Maskvos fotomenininkų paroda

Maskvos fotomenininkų paroda „Maskva Maskva” – pirmoji rusų fotografijos grupinė ekspozicija Lietuvoje po nepriklausomybės atgavimo. Ši fotografijos paroda – pirmas kultūrinių mainų tarp Lietuvos ir Rusijos žingsnis skatinant susidomėjimą rytinių kaimynų turtinga šiuolaikine profesionaliąja kultūra, fokusuojant dėmesį į pastarųjų dešimtmečių fotografijos raidą.

Parodoje „Maskva, Maskva” pristatomi penki (daugiausia viduriniosios kartos) gerai žinomi Maskvos fotomenininkai: Aleksandras Agafonovas, Aleksandras Sliusarevas, Liudmila Zinčenko, Svetlana Požarskaja, Konstantinas Smilga – skirtingi pasirinktomis temomis, žanrais, išraiška ir technologijų paieškomis. Kiekvienas jų – savitas ir reikšmingas rusų fotografijos raidoje.

A. Agafonovas (dabartinis Rusijos fotomenininkų sąjungos pirmininkas) fotomenininkų rate atsirado turėdamas psicholingvistikos ir zoopsichologijos išsilavinimą. Agofonovas fotografijoje – tikslus, taiklus ir egzistenciškai skvarbus. Savo fotografavimo stiliui fotomenininkas taiko terminą hiporealizmas (realumo trūkumas): fotomenininkas kuria realybės, kurioje atsiranda nerealumo, iracionalumo ir neužbaigtumo momentų, atvaizdus. Fotografijos-simboliai arba fotoeseistika – taip savo kūrybą įvardyja Agafonovas.

A. Sliusarevas laikomas pastarųjų 30-ies metų Rusijos fotografijos įžymybe. Tarp Rusijos fotografų jis vadinamas „pirmuoju”: pirmasis, Rusijos fotografijoje įvedęs abstraktų žvilgsnį; pirmasis pradėjęs metafizinę fotografiją; pirmasis, kuris suteikė svarbą darbui su šviesa spalvotoje fotografijoje etc. Šioje parodoje eksponuojamame cikle „Pavasaris 2004” menininkas pasirenka socialiai aštrią temą, fotografijose fiksuodamas ne paradinę, o paraštinę socialinio-politinio Rusijos gyvenimo reiškinių pusę, selektyviu fotožvilgsniu ironizuodamas oficialiąją kultūrą ir rodydamas „nereikšmingas”, išvirkščiąją pusę išduodančias detales. Fotografui rūpi fragmentais kuriamas socialinis kontekstas.

L. Zinčenko cikle „Non-Objective reality…” naudoja kamera obskura fotografavimo būdą. Fotomenininkės darbuose kasdieniška nuobodulio ir rutinos realybė sunaikinta ir mistifikuota.
S. Požarskaja dar Sovietų Sąjungos laikais rengė Rusijos sostinės ir provincijos fotografijos parodas, kai fotografijai dar nebuvo laikoma lygiaverčiu menu. Parodoje rodomos menininkės fotografijos gimsta ne fotoaparato, o skaitytuvo (scanner) pagalba: fotomenininkė „nuskaito” sudėliotus natiurmortus šiuolaikinėmis technologijomis tarsi atlikdama sofistikuotą, kontrastingą rusiškos „prabangos ir skurdo” lydimo aktą.
K. Smilga ciklo „Apie cirką” fotografijose režisuoja egzistencialistines būsenas lyg filmų scenas. Fotografija jam – ne realybė, o magijos ir teatro principais kuriamas vidinis pasaulis.

Parodos „Maskva, Maskva” iniciatorius – Palangos fotoklubas bei Maskvos fotomenininkų sąjunga. Paroda jau pristatyta Nidoje bei Palangoje, o bendradarbiaujant „A. Mončio namams-muziejui” ir „ARTima galerijai”, 2006 sausio 10 – 31d. eksponuojama Vilniuje.

ARTima Galerija

Totorių g. 3, LT-01121 Vilnius
Tel.: (+370-5) 2120156
info@artimagalerija.lt

2006 01 10 – 01 31

Atidarymas 2006 sausio 10 d., 18val.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.