Prekybos tinklai nesako „Stop!”

Didžiųjų prekybos tinklų plėtros bumas dar nepasibaigė – ir šiais metais gyventojai sulauks naujų prekybos centrų.

„VP Market”, „Iki”, „Norfa”, „Rimi” iš viso šalyje turi netoli 500 parduotuvių, Klaipėdoje – beveik 40. Šiemet jų dar padaugės, tačiau prekybininkai labiau stengsis skverbtis į užsienio rinką.

Lietuvoje dairosi vokiečių kapitalo mažų kainų prekybos tinklas „Lidl”. Bet kol kas savo planus jie slepia.

Dar neužtenka

Prekybos tinklų atstovai tvirtina, kad optimali parduotuvių riba dar nėra pasiekta. Plėtrą dar ketinama tęsti dvejus metus.

Bendrovės „Norfos mažmena” atstovas spaudai Darius Ryliškis „Klaipėdai” teigė, kad Lietuvoje aktyvi plėtra baigsis šiais metais. „Pabrėžiu žodį „aktyvi”, nes tai nereiškia, jog 2007 metais nebebus atidaromos „Norfos”, – sakė jis. Šiemet duris atvers apie 30 naujų šio tinklo parduotuvių.

Kiti prekybos tinklai taip pat žada steigti naujų parduotuvių, tačiau konkrečių skaičių kol kas neskelbia.

Skverbiasi į užsienį

Prekybos operatoriai plečia tinklus ir užsienyje. „VP Market” Latvijoje turi 100, Estijoje – 26, Rumunijoje – 8, Bulgarijoje – 10 parduotuvių. Šiemet pozicijos bus ypač stiprinamos Estijoje.

Suomijos ir Švedijos įmonių kapitalo valdoma „Rimi Baltic” Baltijos šalyse turi 178 parduotuves. Mažiausiai jų yra Lietuvoje – 38.

„Iki” keletą parduotuvių turi Latvijoje.

Kol kas užsienyje neprekiauja „Norfa”. Viena parduotuvė buvo atidaryta Maskvos rajone, bet vėliau ją pardavė. 2007 metais „Norfa” planuoja įžengti į Latvijos bei Estijos rinką, taip pat žvalgosi į Rusiją ir Ukrainą.

Tikslas – mažos kainos

Pastaruoju metu prekybos tinklai ypač daug dėmesio skiria mažas pajamas gaunantiems pirkėjams. Nuo 2005 m. ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje pradėjo sparčiai plėstis prekybos operatorei „Iki” priklausantis ypač mažų kainų formato parduotuvių tinklas „Leader price”.

„Rimi Lietuva” atstovės ryšiams su visuomene Ramintos Stanaitytės-Česnulienės teigimu, šiemet prekybos tinklas orientuosis į „Rimi Hypermarket” formato bei žemų kainų parduotuvių „Supernetto” plėtrą.

Su žemų kainų parduotuvėmis planuoja ateiti ir nauji prekybos tinklai.

„Užsienio prekybos tinklai tikrai žvalgosi į Lietuvos rinką, bet kokias kainas jie pasiūlys, parodys jų reali veikla”, – sakė „Norfos mažmena” atstovas spaudai D.Ryliškis.

Naujokai – paslaptingi

Stipriu konkurentu pagrindiniams prekybos tinklams Lietuvoje taptų mažų kainų vokiečių prekybos bendrovė „Lidl”. Ji Lietuvoje veiklą pradėjo 2002 metais, kai Vilniuje įregistravo „Lidl”. Buvo skelbiama, kad 2005 metais šalyje pasirodys pirmosios parduotuvės. Tačiau ketinimai neišsipildė. Vietos parduotuvėms steigti „Lidl” ieškojo ir uostamiestyje.

„Lidl” atstovai Lietuvoje atsisako komentuoti bet kokiu klausimu.

Bendrovė viešai neskelbia savo telefono. „Lidl” turi lietuvišką svetainę, kurioje galima rasti informacijos apie įmonę, siūlomą darbą. Pabandžius susisiekti ieškantiems darbo nurodytu elektroniniu paštu, „Klaipėdai” buvo atsakyta, kad viską galima rasti jų tinklalapyje.

Paprašius konkretesnės informacijos, „Lidl” atstovė Larisa Girnienė teigė, kad į klausimus negali atsakyti.

Smulkiesiems – peilis po kaklu

Su didžiųjų prekybos tinklų plėtra ypač miestų centruose vis sudėtingiau konkuruoti smulkiesiems verslininkams. „Jie mums – lyg peilis po kaklu, – sakė Smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos Klaipėdos skyriaus pirmininkas Donatas Botyrius. – Smulkieji verslininkai merdi, nes dauguma pirkėjų traukia į prekybos centrus.”

Anot pašnekovo, prekybos centrai turi tam tikrų privilegijų ir gauna malonę iš valdžios institucijų.

„Kai žmonės „atsikąs” prekybos centrų, mažos parduotuvės jau bus išnykusios”, – sarkazmo neslėpė D.Botyrius.

Kovodamos prieš prekybos gigantus, smulkiojo verslo organizacijos vienija savo pajėgas. Dar praėjusiais metais jie kreipėsi į Ūkio ministeriją, kad uždraustų prekybos tinklams dirbti savaitgaliais ar steigtis miesto centre.

„Daug kas priklausys nuo mūsų pačių iniciatyvos”, – svarstė D.Botyrius.

Kaip miesto savivaldos darbo pavyzdį jis pateikė sprendimą nuo balandžio 1-osios uždrausti kioskuose prekiauti sidru ir alumi. Klaipėdos savivaldybės taryba praėjusią savaitę buvo informuota, kad šis politikų sprendimas yra neteisėtas.

Gina Kubiliūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.