Niekas neperka viduramžių piratų burlaivio

Televizijos filmui „Štiortebekeris“ Klaipėdoje pastatytas gražuolis viduramžių piratų burlaivis dabar visų užmirštas, lyg pasenęs aktorius, ramiai stovi Uostadvaryje.

Laivą bandoma parduoti. Ir nors „garsenybe“ daug kas domėjosi, ją pirkti norinčiųjų neatsiranda.

UAB Baltijos filmų grupės užsakymu burlaivį pernai pastatė UAB Klaipėdos laivų statykla. Jos gamybos direktoriui – laivų statytojui ir inžinieriui Henrikui Mališauskui jau tada skaudėjo širdį, kad toks laivas, su kuriuo galima buriuoti, po filmavimo bus nebereikalingas.

Laivo pastatymo išlaidos sudarė 1 mln. 380 tūkst. litų, didžiąją dalį jų sumokėjo garsi Vokietijos kino filmų kompanija „Bavaria Film“. Dabar laivas parduodamas už likutinę vertę – 160 tūkst. Lt, tad laivo savininkas nesistengia uždirbti, o tik nori juo atsikratyti.

„Gal jo kaina netinkama – tik 160 tūkst. litų? Jeigu kainuotų bent tiek eurų ar JAV dolerių, gal būtų įtikimiau, jog tai tikras laivas. O gal piratų dvasios prisibijoma (viduramžiais jūrų piratas Klausas Štiortebekeris siautėjo Baltijos ir Šiaurės jūrose ir buvo savotiškas jūrų Robinas Hudas. – Aut. past.)?“ – juokavo Baltijos filmų grupės filmavimo administratorius Tomas Araškevičius.

Iš pradžių filmavimui norėta statyti XIII-XIV a. Hanzos pirklių prekybinį burinį laivelį kogą, tačiau jis turėjo tik vieną stiebą ir vieną burę. Todėl galų gale filmui buvo pastatyta XV-XVI a. karavelė, turinti daugiau stiebų ir burių.

Anot T. Araškevičiaus, filmavimui skirtas laivas netgi buvo įregistruotas Lietuvos mažųjų laivų registre kaip pramoginis burlaivis. Jis turi viską, kas būtina plaukiojimui, netgi gelbėjimosi priemones, jame yra dvi kajutės. Bėda ta, kad pats jis plaukti negali, jį reikia vilkti. A. Araškevičius neneigia, kad su juo galima buriuoti, bet tam, jo manymu, reikalinga gal net 50 žmonių įgula. Pasak administratoriaus, laivas tiktų tiems, kurie išmano laivybos dalykus.

Administratorius pasakojo, jog piratų burlaivį norėta pastatyti Danės upėje prie restorano „Memelis“. Vasarą jis džiugintų praeivių akis, tačiau problemų kiltų šaltuoju metų laiku.

Piratų laivą norėjo įsigyti Trakai, ji ketinta laikyti buriavimui po Kauno marias, sakoma, kad net Šilutės meras jo norėjo, tačiau problemų kelia jo transportavimas.

A. Araškevičius juokauja, jog tam, kas tą laivą nupirks, jis dar ir butelį pastatysiąs. O kalbant rimtai, jam gaila tokio gražaus laivo, į kurį tiek daug darbo įdėta.

Karavelė statyta prisilaikant tikrų jos gabaritų. Ji yra iš viso 38 metrų ilgio, 8,6 metro pločio, aukščiausias jos stiebas siekia 31 metrą.

Pasak A. Araškevičiaus, dabar pasaulyje yra du tokie XIV a. laivai. Vienas jų, kurio restauravimas kainavo 7,5 mln. tuometinių Vokietijos markių, stovi šios šalies Kylio uoste, o kitas – Uostadvaryje.

Dalia Bikauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kinas su žyma , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.