Trečius metus iš eilės rengiamo konkurso „Baltic Brand ’2006” metu bus išrinktas geriausias prekės ženklas Baltijos šalyse, o taip pat geriausias prekės ženklas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. 2004 m. gruodžio 13 d. Lietuvoje startavusiame konkurse gali dalyvauti visos bendrovės, pateiksiančios paraiškas iki 2006 m. kovo 15 d.
Iki 2006 m. vasario 1 d. konkurse „Baltic Brand ’2006” užsiregistravusioms kompanijoms bus taikoma 100 eurų registracijos mokesčio nuolaida.
„Vakarų verslo pasaulyje gausu sėkmingus rinkodaros projektus vertinančių konkursų. Tokie renginiai skatina konkurenciją, jų dėka auga ir tobulėja visa rinka. Sėkmingai prekės ženklus vystančias bendroves įvertinantis konkursas „Baltic Brand” padeda stiebtis lietuvių ir visų Baltijos šalių rinkodaros verslui”, – teigė konkurso „Baltic Brand ’2006” Lietuvos ekspertų komisijos narys, reklamos agentūros „Y & R / garage 4×4 Vilnius” direktorius Paulius Senūta.
Pernai metų konkurse „Baltic Brand” geriausiu prekės ženklu Lietuvoje buvo pripažintas LNK, antroji vieta atiteko „Švyturiui”, o trečiąją užėmė „Hansabankas”. Geriausiu prekės ženklu Baltijos šalyse pernai antrus metus iš eilės išrinktas „Hansabank”, aplenkęs antrąją bei trečiąją vietas užėmusius „Jacobs” ir „Santa Maria” prekės ženklus. Geriausiu prekės ženklu Latvijoje 2005 m. pripažinta „Laima”, o Estijoje – „Elion”. Iš viso konkurse dalyvavo 57 prekės ženklai.
„Tikime, kad pelnytai nugalėjome pernai metų konkurse. Intuityviai jautėme, jog mūsų prekės ženklas per dešimt televizijos gyvavimo metų tapo gerai žinomu Lietuvos žiūrovams. Kita vertus, šiuo laimėjimu tikrai galime didžiuotis, nes įveikėme labai stiprius konkurentus”, – sakė LNK savireklamos direktorė Vilija Želvienė.
Pasak V.Želvienės, konkurso nauda – ne tik laimėjimas, bet ir paskata tobulėti. „Pasirengimas dalyvauti konkurse iškelia nemažai netikėtų klausimų, tačiau vėliau rūpesčius pakeičia teigiamos emocijos, o atrasti atsakymai į kilusius klausimus padiktuoja naujus originalius sprendimus”, – konkurso privalumus vardijo LNK savireklamos direktorė.
Konkurso „Baltic Brand ’2006” nugalėtojai įgis teisę naudoti geriausio prekės ženklo nominaciją reklamoje ir kitoje viešoje komunikacijoje, taip pat ant laimėjusių prekės ženklų pakuočių. Visos bendrovės galės pasinaudoti konkurso metu atliktais tyrimų rezultatais, leisiančiais įvertinti bendrovių marketingo strategijų efektyvumą ir pozicijas rinkoje.
„Rinka greitai keičiasi, o mes ne tik turime neatsilikti nuo šių pokyčių, bet ir juos pralenkti. Konkurse dalyvaujančios įmonės iš mūsų pagrįstai tikisi aukšto profesionalumo lygio. Pastebime, kad kasmet konkursas „Baltic Brand” sėkmingai vystosi, kaupia vis daugiau patirties, tampa vis profesionalesniu ir dinamiškesniu”, – teigė konkurso „Baltic Brand ’2006” organizacinio komiteto prezidentė Tatjana Voitenko.
Konkurso „Baltic Brand ’2006” laureatai bus paskelbti ir apdovanoti 2006 m. birželio 2 d. Jūrmaloje vyksiančios oficialios ceremonijos metu. Geriausiųjų nominacijas laimėję prekės ženklai bus apdovanoti pagrindiniais prizais, o atskirose kategorijose nugalėję prekės ženklai įvertinti specialiais diplomais.
Apie konkursą „Baltic Brand ’2006”
Prekės ženklų vertinimą sudarys dvi dalys: sociologinis tyrimas (70 proc. bendro įvertinimo), kuris bus atliekamas kartu su konkurso tyrimų partnere – rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų bendrove „Spinter tyrimai”, ir ekspertų įvertinimas (30 proc. bendro įvertinimo), kurį pateiks geriausi prekės ženklų ekspertai, didžiausių marketingo ir reklamos agentūrų vadovai.
Konkurso metu bus apklausta po tūkstantį vartotojų kiekvienoje Baltijos šalyje. Konkurso rengėjai tikisi įvertinti ne tik prekės ženklų žinomumą, bet ir vartotojų ištikimybę atskiriems prekės ženklams. Bus atsižvelgta ir į konkurse dalyvaujančių prekės ženklų kokybę bei vertę. Kiekvienoje Baltijos šalyje sudarytos nacionalinės ekspertų komisijos įvertins prekės ženklų unikalumą ir atpažįstamumą. Bus vertinama kaip prekės ženklai atitinka vartotojų poreikius. Konkurso „Baltic Brand ’2006” laimėtojais bus paskelbti geriausio bendro įvertinimo sulaukę prekės ženklai.
Šiais metais bus paskelbtos keturios konkurso „Baltic Brand ’2006” nominacijos: Baltijos šalių prekės ženklas bei Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionaliniai prekės ženklai. Be to, konkurse dalyvaujantys prekės ženklai bus įvertinti pagal dvidešimt kategorijų. Metų nominacijas laimėję prekės ženklai bus apdovanoti pagrindiniais prizais, o atskirose kategorijose nugalėję prekės ženklai bus įvertinti diplomais.
Šių metų konkurse „Baltic Brand ’2006” yra keletas naujovių. Atsirado kelios naujos konkurso kategorijos: „Tabako ir alkoholio produktai”, „Automobiliai. Auto produktai ir paslaugos”, „Nekilnojamasis turtas ir statybos”. Speciali kategorija įkurta ir praėjusių metų dalyviams įvertinti – „Sėkmingiausias prekės ženklo vystymas 2005-2006 m.”
Paraiškų formas ir papildomą informaciją apie konkursą galima rasti oficialioje konkurso „Baltic Brand ’2006” interneto svetainėje (www.balticbrand.com).
Valdis Isakovs,
„Baltic Brand ’2005” organizacinio komiteto narys