Nutrūkus elektros energijos tiekimui gyventojai raginami apsišarvuoti kantrybe
Vakarų Lietuvos elektros energijos skirstytoja ir tiekėja VST privalo informuoti gyventojus apie planuojamą atjungti elektrą, bet nemažai žmonių teigia apie tai sužinodavę pavėluotai.
Bendrovės pasirinkti informavimo būdai iki šiol turėjo spragų, dėl kurių ne kartą skųsdavosi eiliniai vartotojai.
Skundėsi sutrikus apsaugos sistemai
Vasario 8 d. į „Kauno dieną” kreipėsi Vičiūnų gatvės gyventojas, kad jau ne pirmą kartą „VST” kelioms valandoms atjungia elektros energiją. „Ryte tiesiog dingo elektra, atsijungė signalizacija, o į VST avarinę dispečerinę prisiskambinti buvo neįmanoma”, – sakė Juozas.
Apie tai, kad vasario 8 d. kai kuriems namams septynioms valandoms nutrūks elektros tiekimas dėl planinių remonto darbų VST buvo paskelbusi sausio 21-ąją viename nedidelio tiražo laikraštyje, todėl daugelis kauniečių apie planuotą srovės išjungimą nieko nežinojo.
Dingus elektrai, Juozo teigimu, išsijungė namo apsaugos signalizacija. Išsijungė ir elektra maitinamas vandens siurblys, esą todėl sutriko ir autonominė šildymo sistema.
VST atstovė spaudai Renata Saulytė „Kauno dienai” teigė, kad klientai apie planinius darbus informuojami per spaudą. „Asmeniškai apie nepatogumus informuojamos švietimo ir gydymo įstaigos: mokyklos, darželiai, ligoninės”, teigė R.Saulytė. Ji pridūrė, kad atokesnėse vietovėse (pavyzdžiui, sodų bendrijose) klientai apie planinius remonto darbus ir dėl jų galimus elektros energijos tiekimo sutrikimus informuojami iškabinus skelbimus skelbimų lentose.
Vadovaujasi taisyklėmis
Vadovaujantis ūkio ministro 2005 m. spalio 7 d. įsakymu patvirtintomis taisyklėmis, apie planuojamą elektros energijos tiekimo nutraukimą ar apribojimą VST vartotojams turi pranešti raštu (paštu, per kurjerį, faksimiliniu ryšiu) arba viešai skelbiant vietinėje spaudoje.
Iki šiol Kaune VST skelbė informaciją viename nedidelį tiražą turinčiame leidinyje, todėl pranešimai pasiekdavo tik maždaug 2 proc. kauniečių. Po pastarųjų nusiskundimų VST atstovai patikino, kad apie remonto darbus nuo šiol bus informuojami ir „Kauno dienos” skaitytojai, todėl pranešimų sklaida turėtų padidėti.
Apsaugos policijos vadovas Kęstutis Jankauskas sakė, kad šiuolaikinės apsaugos sistemos neturėtų išsijungti net nutrūkus elektros energijos tiekimui. „Dingus elektrai, signalizacija kurį laiką bus maitinama iš akumuliatoriaus, tačiau ilgiau užtrukus remonto darbams, jis gali išsikrauti, ir žmogus patirs nemalonumų”, – sakė K.Jankauskas.
Pasipila skambučių srautas
„Sutrikus elektros energijos tiekimui, klientai turėtų skambinti į juos aptarnaujančio bendrovės skyriaus dispečerinę”, – siūlo VST atstovė spaudai R.Saulytė.
Ji pripažino, kad pasitaiko atvejų, kai, įvykus rimtesniam gedimui, be elektros lieka ne vienas tūkstantis bendrovės klientų. Tuomet į dispečerines pasipila gyventojų skambučiai. „Budintys dispečeriai ne visada pajėgia atsiliepti į visus skambučius, nes paprastai jų srautas būna didžiulis, – teigia R.Saulytė. – Be to, dispečeriai tuo pačiu metu turi bendrauti ir su operatyvinėmis brigadomis, duoti joms nurodymus. Bendrovė tikisi iš klientų tolerancijos ir labai prašo, neprisiskambinus į dispečerinę, pabandyti tai padaryti dar kartą”.
VST elektros energiją skirsto ir tiekia daugiau nei 672 tūkst. klientų. Didžiąją įmonės tiekiamos elektros energijos dalį – apie 34 proc. – nuperka pramonės įmonės. Likusią energiją suvartoja gyventojai, komercinės įmonės, biudžetinės organizacijos.