Tramvajaus likimas atiduodamas į ES rankas

Diskusijoms dėl poreikio turėti tramvajų netrukus ketinama padėti tašką – gruodžio 23-iąją gauti ES lėšoms bus pateiktas greitojo tramvajaus Klaipėdos, Palangos miestų ir Klaipėdos rajono savivaldybėse įrengimo projektas.

Vakar šiam Klaipėdos apskrities viršininko administracijos projektui pritarė Klaipėdos regiono plėtros taryba.

Pasak Klaipėdos apskrities viršininko administracijos Regioninės plėtros departamento direktorės Dalios Pleskovienės, projekto esmė – parengti galimybių studiją, atsakysiančią, ar tikslinga ir ekonomiškai naudinga tiesti tramvajaus liniją, kuri sujungtų Klaipėdą, Palangą ir Klaipėdos rajoną.

Studijoje bus pateiktas ekonominis, socialinis, techninis įvertinimas, išanalizuota viso transporto – tiek autobusų, tiek geležinkelių – plėtra.

„Rengdami projektą naudojomės kitų šalių patirtimi, žinome, kokių patogumų ir perspektyvų gali suteikti tramvajus. Galimybių studija atsakys, ar yra poreikis ir teisinės bei techninės galimybės. Žemės klausimas dabar labai opus”, – sakė D. Pleskovienė.

Uostamiesčio mero Rimanto Taraškevičiaus teigimu, nutiesti bet kokį keliuką tarp savivaldybių yra labai sudėtinga, nes aplink – privačios žemės. Galimybių studija atsakys ir į šiuos klausimus, bus padėtas taškas įvairioms su tramvajumi susijusioms kalboms ir spekuliacijoms.

„Reikia vienąsyk atsakyti, realu tai, ar ne”, – sakė R. Taraškevičius.

Klaipėdos rajono mero Vaclovo Dačkausko teigimu, nutiesus tramvajaus liniją netoli Klaipėdos esantys Garžgdai sulauktų daugiau užsienio turistų, taip pat sumažėtų į Palangą ir Klaipėdą vykstančių autobusų, o dėl to pagerėtų ekologinė situacija.

Pasak D. Pleskovienės, gruodžio 23 dieną projektas bus pateiktas gauti finansavimui iš ES struktūrinių fondų pagal Bendrąjį programavimo dokumentą. Apie porą mėnesių turėtų užtrukti projekto vertinimas, vėliau būtų skelbiamas tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas rengti studijai. Tikimasi, kad konkurse dalyvaus ir užsienio ekspertai. Bus laukiama ir visuomenės bei įvairių suinteresuotų institucijų pastabų ir pasiūlymų dėl tramvajaus maršruto. Parengti keli galimybių studijos variantai bus viešai svarstomi, vėliau išrinktas vienas, kuris, dar detalizavus, vėl būtų viešai svarstomas.

Pasak D. Pleskovienės, orientuojamasi, kad galimybių studija, vizualizacija, galbūt trasų planas ir pan. kainuos apie 1 mln. litų. Studiją tikimasi parengti iki 2007-ųjų lapkričio.

Giedrė Norvilaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.