Prabangių limuzinų gamintojai savo vertę ketina įrodinėti žiedinių lenktynių trasose
Egzotiškas dyzelinę jėgainę turintis sportinis automobilis „Audi R10” Amerikos Le Manso Serijos (ALMS) „Žiemos bandymuose” Sebringe (Florida) sausio 30 dieną pirmą kartą parodė tikrąsias savo ambicijas – diktuoti greičio madas.
a”Audi R10 turi” visiškai naują 5,5 litro, dvylikos cilindrų bi-turbo TDI variklį, kuris dirba ypač tyliai ir ekonomiškai. Šio agregato pajėgumas siekia 650 AG, o maksimalus sukimo momentas – 1100 Nm. Galingumu jis žymiai pralenkia daugumą iki tol „Audi” sportiniuose automobiliuose montuotų motorų. T.y. vokiečiai išdrįso įžengti į iki šiol neištirtą dyzelinio variklio teritoriją su aliumininiu monstru, vardu V12.
„Žiemos bandymų” trasoje variklio kūrėjai stebėjo jo darbą ir fiksavo silpnąsias vietas, tikėdamiesi su „Audi R10” išvengti klaidų ir sėkmingai pasirodytų ALMS 24 valandų lenktynėse birželio 17-18 dienomis.
„Audi Sport” kūrimo grupė šiems bandymams Sebringe buvo parengusi du „Audi R10” prototipus. Šiuos automobilius vairuoja vokietis Frankas Biela ir italas Dindo Kapelo.
Pirmąją bandymų dieną abu „Audi” vairuotojai iš viso įveikė 86 ratus lenktynių trasoje, kuri dėl nelygaus paviršiaus ir kai kurių kitų techninių ypatumų yra laikoma idealia bandymų laboratorija naujam lenktyniniam automobiliui. Be to, naujai sukurto variklio V12 TDI šis pasivažinėjimas buvo ir išbandymas aukštoje temperatūroje: Floridoje šiuo metu net pavėsyje termometro stulpeliai rodo esant 30 laipsnių karščio.
D.Kapelo, už naujojo „Audi” dyzelinio sportinio automobilio vairo sėdęs pirmą kartą, pademonstravo jo galingumą: savo greičiausiuoju ratu (1 min. 48,816 sek.) „Audi” vairuotojas sutrumpino starto pozicijos laiką beveik viena sekunde.
„Mums svarbiausia surinkti kuo daugiau duomenų ir sutvarkyti automobilį. Laikas parodo, kad mes su R10 koncepcija einame teisinga kryptimi. Turėkite omenyje, kad tai tik trečias visai naujo automobilio išbandymas. Iki Le Manso dar ilgas kelias. Aš nekalbu apie greitą vieno rato pravažiavimą, patikimumas yra kur kas svarbiau”, – pasakojo „Audi Sport” variklių technologijos vadovas Ulrichas Baretzkis.
Pasak jo, nuo pat pradžių „Audi” tikslas buvo sukurti dyzelinį variklį, kuris būtų atpažįstamas ne dėl didelio dūmų debesio, bet dėl žemo triukšmo lygio, mažo kuro eikvojimo ir eksploatacinių savybių.
„Sutikome prarasti vieną ar dvi arklio jėgas dėl bedūmės variklio eigos. Čia, Sebringe, naudojame ir naujus dalelių filtrus, kurie iki šiol buvo labai efektyvūs. Mano kolegos važiuoklės specialistai nelabai juos mėgsta, nes jie yra gana dideli. Tačiau net patikrinus galinį vamzdį po 20 ratų jūsų pirštai liks švarūs. Kaip tik to ir siekėme – mūsų TDI variklis yra galingas ir švarus”, – tvirtino U. Baretzkis.
„Audi Sport” variklių technologijos vadovas R10 projektą vadina itin ambicingu, kadangi šiuo kūriniu įsiveržta į visai neištirtas teritorijas. Įdomu, kad šio TDI variklio įpurškimo slėgis viršija 1600 barų, o „darbinis” sūkių diapazonas yra tarp 3000 ir 5000 aps/ min. – tai nepaprastai žemas apsisukimų skaičius lenktyniniam automobiliui. Vairuotojui R10 pavaras perjungti reikia rečiau nei R8 dėl TDI variklio palankios sukimo kreivės.
„Skirtingai nuo R8 kūrimo, dabar mes buvome pranašesni, nes turėjome patirties su dinamometru, kurio neturėjome prieš septynerius metus. Čia, trasoje, mes galime susikaupti ties dalykais, kurių negalima imituoti dinamometre, įskaitant duobėtas trasas ir karštį”, – akcentavo U.Baretzkis. Pasak jo, automobilio išbandymas itin karštomis oro sąlygomis leido patikrinti aušintuvo konfigūraciją, visos dyzelio kuro sistemos skaičių, kurie negali būti imituoti laboratorijoje.
„Mes norime susidoroti su kūrimo sunkumais ir Serbingo trasa tam idealiai tinka. Man būtų buvę neramu, jei nieko nebūtų atsitikę. Kuo anksčiau mes surasime silpnąsias vietas, tuo greičiau galėsime jas pataisyti. Be to, mes norime be jokių problemų pravažiuoti lenktynių trasą Le Manse, o ne bandymų metu”, – tikino U. Baretzkis.