Airių neprisiviliojusi Palanga baiminasi prarasti keleivius

Galiausiai pasibaigusios Kauno oro uosto ir Airijos pigių skrydžių kompanijos „Ryanair” derybos privertė nerimauti Palangos oro uosto vadovybę.

Manoma, kad Europos pigių skrydžių aviakompanijų lyderės „Ryanair” atėjimas į Lietuvą turės įtakos keleivių srautams Palangos oro uoste. Beje, prieš keletą metų Palangos oro uostas taip pat bandė prisivilioti airių kompaniją, tačiau nesėkmingai.

Skraidins į Londoną

Vakar paaiškėjo, kad Kauno oro uostas sėkmingai baigė užsitęsusias derybas su „Ryanair” ir rengiasi atidaryti pirmąjį šios mažų kainų aviakompanijos maršrutą.

Nuo rugsėjo mėnesio „Ryanair” skraidins keleivius iš Kauno Karmėlavos oro uosto į Didžiosios Britanijos sostinę Londoną ir atgal. Pirmasis skrydis numatomas rugsėjo 22 d.

Kompanijos tinklalapyje www.ryanair.com jau skelbiama apie naujus skrydžius ir teigiama, kad jau prasidėjo vietų rezervavimas.

Pirmuosius keleivius „Ryanair” vilioja ypač žemomis kainomis: šiuo metu už skrydį į Londoną be oro uosto mokesčių tektų mokėti tik nuo 6,99 euro (24,1 Lt). Įskaičiavus visus oro uosto mokesčius, iš viso skrydžiai pirmyn ir atgal kainuotų 57,64 euro (188,66 Lt).

Naujuoju maršrutu iš Kauno į Londoną (Stanstedą) skraidys nauji „Boeing 737 800” orlaiviai, turintys 189 sėdimas vietas. Skrydžiai bus organizuojami kasdien, prekyba visais bilietais vyks internete. Iki spalio 30 d. keleiviai bus skraidinami vakariniais reisais.

Pasak Kauno oro uosto komercijos ir plėtros direktoriaus Arnoldo Rutkausko, tai yra neabejotinai pigiausi skrydžiai – „Ryanair” siūlo skristi daug žemesnėmis kainomis nei kitos aviakompanijos.

„Pigesnių skrydžių pasiūlymų pasitaiko nebent akcijų metu”, – „Vakarų ekspresui” sakė A. Rutkauskas.

Maršrutų daugės

„Ryanair” maršrutų plėtros direktorius Bernardas Bergeris vakar sakė, kad naujieji kasdieniai skrydžiai iš Londono į Kauną paspartins turizmo industrijos augimą.

„Mes tikimės pirmaisiais veiklos metais pervežti per 100 000 keleivių, o didžioji dalis jų bus išlaidūs britų turistai. Ši paslauga turėtų sukurti mažiausiai 100 naujų darbo vietų vietos ekonomikoje. Bendradarbiaudami su partneriais Kauno oro uoste, tikimės sėkmingai išplėtoti šį naująjį maršrutą”, – sakė B. Bergeris.

Šiemet „Ryanair” iš Lietuvos skraidins tik į Londoną, tačiau ateityje maršrutų turėtų daugėti. Kauno oro uosto ir „Ryanair” penkerių metų bendradarbiavimo sutartyje numatyta, kad Airijos aviakompanija gali organizuoti iš viso šešis maršrutus.

B. Bergeris užsiminė, kad yra galimybė per ateinančius pusantrų metų atidaryti dar tris papildomus maršrutus. Į kokias šalis, „Ryanair” atstovas nepasakė. A. Rutkausko žiniomis, greičiausiai bus pasirinktos tos šalys, kuriose dirba daug lietuvių.

Kauno oro uosto komercijos ir plėtros direktorius pritaria, kad bendradarbiavimo su „Ryanair” naudą turėtų pajusti visa Lietuva. „Tikiu, kad ir kiti miestai, taip pat ir Klaipėda, Neringa, Palanga, pajus didesnį turistų antplūdį”, – teigė Kauno oro uosto atstovas.

Palanga „Ryanair” nesidomi

Tačiau Palangos oro uosto – antro pagal aptarnautų keleivių skaičių šalyje – vadovas Leonas Kvietkauskas sako, kad su „Ryanair” atėjimu į Lietuvą jų oro uoste gali sumažėti keleivių.

„Kad tai mums keleivių nepridės – faktas. Dalis keleivių, kuriems nereikalingas didelis komfortas ir maksimalus greitis, turėtų nubyrėti”, – konstatuoja jis.

Vadovas pripažįsta, kad nebrangūs „Ryanair” skrydžių pasiūlymai atrodo patraukliai. Anot L. Kvietkausko, šiuo atžvilgiu Palangos oro uostas niekaip negalėjo konkuruoti su Kauno oro uosto ir pirmasis prisivilioti „Ryanair”.

„Būtų nelogiška, jei „Ryanair” pasirinktų ne Kauną, o Palangą. Kauno oro uosto daug geresnė geografinė padėtis”, – tvirtina jis.

Taip pat direktorius sako, kad jų oro uostui tektų tobulinti infrastruktūrą, tačiau jis vis dėlto nemano, jog bent jau artimiausiu metu yra realių galimybių prisikviesti „Ryanair”.

L. Kvietkauskas sakė, kad prieš 3 metus Palangos oro uostas siūlė airiams bendradarbiauti, tačiau jų iškeltos sąlygos buvo nepriimtinos.

„Mums iškėlė tiesiog absurdiškas sąlygas. Iš to mūsų oro uostui nebūtų buvę jokios naudos – tik išlaidos, – teigia L. Kvietkauskas. – Manau, mes jiems tiesiog nepatrauklūs savo geografine padėtimi.”

Kauno oro uosto atstovas A. Rutkauskas neneigia, kad derybos su „Ryanair” buvo ilgos ir sunkios.

„Tai pigių skrydžių kompanija, tad ir dirbti Lietuvoje jiems turėjo būti pigu. Ilgai ieškojome bendrų sąlyčio taškų, kol galiausiai susitarėme. Iš pradžių kompanijos stilius buvo agresyvokas, tačiau kai pradėjome daugiau bendrauti, ėmėme žiūrėti vieni į kitus kaip į lygiaverčius partnerius. Dabar galiu pasakyti, kad „Ryanair” mūsų atžvilgiu elgėsi gana lanksčiai”, – teigė A. Rutkauskas.

„Ryanair” šiuo metu skraidina 233 pigių skrydžių maršrutais 21 šalyje. Kompanijoje dirba 2 600 darbuotojų.

Giedrė Petkevičiūtė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.