Šaltis iš vienų vežėjų pelną atėmė, kitiems – pridėjo

Šiomis dienomis uostamiesčio keleivių vežėjai jau pradeda skaičiuoti kelias dienas spiginusių šalčių poveikį jų verslui. Vieniems vežėjams speigai pridarė nemažai rūpesčių, kitiems net atnešė pelną.

„Sunkiausia buvo praėjusios savaitės ketvirtadienį, kai 25 laipsniai šalčio įveikė net aštuonis didžiuosius miesto maršrutų autobusus”, – „Vakarų ekspresui” sakė VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis.

Būtent tiek autobusų, pasak jo, šalčio paveikti sustojo per patį keleivių srautų piką, prieš aštuntą valandą ryto.

„Miesto autobusų amžiaus vidurkis – 18 metų, todėl nenuostabu, kad sustreikavo elektronika – nebuvo galima paleisti kai kurių variklių, sutriko durų darinėjimo sistemos, kita įranga, – gedimų pobūdį aiškino G. Neniškis. – Laimei, po kurio laiko vairuotojai sugebėjo atšildyti autobusus ir juos pajudinti iš vietos.”

Anot direktoriaus, tądien nebuvo įvykdyta 7,4 proc. reisų (įprastų dienų vidurkis – vos 0,7 proc.). „Žinoma, sulaukėme keleivių skundų ir dėl autobusų trūkumo, ir dėl šalčio juose”, – neslėpė G. Neniškis.

Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė teigė, šalčių padaryti nuostoliai pasireikš papildomomis išlaidomis darbo užmokesčiui.

„Katastrofos nebuvo, bet rūpesčių daug. Sustiprinome budėjimą, naktimis dirbo speciali brigada, šildžiusi autobusus. Kuras nešaldavo, tačiau strigo elektronikos darbas, – pasakojo ji. – Aišku, šalčiau buvo ir keleiviams – autobusų durys juk plačios, kol visi sulipa…”

Anot jos, oro temperatūra mieste važinėjusių autobusų salonuose buvo apie nulį, tačiau tokia problema nekamavo tarpmiestinių reisų keleivių: „Šiuos autobusus laikėme boksuose, ir prieš reisą šildydavome.”

Panašiai savo technika rūpinosi ir kitos dvi didžiaisiais autobusais miestiečius vežančios bendrovės – „Gintarinis vairas” bei „Pajūrio autobusai”. Jų vairuotojai per naktį laikė transportą prie savo namų ir kas kelias valandas paleisdavo variklius.

Speigas pakoregavo ir maršrutinių mikroautobusų grafikus. „Ne visi kolegos išvažiavo į gatves. Jei anksčiau iš galinės stotelės pajudėdavome kas 4 minutes, tai paspaudus iki minus 25 intervalas padidėjo iki 6-7 minučių”, – teigė 6-ąjį maršrutą aptarnaujančios individualios įmonės savininkas Edmundas Bartkus.

Vieninteliai, kurie džiaugėsi speigu, buvo Klaipėdos taksi firmų savininkai.

„Tai buvo tikrai neeilinės dienos – darbo turėjome beveik tiek pat daug, kaip ir per Naujuosius metus. Skambučiai dispečerinėje nerimo nuo ryto iki ryto”, – teigė bendrovės „Danės taksi” vadovas Raimundas Butkevičius.

Jis tikino, kad prašymus padėti užvesti miestiečių automobilius šiuos traukiant trosu arba „pamaitinant” energija iš savo akumuliatorių taksi firma atmesdavo. „Nors ir siūlydavo po 20 litų, nepadėjom – nevykdom tokios paslaugos, nes mūsų parkas nėra didelis”, – aiškino verslininkas.

Panašiai elgėsi ir „Autopunkto taksi”. „Jau ne vieną mūsų mašiną apdaužė betempiami vairuotojai, todėl atsisakėm tokių paslaugų. Gale gale, ir ne visų taksi automobilių variklius per tuos šalčius paleisdavome”, – pripažino šios firmos direktorius Janis Gracholskis, taip pat patvirtinęs, kad praėjusią savaitę vežta daugiau klientų nei įprastai.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.