Oro temperatūrai nukritus žemiau už nulį, Klaipėdoje padaugėjo neužsivedančių automobilių.
Tai, kad dėl šalčio dažniau gedo automobiliai, rodo ne tik pagausėjęs gatvėse stovinčių mašinų su įjungtomis avarinėmis lemputėmis kiekis, bet ir į miesto viešąjį transportą plūstelėję keleiviai.
Tačiau ne visi klaipėdiečiai važiavimą nuosavu automobiliu išmaino į kelionę visuomeniniu transportu. Kai kurie automobilius stengiasi žūtbūt įjungti, o jei nesiseka to padaryti patiems, į pagalbą kviečiasi draugus, kaimynus, servisų darbuotojus ir net taksistus.
Ištuštėjo gatvės
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis pastebėjo, kad, spūstelėjus šaltukui, daugiau keleivių plūstelėjo į miesto autobusus.
„Gal patiems keleiviams tas pagausėjimas neatrodo ryškus, nes šiuo metu atostogauja moksleiviai ir studentai, kurie turbūt sudaro pačią didžiausią mūsų keleivių dalį. Tačiau parduoti autobusų bilietai rodo, kad šiuo metu keleivių viešajame transporte keliais procentais padaugėjo.
Labiausiai perkami bilietai autobusuose, o ne kioskuose arba mūsų įstaigoje ir ne su nuolaida, bet už visą kainą – 1 litą. Tai rodo, kad viešuoju transportu šiuo metu labiau pradėjo naudotis individualių automobilių savininkai”, – aiškino G.Neniškis.
Pasak pašnekovo, tai, kad dėl šalčio vis daugiau automobilių nesiseka įjungti, rodo ir ištuštėjusios miesto gatvės bei mašinų stovėjimo aikštelės centre – dabar čia rasti vietos savo transporto priemonei – nebe problema.
Priekabesni keleiviai
G.Neniškis džiaugėsi tuo, individualių automobilių vairuotojai šiuo metu dažniau renkasi viešąjį transportą ne tik dėl padidėjusios apyvartos, bet ir todėl, kad ši keleivių grupė – pilietiškiausia.
Tie, kurie patys vairuoja automobilius, pasak direktoriaus, labiau pratę prie komforto, todėl priekabiau vertina paslaugų kokybę ir dažniau skundžiasi dėl nusižengimų: nustatyto važiavimo grafiko nesilaikymo, vengimo mikroautobusuose duoti bilietėlius ir panašiai.
Direktorius išskyrė keletą galimų priežasčių, kodėl šiuo metu vis daugiau nuosavų automobilių vairuotojų renkasi viešąjį transportą. „Žmonės žiemą dažniau keliauja viešuoju transportu ne tik todėl, kad sušalo jų automobiliai. Moterys savo automobilius mieliau palieka kieme arba garaže, nes yra atsargesnės ir vengia važinėtis slidžiais keliais.
Vyrai žiemą į darbą važiuoja autobusais ir dėl tingumo: daugelis, pamatę apsnigtus savo automobilius, nenori jų valyti ir patraukia autobusų stotelės link”, – juokėsi G.Neniškis.
Reikia pašildyti
Ne tik įstaigos „Klaipėdos keleivinio transportas” direktorius, bet ir automobilių servisų darbuotojai pajuto šalčio padarinius.
Bendrovės „Autotrekas” serviso vadybininkas Romas Vertelis sakė, kad priežasčių, kodėl žiemą gęsta automobiliai, yra keletas. „Be abejo, kalčiausi yra šaltis ir drėgmė. Bet kiekvieno automobilio gedimai būna skirtingi: vieni įsijungia dėl silpnesnių ar „nusėdusių” akumuliatorių, kiti todėl, kad būna sudrėkę variklio laidai”, – vardijo R.Vertelis.
Pašnekovas priminė, kad žiemą, paleidus benzininius variklius, reikėtų keletą minučių pašildyti, kitaip važiuojant jie gali pradėti gesti. Dyzelinu varomi automobiliai net ir nepašildyti paprastai negenda. Tačiau juos būna sunkiau įjungti.
Nauji genda dažniau
Bendrovės „Vairas”, teikiančios techninės pagalbos kelyje paslaugas, vadybininkas Gediminas Kinderis patvirtino, kad šiuo metu padaugėjo vairuotojų, kurie prašo padėti įjungti automobilį ar patempti jį buksyru. Daugiausiai šio serviso meistrų pagalbos prašo klaipėdiečiai.
Vadybininkas pasakojo, kad žiemą automobiliai genda ne tik dėl silpnų akumuliatorių. „Nauji automobiliai, kuriuose yra daugiau elektronikos, pašalus netgi dažniau gęsta”, – aiškino G.Kinderis.
G.Kinderis sakė, kad paleidimo ir nutempimo į servisą paslaugų kainos skiriasi, priklausomai nuo automobilio. Klaipėdos ribose bendrovė „Vairas” šias paslaugas siūlo už 100-120 litų. Jeigu meistrai kviečiami į užmiestį, reikia papildomai mokėti už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą.
Vien tik automobilio įjungimas kainuoja 60–70 litų.
Paslauga rizikinga
Paleisti automobilį gali padėti ir taksi firmos. Nors kai kurių taksi firmų savininkai neigia, kad teikia automobilių įjungimo ir patempimo buksyru paslaugas, realybė yra kitokia.
Paskambinus į keletą uostamiesčio taksi firmų, operatoriai patvirtino, kad tokios paslaugos yra teikiamos ir net įvardijo įkainius: automobilį paleisti kainuoja nuo 10 iki 15 litų, tempimo paslaugos kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų kiekio.
Neaišku, ar taksi bendrovių vadovai nežino, kad jų pavaldiniai teikia automobilių įjungimo paslaugas, ar tiesiog nenori pripažinti, kad tokia pagalba galima ir net yra įkainota.
Vienos taksi bendrovės vadovas samprotavo, kad taksistai automobilių variklius padeda įjungti vien iš žmogiškumo.
Pašnekovas neigė, kad jo bendrovės darbuotojams leidžiama kitus automobilius ir buksyru patempti. „Tokios paslaugos nėra, nes ji – rizikinga. Tempiant kitą automobilį, gali įvykti avarija ir susigadinti taksi automobilis”, – aiškino vadovas.
Giedrė Balčiūtė