Dėmesys daiktui ir aukšto lygio estetika

Seniai neregėtą sąmyšį ir žmonių spūstį Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus galerijoje (Tomo g. 7) prieš savaitę sukėlė Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos vizualinio dizaino katedros studentų bei absolventų fotografijos paroda „Dėmesys daiktui”.

Mažytėje galerijoje tiesiog nebuvo vietos apsisukti. Atrodo, kad tokį išskirtinį uostamiesčio fotografų ir fotomeno mėgėjų dėmesį sukėlė ne tiek ši konkreti paroda, kiek smalsumas – kuo gi nustebins žiūrovus naujasis Lietuvos fotomeno sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkas Remigijus Treigys.

Smalsumas buvo patenkintas. Paroda „Dėmesys daiktui” pademonstravo, kad ir mūsų mieste galima atrasti jaunų talentų, turinčių savitą požiūrį, kad ir mūsų Fotografijos galerijoje ekspozicija gali būti šiuolaikiška.

Kiek tai yra R. Treigio nuopelnas? Ogi tik tiek, kad jis atrado kontaktus ir ir vieną grandinę sujungė parodos idėjos generatorių – Klaipėdos kultūrų komunikacijų centrą, idėjos realizatorių – VDA Klaipėdos vizualinio dizaino katedros studentus ir absolventus bei rėmėjus – V. Karaciejaus studiją bei S. Jokužio leidyklą-spaustuvę, kuriose fotografijos įgavo modernų, aukštos kokybės pavidalą.

Parodoje savo kūrybą pristė jaunieji menininkai L. Judickaitė, A. Jonaitytė, J. Griežytė, D. Vilius, A. Lokočenko, E. Diglys, A. Jablonskis, G. Stankutė, L. Narvidaitė, S. Terebaitė, O. Mazajeva, I. Kavaliauskaitė, R. Šapas ir kiti. Visus juos fotografijos meno subtilybių mokė žinomas klaipėdietis fotomeninkas Aleksandras Katkovas.

Pasak jo, parodoje „Dėmesys daiktui” eksponuojami darbai nebuvo kurti specialiai šiai parodai, o surinkti iš įvairių studentų kursinių, diplominių darbų. Kai kurie jų daryti kaip reklaminės fotografijos.

Pasak grafiko Algio Kliševičiaus, parodoje pristatomos fotografijos išsiskiria tikrai nauju požiūriu į daiktą ir aukšto lygio estetika.

Pasak parodos kuratoriaus, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro projektų vadybininko Gyčio Skudžinsko, paroda „Dėmesys daiktui” pradeda didžiulį, dešimt mėnesių truksiantį tarptautinį fotomeno projektą „Erozija”.

„Projekto startui sąmoningai buvo pasirinkti jaunieji menininkai ir sąmoningai atkreiptas jų dėmesys į elementarius, kasdienybėje prapuolančius daiktus.

Kadangi pripažinti menininkai dažniausiai orientuojasi į didelius formatus, renkasi peizažo temą. Stebint rezultatą malonu atrasti naujai, netikėtai atskleistas mums įprastų daiktų, popieriaus sąvaržėlių, teniso kamuoliuko, kiaušinio ar graikinio riešuto, formas bei faktūras”, – kalbėjo G. Skudžinskas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.