Įvaizdis, raidė ir potencialiai prarandami milijonai

Įvaizdis – velniškai brangus dalykas. Galybė marketingo ir įvaizdžio formavimo specialistų diena dienon tik tuo ir užsiima: formuoja, palaiko, stiprina, keičia vienos arba kitos markės ar atskiro modelio įvaizdį. Tam tikslui išleidžiamos lėšos gerokai viršija visos Lietuvos metinę biudžetą.
Neretai įvaizdis tampa net svarbesnis už patį produktą. Ypač prabangių automobilių segmente. Tad nenuostabu, kad itin jautriai reaguojama į bet kokį (tikrą ar tariamą) konkurento pasikėsinimą į įvaizdį – net ir viena abėcėlės raidę gali būti vertinama milijonais dolerių.

„Acura” prieš „Lincoln”

Japonijos gamintojos „Honda” prabangių automobilių padalinys „Acura” neseniai inicijavo bylą JAV kompanijai „Lincoln” už šios neseniai pradėtą gaminti krosoverį MKX. „Acura” atstovai tvirtina, kad pavadinimas MKX pernelyg įtartinai panašus į „Acura” gaminamo modelio MDX. Beje, „Acura MDX” irgi yra krosoveris, tad japonai įsitikinę, jog tai gali įnešti sumaišties ir klaidinti pirkėjus.
Byla perduota Los Andželo teismui. „Acura MDX” modelis JAV rinkoje pradėtas pardavinėti dar 2000-aisiais, o neseniai pristatytas „Lincoln MKX” dar pakeliui į pardavimo salonus.

BMW prieš „Infiniti”

Kiek anksčiau Bavarijos automobilių gamintojas BMW pateikė ieškinį kitam Japonijos gamintojui „Nissan”, tiksliau šios kompanijos prabangių automobilių padaliniui „Infiniti”. Šįkart konkurentai nepasidalija raidės M.
Problema ta, kad „Infiniti” naujų modelių M35 ir M45 reklamoje už Atlanto naudojamas šūkis „M ateina” (itin akcentuojant raidę M), o BMW automobilių išskirtinai galingos, sportiškos modifikacijos tradiciškai žymimos M raide (pavyzdžiui, „BMW M3 Coupe”, „BMW M5”).
Toks japonų akibrokštas ne juokais supykdė pedantiškus vokiečius „per prakaitą ir kraują” rinkoje įtvirtinę M kaip išskirtinumo simbolį. Jie nelinkę niekam leisti kėsintis į šį ženklą ir jo šlovę.
Koncernas BMW tvirtina, kad per tris dešimtmečius M serijos įvaizdžio kūrimas kainavo daugiau kaip 260 milijonų JAV dolerių. Kanados federaliniam teismui pateiktame ieškinyje BMW apkaltino „Infiniti”, jog pažeidė teises į prekės ženklą, ir pareikalavo nedelsiant nutraukti minėtos reklamos transliavimą.
Tačiau teismas į šį ginčą pažvelgė kiek kitaip ir kol kas atmetė reikalavimą uždrausti reklamą, motyvuodamas tuo, kad kompanijai BMW nebuvo padaryta jokia konkreti žala. Abiem kompanijoms atsiųstame pranešime taip pat teigiama, kad bylos nagrinėjimas iš esmės turėtų prasidėti „kiek galima greičiau”.
Neoficialūs šaltiniai tvirtina, kad aukščiausio lygio „Nissan” vadovai svarsto galimybę savanoriškai nutraukti minėtąją reklamą dėl šventos ramybės.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.