„Euro 5” standartai – po dvejų metų

Europos Komisija (EK) pritarė pasiūlymams dėl naujų lengvųjų ir pusiau krovininių automobilių išmetimo dujų normų sugriežtinimo. Manoma, kad vadinamasis „Euro 5” standartas įsigalios 2008 metais.

EK teigia, jog naujieji transporto emisijos reikalavimai automobiliuose su dyzeliniais varikliais leis net 80 procentų sumažinti kietųjų dalelių išmetimą bei 20 procentų – azoto oksidų išmetimą į aplinką.

Vadovaujantis „Euro 5” reikalavimais transporto priemonių gamintojams, benzinu varomi nauji automobiliai į aplinką turės išmesti ketvirtadaliu mažiau azoto oksidų bei angliavandenių nei iki šiol.

Teigiama, jog šie reikalavimai privers lengvųjų automobilių gamintojus gerokai modernizuoti dabar montuojamus kietųjų dalelių filtrus bei pradėti naudoti specialaus karbamido tirpalo „AdBlue” technologiją, kartu su katalizatoriumi labiau išvalančią išmetamąsias dujas ir dabar naudojamą tik naujuose krovininiuose automobiliuose.

O nuo 2005-ųjų galiojantys „Euro 4” reikalavimai šiemet aktualūs tapo ir Lietuvos vairuotojams, tiesa, tik tiems, kurie žada pirkti naujus automobilius.

Pasak Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjo Eirimo Pakalnio, nuo sausio 1-osios registruojami tik tie nauji lengvieji automobiliai ir krovininiai automobiliai (mažesnės nei standartinės 1,305 tonos masės), kurių variklių išmetamos teršalų normos atitinka „Euro 4” reikalavimus.

E. Pakalnio teigimu, automobilių pardavėjai, iki šių metų sausio 1 d. pateikę inspekcijai neparduotų automobilių su „Euro 3” varikliais identifikacijos numerius, galės juos parduoti ir 2006-aisiais.

Vežėjus toks reikalavimas palies metų pabaigoje. Nuo spalio 1-osios nauji autobusai ir krovininiai automobiliai taip pat bus registruojami tik su varikliais, kurių išmetamųjų teršalų normos atitiks „Euro 4” reikalavimus.

Pritarimas „Euro 5” normoms – ne vienintelis EK žingsnis siekiant mažinti aplinkos taršą transporto išmetamomis dujomis. Neseniai pritarta ir direktyvai, numatančiai, kad ketvirtadalis per metus valstybinių įstaigų įsigyjamų naujų sunkiasvorių transporto priemonių, t.y. autobusų bei specialios paskirties transporto, pavyzdžiui, šiukšlių išvežimo sunkvežimių, turės būti mažai taršios.

Kristijonas Baukys

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma .

2 atsiliepimai į "„Euro 5” standartai – po dvejų metų"

  1. vairuotojas

    kajp atsisiusti vairavimo bilietus 💡 🙄

  2. regina

    bukit geri atsiuskit vairavimo teisiu bilietus,buciau lb dekinga

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.