Rusiškos mašinos dar kaitins aistras

Ekstremalių pojūčių mėgėjas Pasvalio rajono tarybos narys Eugenijus Malinauskas ne tas žmogus, kuris sėdi susidėjęs rankas.

Originaliais sumanymais aplinkinius nuolat stebinantis klubo „Pajusk skrydžio jėgą” vadovas dabar užsidegė nauja idėja. Ir ne tik užsidegė, bet jau pradėjo ją realizuoti.

Pasvalietis kuria pirmą šalyje senų, dar sovietmečiu pagamintų transporto priemonių muziejų.

Iš metalo supirktuvių surankioti ir suremontuoti pirmieji eksponatai jau stovi išrikiuoti šalia jo mechaninių dirbtuvių Kiemelių kaime.

„Visos šešios mašinos – techniškai tvarkingos. Gali sėsti, užvesti ir važiuoti nors ir dabar”,- pasididžiavimo neslepia būsimo privataus muziejaus savininkas.

Viena greta kitos išrikiuotos transporto priemonės: VAZ 205, traktorius T 74, dvi krovininės mašinos GAZ 51 bei pažįstamų automobilistų iš Latvijos padovanotas zaporožietis.

Šalia puikuojasi Jungtinėse Amerikos Valstijose 1936 metais pagamintas antikvarinis automobilis „Pontiac”. Jį E.Malinauskas nusipirko Vilniuje.

Traktorių ir krovininius automobilius verslininkas išpirko iš metalo supirktuvių. Už traktorių T 74 jis turėjo atiduoti 10 tonų, o už krovinines mašinas GAZ 51 – po 3,5 tonos metalo laužo.

Mašinų remonto dirbtuvių savininkas džiaugiasi, kad rajone veikiančių įmonių vadovų geranoriškumas padėjo nuo supjaustymo metalo supirktuvėse išgelbėti nurašytas transporto priemones.

Prie šios akcijos prisidėjo verslininkai Vladas Linkevičius, Juozas Stulga, Nerijus Vaitekūnas, Petras Pumputis, ūkininkas Petras Karoblis bei Kiemelių žemės ūkio bendrovės vadovas.

Jie sovietinių transporto priemonių muziejaus įkūrėjui davė metalo laužo.

E.Malinauskas su linkstančiais prie technikos vaikais jų rudens atostogų metu keliuose rajonuose rinko metalo laužą. Jį vėliau iškeitė į metalo supirktuvėms žmonių parduotą nebenaudojamą techniką.

Tarybos narys planuoja originaliai padėkoti jo idėją parėmusiems verslininkams.

Ant transporto priemonių durelių jis žada priklijuoti užrašus su įmonės, kurios vadovas ar savininkas davė metalo laužą, vardu, pavarde, pareigomis ir bendrovės pavadinimu.

Savo eilės laukia ir kiti eksponatai

„Noriu, kad į Pasvalį Lietuvos gyventojai ir užsieniečiai atvažiuotų ne tik išgerti skanaus naminio alaus. Rajono svečiams suteiksiu puikią galimybę pasivažinėti jau baigiančiomis išnykti rusiškomis mašinomis, traktoriais ir motociklais”, – pasakojo E.Malinauskas.

Pasvalietis prisipažino šią idėją „pasiskolinęs” iš latvių. Kaimyninės valstybės pasienio Bauskės rajonas ir Uzvaros valsčius turi visuomeninius mašinų muziejus.

Įgyvendinti originalią idėją pradėjęs Kiemelių kaimo gyventojas įmonės angare turi sukaupęs ir daugiau transporto priemonių.

Jos dėl lėšų ir laiko stokos dar nepradėtos remontuoti.

Sandėlyje stovi sovietmečiu prestižiniais laikyti trys automobiliai ZIM ir septynios „Volgos” bei keli motociklai IŽ.

Tame pačiame angare saugomas ir verslininko Rimo Želvio nusipirktas visureigis „UAZ Maxi”, sukonstruotas Talkonių kaimo ūkininko Ramūno Sakalausko.

E.Malinauskas tikisi, kad privatus muziejus išsilaikys iš turistų mokesčių už jiems suteiktą galimybę pralėkti važiuojančiais eksponatais.

Kepurė svariai papildė klubo sąskaitą

O kol kas E.Malinauskas įvairiausiais būdais kaupia mašinų remontui reikalingas lėšas.

Klubo „Pajusk skrydžio jėgą” sąskaitą neseniai papildė solidi pinigų suma, kuri buvo gauta pardavus neatskiriama pasvaliečio įvaizdžio detale tapusią ir labai jam brangią juodai baltą kepurę.

Ja pasipuošęs E.Malinauskas vesdavo įvairius renginius.

Šių metų rugsėjo mėnesį E.Malinauskas dalyvavo Rokiškio miesto šventėje. Su „vabalu” važiuodamas namo Pandėlio miestelio benzino kolonėlėje sutiko panevėžietį verslininką Algį Povilauską, atvažiavusį visureigiu „Toyota Land Cruiser”.

Panevėžietis E.Malinauską nusiplauti kelionės dulkių pakvietė į savo sodybą Rokiškio rajone, Sriubiškių kaime.

Pokalbio metu A.Povilauskas paprašė parduoti legendinę kepurę. Pasvalietis sutiko ir suderėjo 5 tūkstančius litų. Ši suma prieš porą savaičių papildė klubo sąskaitą.

„Baigęs Rygos jūreivystės mokyklą, norėjau tapti laivo kapitonu. Tačiau svajonė neišsipildė. Tad nusipirkau kapitono kepurę ir ją nešiojau. Šis galvos apdangalas buvo neatsiejama mano įvaizdžio dalis”, – pasakojo pasvalietis.

Jis prisiminė, jog pats pirmą kartą prie krovininės mašinos GAZ 51 vairo sėdo būdamas 10 metų.

Prieš 34 metus patirti įspūdžiai, kai prie gerą darbą jam velionis tėvas leido pavažiuoti lauke nuo vienos šieno kupetos iki kitos, tarybos nariui iki šiol kelia teigiamas emocijas.

Sigitas Savickas

„Panevėžio rytas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Rusiškos mašinos dar kaitins aistras"

  1. mantas

    daugiau tokiu zmoniu ir lietuva bus grazi ir jaunimas tures uzsiemimo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.