2005 metais Ekologijos skyrius daugiausia dėmesio skyrė šioms aplinkosaugos problemoms: atliekų ūkio sistemos ir sąvartyno modernizavimas, oro kokybės stebėjimas ir situacijos gerinimas, atvirų ir požeminių vandens telkinių taršos stebėjimas ir taršos prevencijos priemonių įgyvendinimas, triukšmo įstatymo reikalavimų vykdymas, visuomenės aplinkosauginis švietimas.
Savivaldybės administracija yra numačiusi parengti ir įgyvendinti „Nevėžio upės rekreacijos Panevėžio mieste” projektą, kadangi Nevėžis – pagrindinė Panevėžio miesto vandens arterija, suformavusi patį miestą ir išlikusi esminiu miesto įvaizdį bei sveiką aplinką formuojančiu elementu.
Šiemet pradėtas pirmasis projekto etapas – imta rengti Nevėžio upės rekreacijos Panevėžio mieste schemą (specialųjį planą) ir priešprojektinius dokumentus. Schemai (specialiajam planui) rengti buvo skelbiamas supaprastintas atviras konkursas, kurį laimėjo UAB „Statybos strategija”. Priešprojektinius dokumentus rengia „Sustainable Sweden Southeast AB” (Švedija). Ši organizacija finansuoja 50 procentų dokumentų parengimo išlaidų.
Šiuo metu gyventojams labai aktuali triukšmo problema mieste. Pernai šalies savivaldybėms pavesta savo teritorijose įgyvendinti Valstybinę triukšmo prevencijos veiksmų programą, nustatyti tyliąsias miesto zonas, rengti palankius teritorijų planavimo sprendimus, susijusius su triukšmo prevencija, organizuoti viešą tokių sprendimų svarstymą, atlikti triukšmo poveikio aplinkai vertinimus ir jų viešą svarstymą, parengti ir tvirtinti triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisykles, tvirtinti triukšmo Savivaldybės teritorijoje rodiklius, nustatyti tinkamas vietas ir trukmę muzikinių ir kitų masinių renginių, kuriuos organizuoja juridiniai ir fiziniai asmenys, atlikti triukšmo šaltinių nustatymą, parengti aglomeracijos strateginį triukšmo žemėlapį, tvirtinti gyvenamųjų vietovių teritorijas, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, parengti ir patvirtinti Savivaldybės triukšmo valdymo veiksmų planą, nustatyti pavaldžių viešojo administravimo institucijų kompetenciją triukšmo valdymo srityje ir prižiūrėti, kaip ji įgyvendinama, atlikti kitas triukšmo valdymo funkcijas, numatytas 2002 m. birželio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2002/49/EB.
Panevėžio miesto savivaldybė strateginį triukšmo žemėlapį įpareigojama parengti iki 2012 metų. Šį darbą organizuos Ekologijos skyrius. Finansų ministerija Panevėžio miesto savivaldybei paskyrė tikslinį finansavimą – 50000 Lt strateginio triukšmo žemėlapio parengimo paruošiamiesiems darbams atlikti. Šiuo metu jau nupirkta triukšmo strateginio kartografavimo programinė įranga. Likusios lėšos bus panaudojamos triukšmo matavimo prietaisui įsigyti, informacinei dalomajai medžiagai gyventojams parengti, aliuminio konstrukcijų mobiliam stendui su priedais įsigyti.
Viena iš pagrindinių miesto privačių valdų gyventojų problemų yra šachtinių šulinių tarša, todėl Savivaldybės administracijos užsakymu buvo atlikti 155 šachtinių šulinių vandens kokybės tyrimai. Tirtų šulinių savininkams buvo išsiųsti atliktų tyrimų rezultatai ir rekomendacijos, kaip pagerinti šulinio sanitarinę būklę, nuo kurios priklauso vandens kokybė ir gyventojų sveikata.