Pirmosios baudų „kregždės”

2005 metų liepą įsigaliojusios LR Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisos Lietuvos saugios laivybos administracijai (LSLA) leidžia laivų savininkams ir jūrų kapitonams skirti administracines baudas už saugios laivybos reikalavimų pažeidimą.

Pirmąja, kuriai buvo pritaikytas šio kodekso 117 str., tapo Lietuvos jūrų laivininkystė. Praėjusį spalį Kanadoje buvo sulaikytas šios kompanijos balkeris „Kapitonas Marcinkus”.

Uosto kontrolės (Port State Control) inspektoriai, tikrindami laivą, aptiko rimtų tarptautinių SOLAS ir MARPOL konvencijų pažeidimų. Kol buvo pašalinti visi trūkumai, Kanados uoste balkeris stovėjo beveik pusę mėnesio.

Motorlaivio „Kapitonas Marcinkus” sulaikymo medžiaga perduota Lietuvos saugios laivybos administracijai. Ją išstudijavęs LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius pripažino, kad sulaikymo priežastys pagrįstos. Administracinėje byloje pateiktų įrodymų pakako, kad Lietuvos jūrų laivininkystės generaliniam direktoriui Vytautui Vismantui ir laivo kapitonui Arūnui Bružui būtų skirtos piniginės baudos.

„Anksčiau, prieš priimant Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas, Lietuvos saugios laivybos administracija pagal įstatus turėjo teisę už tokius pažeidimus laivą sulaikyti iki 3 mėnesių laikotarpiui. Tiesą sakant, šia teise nesinaudojome, nes tokia bausmė būtų neigiamai paveikusi Lietuvos laivybos kompanijų ekonomiką. Norėdami turėti realius poveikio pažeidėjams svertus, mes patys inicijavome, kad būtų priimta kodekso pataisa”, – paaiškino Lietuvos saugios laivybos administracijos direktorius E. Zacharevičius.

Pasak LSLA vadovo, tai buvo pirmoji administracinė bauda laivo savininkui ir laivo administracijai. Tai ir pamoka kitiems – tokios baudos bus skiriamos ir ateityje.

Šiuo atveju buvo iškeltos dvi administracinės bylos – laivybos kompanijos administracijai ir laivo kapitonui. LSLA kompanijai turi pastabų dėl ISM Code reikalavimų vykdymo. Kapitonas kaltas todėl, kad neatliko savo funkcijos – nepareikalavo, jog pavaldiniai laikytų tvarkingas laivo gelbėjimo priemones.

„Laivininkystė gerai žino, kad visuose uostuose uosto kontrolės inspektoriai itin atidžiai tikrina balkerius, tanklaivius ir keleivinius laivus, nes jiems taikomi specialūs IMO reikalavimai. Todėl kai priartėja inspekcijos laikas, reikia tam pasirengti”, – tvirtino E. Zacharevičius.

Kadangi už konvencinių reikalavimų pažeidimus anksčiau administracinė nuobauda niekam nebuvo skirta, LSLA direktorius pagal 117 str. skyrė minimalias baudas: Lietuvos jūrų laivininkystės generaliniam direktoriui V. Vismantui – 5 000 litų, jūrų kapitonui A. Bružui – 1 000 litų.

Gina nekaltuosius

Šiomis dienomis Lietuvos saugios laivybos administracija iš Paryžiaus tarpusavio supratimo memorandumo sekretoriato gavo pranešimą, kad priimta svarstyti LSLA apeliacija dėl motorlaivio „Audrė” sulaikymo.

Pernai lapkričio pradžioje motorlaivis „Audrė”, beje, taip pat priklausantis Lietuvos jūrų laivininkystei, buvo sulaikytas Ispanijos uoste. Uosto kontrolės inspektoriai aptiko MARPOL konvencijos reikalavimų, kurie išdėstyti nuo 2005 metų vasario galiojančiame priede, pažeidimų. Tačiau tuo metu, kai buvo sulaikytas mūsų laivas, Lietuva jos dar nebuvo ratifikavusi, tai yra sulaikymas dėl šios priežasties nepagrįstas.

Lietuvos saugios laivybos administracija užprotestavo ir antrąją ispanų inspektorių pastabą – dėl šviežių daržovių stygiaus laive. Pirma, tai neturi įtakos laivybos saugumui, antra, tai Tarptautinės darbo organizacijos (ILO) konvencijos, kurios Lietuva taip pat kol kas neratifikavo, pažeidimas. Be to, daržovių „Audrėje” nebuvo laikinai, nes laivas ką tik buvo išplaukęs iš remonto vietos, buvo keičiama jo įgula.

Jelena Listopad

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.