Režisierius Oskaras Koršunovas Norvegijos Nacionaliniame teatre pradėjo repetuoti Augusto Strindbergo pjesę „Kelyje į Damaską”. Spektaklio premjera numatoma 2006-ųjų metų sausio pabaigoje. Tai vienintelis Lietuvos režisierius jau trečią kartą kviečiamas statyti spektaklį Norvegijoje.
Per OKT / Vilniaus miesto teatro spektaklio „Vaidinant auką” premjerą Didžiojoje Nacionalinio dramos teatro salėje į sceną nusilenkti išėjo tik aktoriai: pagrindiniai jo kūrėjai – režisierius Oskaras Koršunovas, scenografė Jūratė Paulėkaitė, kompozitorius Gintaras Sodeika ir kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė jau buvo išvykę į Oslą paruošiamiesiems naujojo spektaklio darbams. Šią savaitę pagrindinėje Norvegijos teatro scenoje prasidėjo intensyvus ir įtemptas spektaklio „Kelyje į Damaską” repeticijų laikotarpis.
„Kelyje į Damaską” laikomas labiausiai autobiografiniu Augusto Strindbergo kūriniu. Neturtingas, tačiau žinomas ir prastą reputaciją turintis rašytojas laukia jam išsiųstų pinigų. Pinigų vis nėra, todėl jis nusprendžia pabėgti su ką tik sutikta ištekėjusia moterimi. Kelionė greitai virsta košmaru: visi jo sutikti žmonės yra iš jo paties praeities. Kaip katalikybės skaistykloje – rašytojas susiduria akis į akį su savo gyvenimu: vaikyste, mokslo metais, įsimylėjimais, branda. Jis nepaliaujamai skrieja iš miesto į miestą, visą laiką bėgdamas nuo savo persekiotojų: gedulingų maršų, laidotuvių ir karstų nešikų. Per sapnus ir fantazijų pasaulį, pažeminimą ir paranoją, rašytojas žengia išsivalymo keliu – nežinodamas, ar pakeliui patiriami išgyvenimai jį gydo, ar kankina.
Tai negailestinga ir atvira pjesė, parašyta tuo metu, kai Strindbergas gydėsi Paryžiaus psichiatrinėje klinikoje. Kaip teigė pats Strindbergas, rašydamas šią dramą jis „vėl pradėjo gyventi”. „Kelyje į Damaską” pradeda naują jo gyvenimo ir kūrybos etapą.
A. Strindbergas – vienas dažniausiai Norvegijos scenoje statomų autorių, tačiau visas tris šios sudėtingos pjesės dalis režisuoti ryžosi tik didelis rašytojo kūrybos gerbėjas – teatro ir kino režisierius Ingmaras Bergmanas. Pasiūlymą imtis šios medžiagos Oskaras Koršunovas gavo iš Norvegijos teatro atstovų. Pasak režisieriaus, nelengva su šia pjese susigyventi – kaskart ji atrodo vis labiau asmeniška. Todėl, ironizuoja O. Koršunovas, lengviau statyti „autobiografinį” spektaklį Skandinavijoje nei namie; juoba kad Lietuvos Nacionalinis teatras jo dirbti nekviečia.
Karališkajame Švedijos teatre režisavęs Saros Kane „Apvalytuosius” Oskaras Koršunovas į Norvegiją kviečiamas jau trečią kartą – Torshovteatret teatre režisierius yra pastatęs spektaklius „Mes ne pyragai” pagal Daniilą Charmsą ir Aleksandrą Vvedenskį bei „Žiema” pagal Jono Fosė pjesę. Naujajame O. Koršunovo spektaklyje „Kelyje į Damaską” vaidina visa eilė žymiausių Nacionalinio teatro aktorių, o pagrindinius vaidmenis atliekantys Ųystein Rųger ir Agot Sendstad su lietuvių režisieriumi dirba jau trečią kartą. Spektaklio premjera numatoma ateinančių metų sausio pabaigoje.
Kategorijos
- Aplinkosauga
- Augintiniai
- Ekonomika
- Informacinės technologijos
- Interjeras
- Įvairenybės
- Justicija
- Kinas
- Kultūra
- Laisvalaikis
- Lietuvoje
- Medicina
- Mityba
- Mokslas
- Moterims
- Nuomonė
- Pasaulyje
- Politika
- Psichologija
- Receptai
- Renginiai
- Šeima ir namai
- Specialistai konsultuoja
- Sportas
- Statyba
- Švietimas
- Transportas
- Vaikai
- Vyrams
- Žiniasklaida