Vairuotojai mokomi savarankiškumo

Šią savaitę išplatintos eismo įvykio schemos per degalines pasieks ir visus eismo dalyvius

Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Viešosios policijos Eismo priežiūros tarnyba ketina per šią savaitę išplatinti eismo įvykio schemas, kurias avarijų dalyviai galės užpildyti negaišdami laiko laukiant policijos pareigūnų. Teigiama, kad ši naujovė leis sutaupyti laiko ne tik vairuotojams, bet ir dažnai į eismo nelaimes itin greitai atvykti nespėjantiems teisėsaugininkams. Tiesa, kad ir kaip būtų, apie įvykusią nelaimę vis tiek privalu pranešti policijai.

Žaibiško populiarumo nesitiki

Kauno miesto VPK Viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius „Kauno dienai” teigė, kad specialios eismo įvykių schemos jau pradėtos platinti. Pasak pareigūno, pirmiausiai keli tūkstančiai jau parengtų egzempliorių paklius į visas miesto policijos įstaigas, o iš pastarųjų artimiausiu metu turėtų pasiekti ir kiekvieną Kauno degalinę. Vilniuje panaši praktika pradėta naudoti kiek anksčiau, tačiau iki šiol nėra itin populiari.

Komisaras pripažino, kad iš pradžių pastarieji dokumentai nebus itin populiarūs, kadangi lietuviai prie naujovių paprastai pripranta ne taip jau greitai. Be to, įvykus avarijai, gan retai pasitaiko, kad joje dalyvaujančių transporto priemonių vairuotojai geranoriškai sutiktų su vieno iš jų kalte, todėl tokiais atvejais neišvengiamai kyla ginčai, kuriuos narplioti priversti Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai.

„Savaime suprantama, kad vairuotojai į eismo nelaimes pakliūna ne kasdien, todėl daugelis pamanys, kad turėti su savimi tokius dokumentus tiesiog nėra reikalo, tačiau kai jie pravers vienam ar kitam eismo dalyviui, galbūt ir kiti supras, kad nieko nekainuojanti schema nelaimės atveju yra patogus ir pravartus dokumentas. Pavyzdžiui, žiemos sezono metu nereikėtų ilgai šalti gatvėse, o vos tik nubraižius schemą galima vykti į eismo priežiūros tarnybą”, – kalbėjo A.Tarasevičius.

Patys vairuotojai, prieš pildydami schemas, vis tiek privalo apie eismo įvykį pranešti policijai, o vos tik jas nubraižę, privalo nedelsiant (ne vėliau kaip per dvi valandas po eismo įvykio) su apgadintomis transporto priemonėmis atvykti į Eismo priežiūros tarnybą. Jei nelaimės metu nukentėjo žmonės, naujieji dokumentai nebepadės, nes į įvykio vietą privalės atvykti patys teisėsaugininkai.

Dažniausiai neapsieinama be ginčų

Ne paslaptis, kad eismo dalyviai ir anksčiau galėdavo patys nubraižyti avarijos schemą, o ją patvirtinę savo parašais prisistatyti į Eismo priežiūros tarnybą ir kur kas greičiau bei paprasčiau sutvarkyti reikiamus dokumentus. Deja, peržvelgęs praėjusių metų statistiką, A.Tarasevičius konstatavo, kad tokius atvejus būtų galima vadinti išskirtiniais, nors anksčiau tai buvo galima padaryti ant paprasčiausio popieriaus lapo. Pradėtos platinti schemos yra gerokai tobulesnės, nes jose tiksliai nurodomas avarijos kaltininkas bei jo asmens duomenys.

A.Tarasevičius pasakojo girdėjęs apie situacijas, kai automobilių išsidėstymą gatvėje nubraižę avarijos dalyviai po tokia schema pasirašydavo, o vos tik pajudėjus iš įvykio vietos, kaltininkas pasišalindavo savo keliais, mat prie jo parašo nebūdavo užfiksuota jokių tikslesnių asmens tapatybės duomenų. Akivaizdu, kad tinkamai užpildžius naujai pasirodysiančius dokumentus tokių netikėtumų bus išvengta.

„Šios schemos avarijų atvejais yra tik pirmutiniai dokumentai, kuriuos netgi galima pavadinti juodraščiais. Svarbiausia, kad jas pildantys eismo dalyviai tiksliai nubraižytų transporto priemonių išsidėstymą, o mūsų darbuotojai jau viską perrašys ir užpildys, kaip to reikalauja įstatymai”, – paaiškino A.Tarasevičius.

Būtinas tikslumas

Beje, kiekvienoje degalinėje ar policijos įstaigoje vairuotojai galės gauti ne tik avarijų atvejams parengtą schemą, bet ir išsamią atmintinę apie tai, kaip reikia elgtis įvykus eismo nelaimei bei kokių veiksmų reikia imtis pirmiausiai.

Pirmiausiai vairuotojams primenama, kad, įvykus avarijai, būtina nesukeliant papildomo pavojaus iškart sustoti ir įjungti avarines šviesas bei pastatyti avarinio sustojimo ženklą. Taip pat neatidėliotinai reikia imtis priemonių, kad būtų suteikta būtina medicininė pagalba nelaimėje nukentėjusiems žmonėms. Kelių eismo taisyklės nurodo apie nelaimę nedelsiant pranešti policijai ir imtis priemonių, kad būtų išsaugoti įvykio pėdsakai, užfiksuoti jį mačiusių liudytojų duomenys bei kontaktai.

Nutarę pildyti eismo įvykio schemą, kaip teigiama atmintinėje, vairuotojai privalo tiksliai ir įskaitomai užrašyti visus reikiamus duomenis. Kitoje schemos lapo pusėje yra pateikti pavyzdžiai, kaip turėtų būti braižomas transporto priemonių išsidėstymas kelyje ir kokios situacijos pasitaiko dažniausiai. Būtina nurodyti nelaimės vietą (gatvės pavadinimą, jos vietą ar sankryžą), eismo sąlygas bei paros metą (lyja, sninga, tamsi ar apšviesta kelio atkarpa, kelio dangos būklė) ir esminį skirsnį – Kelių eismo taisyklių punktą, dėl kurio nevykdymo įvyko avarija. Be abejo, iškart turi būti konstatuota, kuris eismo dalyvis, visų dalyvaujančių šalių sutarimu, yra kaltas dėl nelaimės ir užrašyti jo duomenis bei patvirtinti juos parašais.

A.Tarasevičius atkreipė dėmesį į vis dažniau pasitaikančius pažeidimus ar bent jau mėginimus taip išsisukti nuo griežtos atsakomybės, primindamas: „Su eismo įvykiu susijusiems dalyviams draudžiama po jo vartoti alkoholį ar kitas svaigiąsias medžiagas, kol nebus nustatytos ir ištirtos nelaimės aplinkybės”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.