vežėjams

Praėjusią savaitę Alytaus miesto savivaldybės taryba nustatė ribas autobusų stoties gatvių ir aikštelių teritorijų, iš kurių draudžiama rinkti ir vežti keleivių grupes vietinių (priemiestinių) ir tarpmiestinių maršrutų užsakomaisiais reisais. Šiuo sprendimu siekiama, kad nelegalūs ar privatūs vežėjai nenuviliotų UAB Alytaus autobusų parko keleivių.

Apsaugininkai nieko negali padaryti

Miesto savivaldybės tarybos nustatyti platesnes autobusų stoties gatvių ir aikštelių teritorijų ribas paprašė autobusų parko vadovai.
Nuo kovo 1 dienos bus draudžiama rinkti ir vežti keleivių grupes priemiestiniais ir tarpmiestiniais užsakomaisiais reisais iš dalies Jotvingių gatvės tarp Pulko ir Suvalkų gatvių, Rato gatvės, Seirijų gatvės dalyje tarp Suvalkų ir Jotvingių gatvių, automobilių stovėjimo aikštelės Jotvingių gatvėje tarp autobusų stoties ir „Dzūkijos” viešbučio, automobilių stovėjimo aikštelių prie „Dzūkijos” viešbučio, Ūkio banko, UAB Alytaus spaustuvės, Alytaus apskrities archyvo, „Sodros” pastato, taip pat iš Pulko gatvės dalies tarp Jotvingių, Birutės ir Žalgirio gatvių sankryžos.
Miesto savivaldybės taryba minėtą sprendimą priėmė vadovaudamasi neseniai įsigaliojusia Kelių transporto kodekso nuostata, kad „draudžiama rinkti ir vežti keleivių grupes iš gatvių ir aikštelių teritorijos, kurios ribojasi su autobusų stotimis”.
Autobusų parko direktoriaus pavaduotojas Romualdas Varanauskas tvirtino, esą ši nauja Kelių transporto kodekso pataisa buvo įteisinta todėl, kad Lietuvos autobusų parkai nepajėgia susitvarkyti su nelegaliais ar privačiais vežėjais, iš autobusų stočių nuviliojančiais keleivius ir taip nunešančiais dalį autobusų parkų pajamų.
Jis pripažino, kad viešajai tvarkai Alytaus autobusų stoties pastate ir perone užtikrinti samdomi UAB „Kurtina” apsaugininkai, tačiau šie nieko negali padaryti prie autobusų stoties rėkaujantiems nelegaliems ar privatiems vežėjams, siūlantiems: „Kas į Vilnių”, „Kas į Kauną” ir net užėjusiems į stotį šnekinti keleivių su jais važiuoti.

Nuvilioja iki 10 procentų keleivių

R.Varanausko manymu, „tas sprendimas mums bus naudingas”. Jo teigimu, nelegalūs ar privatūs vežėjai iš autobusų parko nuvilioja iki 10 procentų keleivių.
„Tie vežėjai privalo turėti licencijas, leidimus vežti reguliariais reisais, pildyti specialius keleivių vežimo užsakomaisiais reisais lapus, įregistruotus Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje. Mes neturime teisės nelegalių ar privačių vežėjų tikrinti. Jie licencijas galbūt ir turi, tačiau tikrai neturi leidimų nei priemiesčio, nei tarpmiestinių reguliarių maršrutų. Taip pat nepildo, o jei ir pildo, tai labai mažai specialių keleivių vežimo užsakomaisiais reisais lapų, nes nenori mokėti 18 procentų PVM, kurį moka visi autobusų parkai”, – kalbėjo R.Varanauskas.
Pasak jo, jei nelegalūs ar privatūs vežėjai specialius keleivių vežimo užsakomaisiais reisais lapus pildytų, pasirodžius Valstybinės kelių transporto inspekcijos pareigūnams staiga nedingtų iš autobusų stoties ir jos prieigų.
A.Česonio teigimu, nors miesto savivaldybės taryba minėtą sprendimą ir priėmė, nei jai, nei miesto savivaldybės administracijai sprendimo kontroliuoti bei vykdyti juridiškai nepriklauso, nes už priemiestinių maršrutų kontrolę atsakinga Alytaus rajono savivaldybė, už tarpmiestinių – Valstybinė kelių transporto inspekcija. Atrodytų, autobusų stotis yra ne miesto teritorijoje?!
R.Varanauskas sutiko, kad sprendimą teks vykdyti pačiam autobusų parkui, tvirtino, jog šis, siekdamas įgyvendinti sprendimą, raštu kreipsis į Valstybinę kelių transporto inspekciją ir Alytaus miesto ir rajono policijos komisariatą.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos Teisės skyriaus viršininko Igorio Golubajevo teigimu, nelegaliems ir privatiems vežėjams, renkantiems bei vežantiems keleivius iš miesto savivaldybės tarybos sprendimu draudžiamų gatvių ir aikštelių teritorijų, remiantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 172 straipsniu (komercinės ar ūkinės veiklos tvarkos pažeidimas), teisę kontroliuoti ir surašyti protokolus už šį pažeidimą turi Valstybinė kelių transporto inspekcija, policija ir pati miesto savivaldybė. ATPK 172 straipsnis numato baudą nuo 500 iki 1 tūkstančio litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.