Dublinas ragina Vilnių greičiau įgyvendinti tramvajaus projektą

Šiandien Vilniaus miesto savivaldybėje viešėjo Dublino (Airija) savivaldybės atstovai, kurie Savivaldybės specialistams ir bendruomenių atstovams pristatė Dubline įdiegtą modernaus tramvajaus projektą.

Dubline viešojo transporto sistema, kurios dalimi yra tramvajus, buvo diegiama pakankamai ilgą laiką – devynerius metus. Modernus tramvajus Dublino gatvėmis pradėjo riedėti 2004 metais. Šiuo metu Airijos sostinėje važinėja 40 tramvajų, jie kursuoja dvejomis linijomis – 15 ir 9 kilometrų ilgio – jungiančiomis miesto pakraščius ir centrą. Nuo pat pirmųjų dienų tramvajus Dubline tapo itin populiaria viešojo transporto priemone. 2005 metais tramvajai pervežė net 22 milijonus keleivių. Per ateinantį dešimtmetį ketinama toliau vystyti viešojo transporto sistemą, įrengiant naujas tramvajaus linijas bei jungtis tarp esamų linijų. Tramvajų eksploatavimu ir priežiūra rūpinasi privatus operatorius.

Diegiant tramvajaus projektą Dubline buvo siekiama daugelio tikslų. Tai ir transporto kamščių problemos sprendimas, ir efektyvesnis susisiekimas tarp miesto pakraščių ir centro, ir gyventojų laiko sąnaudų kelyje mažinimas, ir oro taršos mažinimas. Kaip teigia Dublino savivaldybės atstovai, jau šiandien galima drąsiai teigti, kad tramvajaus projektas Dubline pateisino visus keltus lūkesčius. Vienas kilometras tramvajaus linijos, įskaičiuojant pačių tramvajų kainą, žemės linijoms išpirkimą bei pačių linijų statybą, kainavo apie 30 milijonų eurų. Tačiau projekto sąnaudos apėmė ne tik finansinius resursus, bet ir tam tikrus eismo mieste trukdžius, kol projektas buvo įgyvendinamas, ir visos eismo reguliavimo sistemos suderinimą.

„Projektui buvo skirta sąlyginai daug lėšų, tačiau šios išlaidos pasiteisino. Tramvajaus įdiegimas Dubline būtų kainavęs gerokai mažiau, jei projekto įgyvendinimo terminai būtų buvę trumpesni. Dėl šios priežasties raginame Vilniaus vadovybę nedelsti ir kiek įmanoma greičiau įgyvendinti tramvajaus projektą. Kuo ilgiau lauksite, tuo tramvajaus projektas bus brangesnis, tuo ilgiau susidursite su tam tikromis problemomis visuomeninio transporto srityje”, – sakė delegacijos vadovas Dublino miesto Plėtros valdybos direktorius Peter Finnegan. Jo įsitikinimu, Vilnius yra miestas, kuriame tramvajus neabejotinai pasiteisitų. Tramvajus taptų ne tik vienu iš pagrindų kuriant visą viešojo transporto sistemą mieste. Jis pasitarnautų verslo plėtrai, oro taršos lygio mažinimui, suteiktų komfortabilią pervežimo paslaugą miesto gyventojams ir svečiams, suteiktų dar šiuolaikiškesnį atspalvį miesto veidui.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.