Šitas technologijos ir „feromonologijos” stebuklas Lietuvoje pasirodė maždaug prieš ketverius, gal penkerius metus. Neprisimenu, ar labai buvo reklamuojamas, žinau tik, kad kažkokiame žvejams skirtame žurnale perskaičiau reklaminį straipsnelį ir užsimaniau išbandyti. Tačiau Klaipėdoje „Ultrabite” pasirodė ne iš karto. Pamatęs parduotuvėje išsyk nusipirkau. Pirkau karpiams skirtą atraktorių ir iškart panaudojau žvejoti karpius Visbaruose. Gal sutapo, gal ir ne, nebuvo su kuo palyginti, tačiau žvejyba buvo labai sėkminga. Be abejo, iškart nusipirkau dar. Kad nebūčiau melagis, pasakysiu – ne visada jausdavau efektą. Galbūt neišlaikydavau proporcijų, gal dar ko nors nepadarydavau, bet tikrai negaliu teigti, kad efektas būdavo visada. Su kolega išbandėme šį atraktorių ir per „Kur tu, karpi” varžybas. Buvom antri ir beveik visą laiką pirmavom, gana toli atsiplėšę nuo daugumos komandų. Įtariu, kad galėjo padėti šitas daiktas, nors kas žino, gal su sektoriumi pasisekė… Štai kaip „Ultrabite” pristatinėja gamintojai, ištraukos iš straipsnelio.
„Ultrabite” yra revoliucingas naujas žuvis viliojantis kvapas. Jį kūrė dvi mokslininkų komandos. Darbas užtruko šešerius metus, o produktui kurti buvo išleista beveik 5000 000 dolerių. „Ultrabite” yra kur kas daugiau nei visi kiti įprasti kvapai. Jis skirtas pagerinti bet kurio žvejo rezultatus. „Ultrabite” sudėtyje yra du aktyvūs komponentai. Pirmasis pritraukia žuvis į teritoriją, kurioje panaudotas kvapas. Antrasis komponentas, susintetintas žuvų feromonas faktorius X, sukelia žuvims audringą maitinimosi reakciją. Sintetinis feromonas faktorius X veikia patį žemiausią – instinktų lygį. Žuvis prie jo negali priprasti ar pasidaryti nejautri jam, todėl „Ultrabite” sukelia natūralią ir pastovią reakciją. Faktorius X stipriau veikia suaugusias žuvis, todėl didėja tikimybė pagauti didesnio svorio laimikį.
„Ultrabite” yra parduodamas patogiuose 5 ml buteliukuose. Iš dešimties rūšių Lietuvoje parduodamos trys: karpiui, karšiui/kuojai ir lydekai/unguriui. Ruošiant pašarą vieną 5 ml buteliuką reikia maišyti su 0,5-1 kg pašaro. Galima paruošti tirpalą, sumaišant vieną 5 ml buteliuką su 1 litru vandens, ir jame mirkyti baltyminius kukulius, musės lervas ar kitus jaukus. Gaudant su spiningu ar museline meškere ant naudojamo masalo reikia nuolat lašinti po 1-2 lašelius.
„Ultrabite” nėra paprastas kokio nors žvejo sportininko sugalvotas kvapas. Jo kūrime dalyvavo didelė mokslininkų komanda, vadovaujama pasaulinio garso kvapų mokslininko profesoriaus Džordžo Dado (George Dodd) ir jūrų biologijos mokslų daktaro Andrė Muro (Andre Moore), aplinkos, žuvų ir vandens mokslų centras CEFAS, Didžiosios Britanijos vyriausybė.
„Ultrabite” neturi tiesioginių konkurentų, nes jis veikia kitaip nei visi kiti žuvims siūlomi įvairių skonių ir kvapų atraktantai. „Ultrabite” skleidžia natūralų žuvų feromoną (pheromone) – faktorių X. Žuvys yra pritraukiamos į kvapo teritoriją, kur sužadinami jų maitinimosi receptoriai. Faktorius X vienodai gerai veikia abiejų lyčių – vyriškos ir moteriškos – žuvis. Jis nesikaupia žuvų organizme ir nedaro poveikio maitinimuisi ar aplinkai – atlikus tyrimus sudėtinės kvapo dalys atitiko Europos Sąjungos direktyvas, taikomas geriamajam vandeniui. „Ultrabite” nesupaprastina žvejybos, nes žvejys turi tinkamai parinkti jaukus, valą ir kt. Jis tiesiog padidina galimybę pagauti, priviliodamas žuvis į žvejojimo vietą ir sukeldamas maitinimosi refleksą.
Štai ką rašo spauda žvejams apie šį daikčiuką. Negaliu nei paneigti, nei patvirtinti, kadangi specialiai nedariau jokių bandymų ar palyginimų, tiesiog žvejojau naudodamas „Ultrabite” arba ne. Sena visiems žinoma taisyklė – pirmiausia ant visokiausių naujovių užkimba žvejys, o tik paskui žuvis. Skirtumas toks, kad žuvis užkimba ne visada. Manau, pabandyti praktikoje patyrinėti šio daikto poveikį verta, kaina sąlyginai nedidelė, ypač jei gaudote karpius. Bendra už visokiausius pašarus ir priedus sumokėta suma pridėjus šio atraktoriaus kainą labai nepakis. Patarimas: pasistenkit, kad kuo mažiau jo patektų ant rankų. Jis neerzina odos, bet pirštai dar ilgai „kvepės” nešviežia silke… ir jokie muilai nepadės.
„Vakarų ekspresas”