Liberalcentristai: vadinamasis socialinio mokesčio įstatymas turi būti panaikintas

Opozicinės Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcijos nariai įregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma nuo 2007 m. sausio 1 d. panaikinti deklaruoto priėmimo tikslo neatitinkantį Laikinojo socialinio mokesčio įstatymą.

Tokio projekto rengimą paskatino oficialūs Finansų ministerijos duomenys apie 2005 m. planuotų valstybės biudžeto įplaukų perviršį, siekiantį net 1.474 mlrd. Lt., taip pat 1.7 proc. viršytas prognozuotas šių metų sausio mėnesio valstybės biudžeto pajamas, taip pat pasigirdusius Vyriausybės užmojus greitinti socialinio mokesčio surinkimą. Tačiau svarbiausia tokio įstatymo projekto teikimo priežastis – deklaruoto Laikinojo socialinio mokesčio tikslo – „užtikrinti socialinių programų ir priemonių, mažinančių skurdą ir socialinę atskirtį, vykdymo finansavimą” paneigimas bei Vyriausybės strateginio planavimo stoka, kurios neigiamos pasekmės papildomų, tariamai terminuotų, mokesčių našta gula ant mokesčių mokėtojų.

„Vadinamojo socialinio mokesčio įvedimas buvo motyvuojamas poreikiu finansuoti skurdo ir atskirties mažinimo programas, tačiau kyla klausymas kiek lėšų reikia tokioms socialinėms programoms? Galima pagrįstai manyti, jog skurdui Lietuvoje mažinti ar panaikinti neužteks per du metus planuojamų surinkti kelių šimtų milijonų, priešingai šiam tikslui pasiekti prireiks milijardų. Tuo tarpu pasigirdę Vyriausybės narių svarstymai, nuo šių metų sausio 1 d. įvestą mokestį rinkti tik 1 metus, o ne kaip numatyta 2 metus, rodo arba akivaizdų Vyriausybės prisipažinimą, jog ji nesugeba planuoti net poros metų valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų, arba tai, jog Vyriausybė per 1 metus planuoja panaikinti skurdą Lietuvoje, kas taip pat rodo realaus suvokimo stoką.”, – teigia Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narys liberalcentristas Raimundas Palaitis.

Liberalcentristas atkreipia dėmesį, kad Vyriausybės blaškymasis dėl mokesčio taikymo termino, taip pat jokiais realiais ekonominiais bei socialiniais poreikiais nepagrįstas mokesčių naštos didinimas, teisinio reguliavimo nestabilumas bei tariamų biudžeto pajamų mažėjimo kompensavimas lengviausiu būdu, apmokestinant papildomais mokesčiais, ne tik daro Lietuvą nepatrauklią užsienio kapitalo investicijoms, bet ir neleidžia verslininkams planuoti realių išlaidų bei pajamų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.