Pirkėjai naujojo prekybos centro pagrindinėje erdvėje įžiūri ir garsiojo verslininko įsiamžinimą
Neseniai atidarytame prekybos ir pramogų centre „Mega” lankytojus iš karto patraukia ne tik didžiulis akvariumas, bet ir antrajame aukšte esanti skulptūrinė kompoziciją, kurios centre iškaltas didžiulis veidas.
Įsivaizduoja mauzoliejų
Kai kurie pirkėjai net neabejoja, kad taip save įsiamžino pagrindinis centro savininkas Augustinas Rakauskas. „Čia jis sau mauzoliejų pasistatė. Negi nematote, koks jis panašus”, – dar per atidarymą pusiau juokais kalbėjo kviestiniai svečiai, lygindami atvaizdą ant sienos su netoliese stovinčio A.Rakausko veidu.
„Ten ne A.Rakausko, ir ne jokio konkretaus žmogaus atvaizdas”, – sakė šią skulptūrinę kompoziciją sukūręs Lietuvos dizainerių sąjungos valdybos pirmininkas Tautvydas Kaltenis, kuris išsklaidė ir kitas versijas.
Pasirodo, jog projektas dar neįgyvendintas iki galo, trūksta dar trijų sienų iki užbaigto dekoratyvinio pano.
„Šis prekybos centras turi savo veidą plačiąja prasme. Vien iš šios, jau matomos kompozicijos fragmento negalima perskaityti minties. Kai pano bus įrengtas, lankytojams pasidarys lengviau suprasti kompoziciją”, – sakė T.Kaltenis.
Kuriamas didybės įspūdis
Dizaineris atskleidė šiek tiek detalių, ką dar išvys centro lankytojai. „Bus dar trys veidai. Siužetas – tarsi kelionė per Lietuvą. Kelionė vyksta ne tik geografiškai, bet ir per laiką. Tai bus atspindėta simbolių kaleidoskope”, – pasakojo T.Kaltenis.
Tiems, kurie apsilankę „Megoje” pajuto didybę, galima pasakyti, kad to ir buvo siekta. „Šia kompozicija norėta atspindėti „Megos” mastelį, nes prekybos centras pretenduoja į kelis rekordus: didžiausias akvariumas, greičiausia statyba ir t.t. Pirkėjai patekę į holą gali pajusti didybę, pribloškiantį įspūdį. Tokios priemonės naudojamos nuo seniausių laikų. Panašų įspūdį žmonės patiria bažnyčiose ar šalia didžiulių piramidžių. Mes bandome imituoti neišlikusius lietuvių sfinksus. Nors niekas nežino, ar lietuviai turėjo ką nors didingo, tačiau mūsų atmintyje susidaręs praeities didybės įvaizdis”, – pasakojo dizaineris.
Ištrauka iš žinomo teksto
Šalia veido matyti ir užrašas ne lietuvių kalba. Jį perskaityti nelengva, todėl centro lankytojai kuria savo versijas. „Tai malda, kurią kiekvieną rytą turi kartoti „Megos” darbuotojai”, – juokavo grupelė jaunuolių, turėdami galvoje žinomą A.Rakausko polinkį savo kalbose vartoti Dievo vardą ir pagarsėjusius straipsnius, kuriuose verslininkas mėgsta kalbėti apie dvasingumą versle.
„Ten yra frazė lotynų kalba iš XIII amžiaus. Tai ištrauka iš žinomo teksto, kuris glaudžiai susijęs su Lietuva. Manau, kad bus įdomiau neatskleisti visko ir palikti intrigą”, – sakė T.Kaltenis. Jis pridūrė, kad jam buvo įdomu dirbti su užsakovu, kuriam rūpi ne tik materialūs dalykai, bet ir dvasinė atsvara.
Kompoziciją tikimasi baigti vasario mėnesį.
Dainoras Lukas