Pavojingų krovinių gabenimas – be kontrolės

Nors Klaipėdos miesto taryba yra patvirtinusi taisykles dėl pavojingų krovinių gabenimo miesto teritorijoje, tačiau akivaizdu, kad situacija nėra kontroliuojama.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos Civilinės saugos tarnybos specialistų, apie tai byloja faktas, jog prie kai kurių degalinių iki šiol stovi kelio ženklai, draudžiantys vežti pavojingus krovinius, tačiau degalinės ir toliau veikia. Vadinasi, nepaisant kelio ženklų degalai į kolonėles vistiek įvežami.

Vakar vykusiame Klaipėdos miesto savivaldybės Ekstremalių situacijų valdymo centro posėdyje nepavyko išsiaiškinti, kas turėtų kontroliuoti pavojingus krovinius vežančius vežėjus, kad jie laikytųsi taisyklių.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos Klaipėdos skyriaus viršininkas Romas Valevičius pabrėžė, kad jo vadovaujamos įstaigos specialistai tikrina vežėjus tik magistraliniuose keliuose. Nes pagal šalyje galiojančią tvarką pavojingų krovinių vežėjus galima tikrinti tik negyvenamoje zonoje. Beje, tam planuojama įrengti net specialias aikšteles.

Tuo tarpu mieste tiesiog yra nustatyti maršrutai, kuriais turėtų važiuoti vežėjai su pavojingu kroviniu. Kad būtų laikomasi maršrutų, kontroliuoti turėtų policijos pareigūnai.

„Mieste yra sustatyti ženklai, kur negalima važiuoti su pavojingu kroviniu, tačiau kaip žinoti iš kito miesto atvykusiam vežėjui, kaip jam saugiai išvažiuoti iš Klaipėdos?“ – klausė R. Valevičius.

Klaipėdos VPK Organizacinio skyriaus viršininkas Valdas Balynas svarstė, kad vežėjai privalėtų informuoti policijos pareigūnus, kad jie, pavyzdžiui, jau yra prie miesto ir jiems reikės nurodyti maršrutą bei palydėti.

„Juk negali policijos pareigūnai tiesiog žinoti, kiek žmonių šią akimirką pervažiavo per „plytą“, ar pažeidė kitą kelio ženklą“, – replikavo V. Balynas,

„Vakarų ekspresas“ beveik prieš metus rašė, kad dėl šių ženklų Klaipėdoje jau buvo kilę nesusipratimų.

Praėjusių metų pradžioje Klaipėdos gatvėse pradėjus statyti ženklus, kuriuose pavaizduota raudonos spalvos sunkvežimio priekaba, kai kurie pavojingų krovinių vežėjai pradėjo piktintis, esą atsiradus šiems draudimams jie nebegali privažiuoti prie degalinių ir įmonių nepažeisdami eismo taisyklių. Tuomet buvo išsiaiškinta, kad ženklai buvo pastatyti vadovaujantis sena eismo organizavimo schema.

Klaipėdos miesto taryba dar prieš keletą metų priėmė sprendimą uždrausti gabenti kurą, dujas ir kitus pavojingus krovinius tomis miesto vietomis, kuriose gyvena daug žmonių. Tačiau atitinkami kelio ženklai buvo pradėti statyti tik praėjusiais metais. Per tą laiką atsirado naujų objektų, bet į tai nebuvo atsižvelgta.

„Nepaisant to, kad yra pastatyti kelio ženklai, draudžiantys gabenti pavojingą krovinį, leidimus išsiėmę vežėjai gali jų nepaisyti. Pavyzdžiui, šiemet Savivaldybė jau yra išdavusi 85 leidimus vežti pavojingus krovinius iš uosto teritorijos. Tačiau, mano žiniomis, nė viena degalinė tokio leidimo nėra išsiėmusi. Dabar reikės aiškintis, ar degalinėms būtini tokie leidimai ir kodėl susiklostė tokia dviprasmiška situacija“, – po posėdžio sakė Civilinė saugos tarnybos vedėjas Vladas Kinderis, kuriam ir pavesta atlikti auditą bei išsiaiškinti, kaip įvairios įstaigos vykdo norminius aktus.

Edita Užkuraitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.