Didžiausios Lietuvoje skolų išieškojimo ir kreditų valdymo bendrovės „Žvilgsnis iš arčiau” apyvarta 2005-aisiais pasiekė 3,25 mln. litų, arba 13 proc. daugiau nei užpernai, kuomet ji buvo 2,87 mln. litų. Didžioji dalis – 70 proc. – grynųjų pajamų gauta už kreditų valdymo paslaugas.
Likusi 30 proc. pajamų dalis gauta už skolų išieškojimo paslaugas, kurios 2004-aisiais sudarė apie 40 proc. bendrovės apyvartos.
„Dėl intensyvios konkurencijos krintant skolų išieškojimo paslaugų kainoms rinkoje, iš jų gaunamų pajamų dalis sumažėjo. Tačiau bendrovės apyvartą padidino prevencinių paslaugų populiarėjimas. Jų paklausa, per trejus metus išaugusi daugiau nei triskart, ir ateityje turėtų didėti”, – prognozavo „Žvilgsnio iš arčiau” generalinis direktorius Erikas Zubrus.
Pasak jo, verslininkai vis didesnį dėmesį skiria informacijai, kurios dėka sugeba išvengti sandorių su nepatikimomis bendrovėmis ar asmenimis. „Įmonės pradeda geriau suvokti prevencinių paslaugų svarbą: žymiai efektyviau yra užkirsti kelią skolų susidarymui nei vėliau jas išieškoti”, – sakė E. Zubrus.
Prevencinių paslaugų populiarėjimą rodo ir augantis bendrovės administruojamų fizinių bei juridinių asmenų registrų, kuriuose kaupiama informacija apie skolos faktus, vartotojų skaičius. E. Zubraus teigimu, vieninteliu nemokamu „Asmens skolų registru”, kuriame sukaupta daugiau nei 200 tūkst. įrašų apie fizinių asmenų skolas, naudojasi kas trečias bendrovės klientas.
„Įmonių registru”, kuriame užfiksuota daugiau nei 30 tūkst. skolos faktų apie juridinius asmenis, naudojasi apie 1000 „Žvilgsnio iš arčiau” klientų.
„Ateityje didelė reikšmė teks ne tik informacinėms paslaugoms, bet ir įvairiems kompleksiniams produktams, labiau pritaikytiems vartotojų poreikiams. Tad per šiuos metus ketiname skirti daugiau dėmesio naujų produktų, leisiančių tiksliau įvertinti įmonių rizikingumą bei išvengti skolų susidarymo, kūrimui”, – teigė E. Zubrus.
„Žvilgsnis iš arčiau”