Po verslininkų vizitų Kauno miesto savivaldybės tarybos nariams kilo abejonių dėl specialaus plano, kuriame numatytos vietos komerciniams stendams
Kauno išorinės vaizdinės reklamos specialiojo plano projektas stringa politikų stalčiuose. Daliai Kauno politikų jis sukėlė abejonių. Šią savaitę dar žadama kalbėtis su projekto rengėjais. Tai nuspręsta po susitikimo su reklamos agentūrų vadovais.
Pasiekė asociacijos raštas
Bendrovės „Katos studija” savininkas Mindaugas Žemaitis teigė, kad reklamos agentūras vienijanti Baltijos išorinės reklamos firmų asociacija Kauno politikams pateikė 11 pastabų.
„Teko bendrauti su miesto Tarybos kelių komitetų nariais. Turime vilties, kad į mūsų pastabas bus atsižvelgta. Tiek mums, tiek politikams užkliuvo nelogiški specialiojo plano punktai. Nesutinkame su specialistų teiginiais, kad pasiūlymus pateikėme paskutinę akimirką. Savo pastabas išsakėme kur kas anksčiau”, – teigė M.Žemaitis. Jam pritarė ir kitų reklamos agentūrų vadovai.
Verslininkams labiausiai užkliuvo draudimai reklamas įrengti ant stulpų, suoliukų, taksofonų, automobilių stovėjimo aikštelėse, nuo panoraminių aikštelių matomose vietose. Taip pat siūloma sumažinti atstumą tarp didelių reklamos stendų.
„Ant iškalbų draudžiama nurodyti įmonės teikiamas paslaugas. Kodėl? Jeigu kirpyklos savininkai užrašo, kad čia kirpykla, ar tai blogai? Specialiajame plane tikslingiau būtų neleisti nurodyti daugiau kaip dvi ar tris paslaugas”, – teigiama asociacijos pasirašytame rašte.
Nuolaidžiauti nežadama
Specialiojo plano projekto vadovas Alvydas Steponavičius tik iš „Kauno dienos” sužinojo, kad reklamos agentūrų atstovai pateikė nemažai pastabų.
„Lobizmas populiarus visame pasaulyje. Mes į šiuos procesus nesikišame. Miesto Taryba turi apsispręsti, ar norime tvarkos, ar viską paliekame verslininkų nuožiūrai. Jokių oficialių pastabų iš politikų nesulaukėme. Jeigu būsime pakviesti, esame pasirengę diskutuoti. Tačiau dėl esminių dalykų neketiname nuolaidžiauti”, – teigė jis.
Šiek tiek stebina, kad projekto vadovas nebuvo pakviestas į miesto Tarybos komitetuose vykusius svarstymus. Tuo tarpu reklamos agentūrų atstovai pastaruoju metu itin dažnai pastebimi Savivaldybėje.
Užsiminus, kad verslininkai priekaištauja dėl bandymo uždrausti statyti reklamos stendus nuo panoraminių aikštelių matomose erdvėse, A.Steponavičius teigė, kad šis reikalavimas – logiškas.
„Nuo apžvalgos aikštelių žmonės grožisi panoraminiais vaizdais. Komercinės reklamos stendai negali užstoti miesto vaizdo”, – sakė specialistas.
Pastebi chaotiškų pavyzdžių
„Pagrindinis specialiojo plano tikslas – ne pažaboti verslininkus, o įvesti tvarką. Jau dabar kai kuriose vietose, pavyzdžiui, Jonavos gatvės žiede, pastebime agresyvios reklamos apraiškų. Tokių pavyzdžių yra ir kitose miesto vietose. Kai kur reklaminiai stendai įrengti per arti vienas kito. Rengdami projektą analizavome situaciją ne tik Kaune, bet ir kitų šalių miestuose. Problemos gana panašios”, – sakė A.Steponavičius.
Vienas paskutinių atvejų, sukėlęs nemažai ginčų, – Karaliaus Mindaugo prospekto ir Birštono gatvių sankirtoje įrengtas šviečiantis reklaminis ekranas. Specialistų teigimu, ekrano spalvos užgožia šviesoforų signalus, todėl vairuotojams tenka būti itin atidiems.
„Iš tiesų šioje vietoje dėl reklaminio stendo susidarė dviprasmiška situacija. Ji svarstyta net keliose specialistų tarybose, tačiau nuomonės išsiskyrė. Manau, kad ši vieta netinkama tokiam stendui”, – teigė A.Steponavičius.
Chaotiškų reklaminių stendų apstu ir kitose miesto vietose. Specialius planus jau pasitvirtino Vilnius ir Klaipėda.
Drastiškų priemonių nesiūlo
Pasak A.Steponavičiaus, kitų šalių miestuose įvairiais būdais bandoma pažaboti reklamos agentūrų apetitus.
„Sankt Peterburge net buvo imtasi drastiškų priemonių – Nevos prospekte buvo pašalinti visi stendai. Tokių pasiūlymų mes neteikiame. Vakarų miestuose viskas tvarkoma civilizuotai. Tačiau Senamiesčiuose komercinės reklamos neišvysite”, – teigė specialistas.
Jo teigimu, kur kas blogesnė padėtis Lenkijos miestuose. Juose apstu chaotiškai pastatytų reklaminių stendų.
Arūnas Andriuškevičius