Jakų žiedą apsups gulintys policininkai

Jau šį vasaros sezoną bus dvigubai padidintas problemiškojo Jakų žiedo pralaidumas. Tačiau pagrindinių į Klaipėdą vedančių kelių rekonstrukcija bus vykdoma tik 2007-2008 metais.

Apie tai uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius vakar kalbėjo su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinio direktoriaus pavaduotoju Petru Tekoriumi.

Pastarojo teigimu, iki vasaros pradžios ties kiekvieno įvažiavimo į Jakų žiedą kelio pabaiga bus įrengti 4 metrų pločio greičio slopinimo įrenginiai, vadinamieji gulintys policininkai. Jiems atsiradus, automobiliai žiedu galės judėti tik 30-40 km/h greičiu.

„Neabejoju, kad tai sukels daugelio vairuotojų pasipiktinimą, tačiau tai yra tikrai efektyvi, dvigubai didesnį žiedo pralaidumą užtikrinanti priemonė. Ją jau seniai naudoja olandai, – aiškino LAKD atstovas. – Kadangi Jakų žiedas yra didelio skersmens, jame automobiliai pasiekia didelį greitį, tad iš šoninių kelių į žiedą įvažiuoti norintys vairuotojai yra priversti laukti gana ilgai, nors pats žiedas yra beveik tuščias”, – sakė P. Tekorius.

Rekonstruos visą žiedą

Pasak P. Tekoriaus, kapitalios Jakų žiedo rekonstrukcijos pirmojo etapo darbus planuojama pradėti 2008-aisiais, kai Lietuvą pasieks 2007-2013 metams skirti Europos Sąjungos biudžeto pinigai. Šio apie 70 mln. litų atsieisiančio rekonstrukcijos etapo metu virš žiedo bus įrengtas autostrados tęsinys. O virš pastarojo bus įrengtas viadukas, leisiantis atsirasti keliui Palanga-Kaunas-Vilnius. Taip pat bus įrengtas atskiras posūkis, kuriuo atvažiuojantieji iš Kauno pusės galės pasukti į Palangos plentą.

Antrojo Jakų žiedo rekonstrukcijos etapo, kainuosiančio dvigubai daugiau nei pirmasis, darbų pradžios P. Tekorius įvardyti nesiryžo. Įgyvendinus šiuos darbus, Jakų žiedas atliks tik vietinio pobūdžio susisiekimo funkciją, o iš kiekvieno kelio patekti į Klaipėdą bus galima dviem lygiais.

Klaipėdos meras savo ruožtu perspėjo svečius, jog ir jiems, ir Susisiekimo ministerijai darys nuolatinį spaudimą, kad Jakų žiedo rekonstrukcija prasidėtų kuo greičiau, bent jau kitąmet, o ne 2008-aisiais.

Ateis šventė ir į Rimkus

LAKD atstovai taip pat informavo Klaipėdos merą, kad jau baigiamas Tilžės gatvės rekonstrukcijos projektas. Šį kelią planuojama pradėti rekonstruoti 2007-aisiais.

Rekonstrukcijos metu dabar 4 metrų pločio Tilžės gatvė nuo Jakų žiedo iki geležinkelio bus platinama iki 9 metrų. Šio projekto vertė – apie 4,5 mln. litų.

2007-aisiais arba metais vėliau dėmesio sulauks ir LAKD priklausantis kelias per Rimkus. Direkcija ties naują šio kelio dangą nuo geležinkelio Rimkuose iki viaduko, o Klaipėdos miesto Savivaldybė turės įrengti visas komunikacijas – apšvietimą, lietaus kanalizaciją.

Meras, be kita ko, išgavo P. Tekoriaus pažadą, kad iki prasidės rekonstrukcija, valstybės įmonė „Klaipėdos regiono keliai” bent šiek tiek aptvarkys katastrofiškos būklės Rimkų kelią.

R. Taraškevičius taip pat prašė LAKD atstovų į artimiausius planus įtraukti kelio per Tauralaukį rekonstrukcijos bei naujo įvažiavimo į uostamiestį kelio tiesimo darbus. Pastarasis kelias eitų per laisvąją ekonominę zoną ir susijungtu su Statybininkų prospektu.

P. Tekorius taip pat informavo, kad šiemet bus tęsiami kelio Klaipėda-Liepoja rekonstrukcijos darbai. Pernai rekonstruota 4 kilometrų šio kelio atkarpa. Šiemet tikimasi nutiesti 7 kilometrus naujos dangos. Kad būtų galima atlikti šiuos darbus, LAKD jau išpirkinėja šalia esančią privačią žemę.

Vilnius kelia pavojų

Pasak P. Tekoriaus, artimiausiu metu Lietuvos kelių modernizavimo darbams gali iškilti dvi esminės problemos.

„Gali būti taip, kad Vilniaus aplinkkelių tiesimo darbai suris daugiau nei pusę visų keliams tiesti ir rekonstruoti skirtų pinigų. Taip pat iki šiol vis dar daug sunkumų kelia žemės nusavinimo valstybės reikmėms procedūros. Išeitis šioje situacijoje būtų įstatymų pataisos, įpareigojančios apskričių viršininkus paimti privačią žemę valstybės reikmėms, jei jos reikia valstybinės reikšmės objektams, o žemės savininkams suteikiančios teisę teismuose bylinėtis tik dėl kompensacijos dydžio. Priėmus analogiškas įstatymų pataisas Lenkijoje, šioje šalyje labai išaugo kelių tiesimo darbų mastai”, – sakė P. Tekorius.

Martynas Vainorius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.