Vokietijos automobilininkų klubas ADAC, didžiausia ir viena įtakingiausių tokio pobūdžio asociacijų Europoje, paskelbė patikimiausių 2004 m. automobilių reitingą. Jame lyderiauja tėvyninės gamybos automobiliai.
Tai, kad vokiškos mašinos yra vienos kokybiškiausių, patvirtino ir neseniai autoritetingos kompanijos „JD Power & Associates” atliktas JAV automobilių patikimumo tyrimas.
ADAC patikimiausiais beveik visose mašinų klasėse pripažino vokiškus, o nepatikimiausiais – itališkus ir prancūziškus automobilius. Japoniškos mašinos, ankstesniais metais užėmusios pirmąsias šių reitingų vietas, susilaukė tik vidutinio įvertinimo.
Patikimumo reitingus 15 milijonų Vokietijos vairuotojų vienijantis ADAC kasmet sudaro remdamasis jų pranešimais dėl mašinų remonto ar nesklandumų pašalinimo. 2004-ųjų duomenys gauti suskaičiavus 2,4 mln. techninės pagalbos kelyje kvietimų. Į 2004 m. reitingus įtraukti 92 modeliai (1999-2004 m. laidos).
„Tėvynainiai” – be problemų
Paaiškėjo, jog rečiausiai techninės pagalbos reikėjo Vokietijoje pagamintiems automobiliams. Pavyzdžiui, patikimiausiais „subcompact” klasėje pripažinti „Audi A2”, „Mini” bei „Toyota Yaris/Yaris Verso”, kompaktinių automobilių kategorijoje – A klasės „Mercedes-Benz”, „Ford Focus” ir „Toyota Corolla/Corolla Verso”.
Vidutinėje klasėje mažiausiai problemų keliančiais pripažinti „Mazda6”, „Audi A4”, „Mazda 626”, verslo – „Audi A6”, S bei E klasių „Mercedes-Benz”.
Tarp kabrioletų (SCC) patikimiausi buvo „Audi Cabrio”, 3 serijos „BMW Cabrio” ir „Volkswagen Golf Cabrio”, tarp visureigių – M klasės „Mercedes-Benz”, „Toyota RAV4” bei „Nissan X-Trail”, tarp minivenų – „Citroen Xsara Picasso”, „Mazda Premacy” ir „Mitsubishi Space Star”.
Beje, tarp japoniškų automobilių nepatikimiausi buvo „Nissan” markės modeliai.
Paties nepatikimiausio automobilio titulas šiemet suteiktas 1999-ųjų laidos komerciniam „Renault Kangoo”. ADAC duomenimis, pernai buvo remontuojami net 58 proc. šio modelio automobilių, važinėjančių Vokietijos keliais.
Daug problemų iškildavo ne tik prancūziškų, bet ir itališkų mašinų savininkams. Tarp subkompaktinių automobilių dažniausiai gesdavo „Fiat Punto”, kompaktinėje klasėje – taip pat trys fiatai „Bravo”, „Brava” ir „Marea”. Vidutinėje klasėje labiausiai lūždavo „Alfa Romeo 156”.
Kitose klasėse „pasižymėjo” „prancūzai”. Kabrioletų savininkai daugiausiai problemų turėjo dėl „Peugeot 206 CC”, o tarp minivenų dažniausiai gesdavo „Renault Espace”. Visureigių klasėje pagalbos dažniausiai šaukdavosi BMW X5 vairuotojai.
ADAC duomenimis, dažniausiai pagalbos prireikdavo dėl elektros įrangos gedimų (36 proc. iškvietimų), paleidimo sistemos sutrikimų (16 proc.), variklio gedimų (9 proc.), kondicionieriaus bėdų (7 proc.), transmisijos gedimų bei ratų ir padangų problemų, taip pat dėl tepalų ir įpurškimo sistemų gedimų (po 6 proc.).
„Volvo” ir „Land Rover” – be pažangos
Tarptautinės rinkos tyrimų agentūros „JD Power and Associates” šiais metais atliktame JAV automobilių savininkų nuomonės tyrime patikimiausiu pripažintas japoniškas „Lexus” (81 trūkumas), antroje vietoje liko amerikiečių kompanijos „Ford Motor Co” gaminamas „Jaguar” (88 trūkumai).
BMW pripažintas patikimiausiu Europos automobilių gamintoju. Konstatuota, kad BMW padarė vieną didžiausių kokybės šuolių tarp visų tyrime paminėtų automobilių gamintojų. Bavarai pateko į patikimiausių gamintojų trejetuką, savo rezultatus pagerinęs 12,8 proc. – 100 automobilių teko 95 trūkumai (2004 m. – 109).
Didesnį kokybės šuolį nei BMW padarė tik „Hummer”, „Nissan” ir „Toyota”. Visi Europoje gaminami automobiliai, išskyrus „Volvo” ir „Land Rover”, pagerino savo kokybę.
Patikimiausiųjų trejetuko užnugaryje liko amerikiečių gaminami „Buick” (100 trūkumų), 5-6 vietomis pasidalijo „Cadillac” ir „Mercedes-Benz” (po 104 trūkumus). Tradiciškai ypač patikimais laikomi „Toyota” su 105 trūkumais šiais metais liko septinti, o kitas Europos gamintojas „Audi”, surinkęs 106 trūkumus, užėmė 8 vietą.
Paskutines vietas užėmė ir žemiau nei rinkos vidurkis pasirodė tokių markių kaip „Volvo” (140 trūkumų), „Porsche” (147 trūkumai), „Volkswagen” (147 trūkumai) ar japoniški „Mazda” (149 trūkumai) automobiliai.
Apklausoje dalyvavo 62 tūkst. respondentų – jie išsakė savo įspūdžius apie šiemetinius modelius bei įvardino per 90 dienų patirtas problemas, susijusias su mašinų valdymu, stabdymu ir t. t. Bendras visų tyrime dalyvavusių automobilių trūkumų vidurkis, tenkantis 100 mašinų, buvo 118 (2004 m. – 119).
Pažymima, jog didėjantis gamintojų dėmesys produkcijos patikimumui bei auganti konkurencija per septynerius metus bendrą tiriamų automobilių problemų vidurkį sumažino trečdaliu (nuo 176 trūkumų 1998 m.).
Kristijonas Baukys