Valentino dieną lietuviai mėgsta praleisti romantiškai ir saldžiai. Tai pastebėjo prekybininkai, kurie Vasario 14-osios laukia ne ką mažiau nei įsimylėjėliai.
Tiesa, nors daugelis jų nenori sutikti, kad Lietuvoje, kaip ir kitose pasaulio šalyse, Valentino diena yra komercinė šventė, tačiau pripažįsta, kad šiai dienai skirtos prekės ir specialios akcijos gerokai pagyvina prekybą.
Sutuoks prekybos centre
Kasmet prekybininkai ir paslaugų teikėjai sugalvoja vis originalesnių būdų, kaip pritrauktų kuo daugiau pirkėjų. Pavyzdžiui, šiandien „Akropolyje” visi norintieji galės net susituokti specialiai įrengtoje koplytėlėje.
„Po didžiuliu skėčiu du vienuoliai tuoks visas įsimylėjėlių poras – ir jaunus, ir senus”, – sakė Klaipėdos „Akropolio” valdytojas Ovidijus Zibalis.
Visiems „Akropolio” jaunavedžiams bus išduodami specialūs vestuvių liudijimai. Tačiau esą tai nereiškia, kad „Akropolis” rimtai ketina užimti Bažnyčios vietą Klaipėdoje.
„Žinoma, tokia santuoka bus fiktyvi ir neturės jokių juridinių galių. Tiesiog norime savo pirkėjams suteikti įdomią pramogą”, – kalbėjo O. Zibalis.
Graibsto tortus
Įvairios Valentino dienai skirtos atributikos daugelyje prekybos centrų atsirado kone iškart po Naujųjų metų. Tačiau įvairių smulkmenų ir suvenyrų populiarumas šiek tiek blėsta.
Prekybos centrų tinklo „VP Market” atstovė Viktorija Jakubauskaitė sakė pastebėjusi, kad šiemet ypač paklausūs saldūs konditerijos gaminiai, šampanas bei įvairios aromaterapijos priemonės.
„Matyt, daugelis ruošiasi romantiškai ir saldžiai sutikti Valentino dieną. Konditeriai dar nėra turėję tiek daug užsakymų kepti tortus, kaip šiemet”, – pasakojo V. Jakubauskaitė.
Pasak jos, prekyba pagyvėja tik prieš pat Vasario 14-ąją. Esą lietuviai mėgsta apsipirkti paskutinę dieną, tad pats pirkimo pikas paprastai būna per pačią Valentino dieną.
Perka smulkesnes prekes
Nors nedaugelis įsimylėjėlių sugalvoja meilės dieną savo brangiajam padovanoti, tarkime, šaldytuvą ar dujinę viryklę, tačiau prekybos pagyvėjimą jaučia ir buitine technika prekiaujantys prekybos centrai.
Pasak „Topo centro” atstovės Eglės Sarafinaitės, ypač paklausios būna smulkesnės prekės. Moterys perka vyrams barzdaskutes, vyrai – plaukų džiovintuvus bei depiliatorius.
„Žinoma, Valentino dienos šventinė prekyba toli gražu neprilygsta kalėdinei prekybai, tačiau pagyvėjimas, be abejo, yra. Mes savo ruožtu taip pat vykdome įvairias akcijas. Pavyzdžiui, kasmet per Valentino dieną porelėms dovanojame gėlių…” – pasakojo E. Sarafinaitė.
Automobilis nėra meilės išraiška
Mobiliųjų ryšių operatoriai taip pat pritaria, kad Valentino dieną įsimylėjėliai neišsiunčia tiek daug SMS žinučių, kaip per Kalėdas ir Naujuosius metus. Vis dėlto skambučių ir SMS srautai vasario 14-ąją padidėja kone 50 procentų.
Kavinės, viešbučiai, kirpyklos bei grožio salonai artėjant meilės šventei taip pat džiaugiasi klientų ir užsakymų gausa.
O automobilių salonai Valentino dienos neįtraukia į tų šventinių dienų sąrašą, kai pagyvėja prekyba. Pasak „Klaipėdos Vistos” administratorės, automobilius lietuviai linkę pirkti Kalėdų ir Naujųjų metų proga. Valentino diena paprastai niekuo neišsiskiria iš kitų.
Komercinį atspalvį meilės diena turi ir kitose pasaulio valstybėse. Pavyzdžiui, JAV prekybininkai tikisi, kad kiekvienas amerikietis vidutiniškai dovanoms išleis beveik po 100 dolerių. Apklausos rodo, kad net kas trečias prancūzas liks nusivylęs, jei per Valentino dieną negaus jokios dovanos, ir net kas penktas prancūzas, jei nesulauks tinkamo dėmesio, yra pasiryžęs dėl to kerštauti.