Garsiausio pasaulyje Dakaro dykumų ralio dalyviai meta iššūkį ne tik varžovams, bet ir pačiai giltinei, kuri per visą lenktynių istoriją pasiglemžė per 20 sportininkų gyvybių, tarp jų – ir šio ralio sumanytojo Tieri Sabino. Pirmadienį liūdnąją ralio statistiką papildė Australijos motociklininkas Endis Kaldekotas.
Devintojo šiemetinio ralio etapo metu Mauritanijoje 41 metų KTM motociklų komandai atstovavęs E. Kaldekotas staiga griuvo maždaug 250-ajame etapo kilometre.
Prieš pirmadienio varžybas australas bendrojoje įskaitoje buvo dešimtas. Beje, pernai jis tapo pirmuoju Australijos atstovu, laimėjusiu ralio etapą. E. Kaldekotas savo pasiekimą, greičiausiai įveikęs trečiojo etapo trasą pakartojo ir šiemet.
Iš viso per 28 metus Dakaras pasiglemžė jau 23 dalyvių gyvybes. Praėjusiais metais varžybose mirė du motociklininkai – ispanas Chosė Manuelis Peresas ir dukart šių varžybų nugalėtojas italas Fabricijus Meonis.
Mauritanija jau tampa juodąją ralio dėme motociklininkams – praėjusiais metais čia užgeso dviejų motociklų sporto garsenybių gyvybės.
2005-ųjų Dakaro ralio septintajame etape, taip pat Mauritanijoje, lenktynių dalyvis motociklininkas Deividas Fretinje pravažiavęs 185 km atskaitos punktą, rado dukart Dakaro ralio čempiono, italo Fabricijus Meoni kūną. Gydytojai nustatė, kad 2001 ir 2002 metų nugalėtoją ištiko širdies smūgis.
Tame pačiame Mauritanijos etape siaučiant smėlio audrai griuvo ir smarkiai vidaus organus susižeidė Ispanijos motociklininkas Chose Manuelis Peresas, kuris po kelių dienų nuo patirtų sužalojimų mirė ligoninėje.
Ir F. Meoni ir Ch. M. Peresas prieš 2005-ųjų ralio pradžią buvo pareiškę, kad šis ralis jiems bus paskutinysis. Italas po jo žadėjo baigti sportininko karjerą, o ispanas pažadėjęs šeimai, kad daugiau jame nevažiuos.
Praėjusiais metais avariją patyrė ir per plauką mirties išvengė 1997 metų Dakaro ralio nugalėtojas japonas Kendžiras Šinozuka.
„Toyotos” komandą mirties šmėkla ralyje persekiojo 2 metus iš eilės. 2002 metais 11 lenktynių etapo metu įvyko avarija, kurios metu žuvo komandos mechanikas, 54 metų Danielis Vernje, o po metų panašaus incidento metu žuvo ir „Toyota” ekipažo šturmanas, pirmąkart ralyje dalyvavęs 48 metų Brunas Kovy. Automobilio vairuotojas Danielis Nebo rimtesnių traumų nepatyrė.
Sunkvežimių lenktynėse taip pat neišvengta mirčių. 1988 ralyje „DAF” ekipažas, dykuma važiavę 180 km/val. greičiu, nepastebėjo kopos. Ant jos užvažiavęs sunkvežimis pakilo į orą ir nukritęs vertėsi. Nuo smūgio ekipažo šturmanas Kysas Van Lovezinas kartu su krėslu skrido keliasdešimt metrų, trenkėsi į žemę ir vietoje žuvo.
Siekiant išvengti kitų nelaimių, prieš kiekvienas lenktynes jų dalyviai aprūpinami telefonais su palydovo ryšiu, kurie padėtų susisiekti užpuolimo atveju, mat dykumose neveikia įprasto ryšio telefonai. Lenktynininkai taip pat pasiskiepijami net nuo septynių ligų.
Po šių metų Mauritanijos etapo dykumų ralyje automobilininkų tarpe bendrojoje įskaitoje pirmauja Stefanas Petranselis, kuris antrą vietą užimantį Liuką Alfaną lenkia jau 9 min. 16 sek. Trečiąją vietą užima Žanjelis de Vijersas. Jis lyderiui pralaimi 54 min. 16 sek.
Tarp motociklininkų lyderio poziciją išlaikė ispanas Markas Koma, nuojo 22 min. 47 sek atsiliekantis prancūzas Sirilas Deprė – antras. Trečioje vietoje – italas Džovanis Sala.
Tarp sunkvežimių vairuotojų pirmas yra rusas Vladimiras Čaginas („KamAZ”). Antrąją vietą užimantis kitas Rusijos atstovas Firdausas Kabirovas („KamAZ”) atsilieka jau 3 val. 40 min. 50 sek.
Valdas Pryšmantas
aadfdf