Klaipėdos pašonėje – niekieno žemė

Klaipėdiečiai sutrikę – vis didesnį jų pasipiktinimą kelia pamėgtos poilsiavietės prie buvusio karjero netoli „Draugystės” geležinkelio stoties naikinimas: šis vandens telkinys pastaruoju metu užverčiamas žemėmis.

Tačiau paaiškinti, kas vyksta, paprašyti valdininkai tik gūžčioja pečiais ir lyg susitarę kartoja apie šią teritoriją nieko nežinantys.

Klaipėdiečių prašymu, „Vakarų ekspresas” pradėjo domėtis, ar iš tiesų naikinama jų pamėgta poilsio vieta pietinės Klaipėdos pašonėje. Tačiau paaiškėjo, kad gauti bent minimalios informacijos apie ją prilygsta adatos ieškojimui šieno kupetoje – lyg ši vieta būtų niekieno žemė.

Maudosi, deginasi, žvejoja

Saulėtomis dienomis prie karjero gausu besiilsinčiųjų. Miesto ir rajono gyventojai su šeimomis atvažiuoja maudytis, deginasi, rengia iškylas, kepa šašlykus, žvejoja. Mėgstantieji degintis sako, kad atvykus karštą vasaros dieną čia net sunku rasti laisvą vietelę.

„Čia po darbų pailsėti atvažiuoja daug pietinės Klaipėdos dalies gyventojų, – sakė ponia Vida, nuo kranto prižiūrėjusi besimaudančias savo dukras. – Mums prie jūros važiuoti toloka, o čia – pats tas, visai šalia namų.”

Prie tvenkinio sutikti klaipėdiečiai sako esantys labai sunerimę, kad greitai gali netekti pamėgtos poilsio zonos. Jie sako jau keli mėnesiai stebintys, kaip tvenkinys užverčiamas žemėmis. „Matau, kaip atveža žemes, išpila, o traktorius išlygina. Turbūt norima tvenkinį visai sunaikinti? Nesuprantu, kodėl nieko nedaro mūsų žalieji?” – stebisi ponia Vida.

„Buvo geriausia maudykla, o dabar privežė žvyro. Vanduo jau nebe toks švarus”, – piktinasi ir ponas Romas.

Gyventojai teigia girdėję gandus, esą šioje vietoje ketinama įrengti automobilių stovėjimo aikštelę.

Nieko nežino

Panašu, kad valdininkai ilsėtis į šią vietą nevažiuoja, nes dauguma jų apskritai nežinojo nei kur tas karjeras yra, nei kam priklauso, nei ar toks iš viso egzistuoja.

Kas vyksta karjere, nežinojo ir Klaipėdos miesto savivaldybės Aplinkos kokybės skyriaus vedėja Daiva Berankienė. Ji žurnalistei pasiūlė kreiptis į kito skyriaus – Žemėtvarkos ir teritorijų plėtros – vedėją Raimondą Gružienę. Nieko nežinojo ir ji, tačiau patarė kreiptis į kitą kolegę – į Miesto tvarkymo skyriaus vedėją Ireną Šakalienę.

Toliau buvo dar įdomiau – ponia Šakalienė labai nustebo, kad kolegė nurodė žurnalistams kreiptis į jos vadovaujamą skyrių. Nes esą jei kas ir gali šioje situacijoje ką nors žinoti, tai tik Žemėtvarkos ir teritorijų plėtros skyriaus tarnautojai. „Nieko nežinau, leidimo pilti ten žemes mes nedavėme”, – sakė I. Šakalienė.

Vėl sulaukusi žurnalistų skambučio R. Gružienė taip pat nusistebėjo, tačiau mielai sutiko pažiūrėti į dokumentus ir išsiaiškinti, ar toji zona yra miesto, ar jau rajono ribose.

Vėliau R. Gružienė pranešė, kad karjeras vis dėlto jau priklausąs ne Klaipėdos miestui, o rajonui.

Tačiau Klaipėdos rajono savivaldybės valdininkai irgi elgėsi pagal panašų scenarijų.

Beje, dauguma valdininkų abejojo, ar „Vakarų ekspresą” dominanti teritorija iš tikrųjų priklauso rajonui, o ne miestui.

Rajono savivaldybės Žemės ūkio skyriaus valdininkai žurnalistei siūlė skambinti į Vietinio ūkio ir plėtros skyrių, o pastarojo tarnautojas nukreipė į Architektūros ir urbanistikos skyrių. Tačiau jokios informacijos apie karjero teritoriją negalėjo suteikti ir šiam skyriui vadovaujanti Vida Vytienė.

Vis dėlto ji sutiko pasidomėti ir vėliau dar kartą perskambinus padiktavo Dovilų seniūnijos kadastrinės vietovės projekto autoriaus telefono numerį, nes esą karjeras greičiausiai priklausąs šiai seniūnijai. Tačiau vedėjos nurodytas žemėtvarkininkas žinojo ne ką daugiau. „Ko gero, tai nepatvirtina visuomenės poreikiams teritorija. Žemės tikriausiai nebe valstybės, o grąžintos žemės, – svarstė ponas Butkus. – Nemanau, kad čia Dovilų seniūnijos teritorija. Greičiausiai – Priekulės seniūnijos.”

Tačiau Priekulės seniūnijos kadastrinės vietovės projekto autorė Danutė Giedrienė iš pradžių nenorėjo sutikti: „Ši vieta jau ne mums, o Dovilų seniūnija turėtų priklausyti”.

Įsišnekėjus D. Giedrienė vis dėlto pripažino, kad ji galinti klysti. „Sunku pasakyti, kieno ta žemė. Viskas, kas netoli Klaipėdos, labai greitai keičiasi… Bet tos žemės jau privatizuotos ir perparduotos, jos jau nepriklauso valstybei”, – teigė pašnekovė.

Klaipėdos rajono žemėtvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojo Petro Ruškio teigimu, įteisintų poilsiaviečių toje teritorijoje nėra. Tačiau ką nors konkretaus apie šią vietą jis taip pat negalėjo pasakyti, nes to karjero nežinąs. P. Ruškys tvirtino, kad greičiausiai ten esantys privatūs sklypai.

Galima savivalė

Pasirodo, daugiau nei kai kurie valdinininkai žino uostamiesčio nekilnojamojo turto ekspertas Algimantas Bružas.

„Kiek man žinoma, ten yra privatūs sklypai. O jei karjeras yra privačioje teritorijoje, juo gali būti disponuojama taip, kaip numato žemės naudojimo tvarka”, – kalbėjo A. Bružas.

„Tačiau nereikėtų atmesti galimybės, kad karjeras yra apsauginėje zonoje ir kad čia esama savavališkų veiksmų”, – pažymėjo nekilnojamojo turto agentūros vadovas.

Beje, mūsų dienraštį pasiekė informacija, neva sklypai šalia karjero gali priklausyti vieno iš naujų gyvenamųjų rajonų statytojams – esą žemės į karjerą gali būti vežamos iš statybvietės. Tačiau patys statybininkai tokią informaciją neigia.

Giedrė Petkevičiūtė

‘Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.