Fotografijos kelionė per tūkstantmečius

„F galerijoje” (Aušros g. 6) veikia ypatingo grožio fotografijos paroda. Pristatoma vienos ryškiausių Suomijos šiuolaikinės fotografijos atstovių Marijos Pirilos nuotraukų serija „Camera obscura: interjeras – eksterjeras”. Tai paskutinė antrojo tarptautinio festivalio „Kauno fotografijos dienos” paroda, baigianti parodų seriją „Europos fotografijos kūrėjai”.

Eksponuojamų nuotraukų kūrimo metodas – žaidimas su dėsniu, žinomu jau tūkstančius metų.

Nežiūrint to, parodos autorė nesiekia kopijuoti „kameros obskuros” popierinėmis kopijomis – dėžutėmis su skylute (pinhole camera) – daromų madingai blyškių klišių.

Kaunui broliškame Tamperės mieste gyvenančios M.Pirilos kūryba apima vizijos bei optinės iliuzijos ieškojimus – svarbiausią XXI amžiaus fotografijos kryptį. Tyrinėdama „kameros obskuros” („tamsaus kambario”) reiškinį suomių fotomenininkė išvengė pastaruosius tris dešimtmečius Vakarų fotografiją varginančių „pinhole camera” monotonijos spąstų.

Kurdama ciklą „Camera obscura: interjeras – eksterjeras”, M.Pirila lankė žmones jų gyvenamuosiuose kambariuose.

Prieš portretuodama žmones, ji užtamsindavo kambarius, vieninteliu šviesos šaltiniu palikdama prie lango pritvirtintą lęšį, kuris kambario viduje suprojektuodavo apverstą išorės vaizdą.

Šis išorės vaizdas tapdavo vieninteliu, gana silpnu šviesos šaltiniu, todėl portretuojamieji turėdavo nesujudėti penkias, dešimt ar daugiau minučių. Idealiausia, jei jie užmigdavo. Tuomet susijungdavo du pasauliai – kambario vidus ir vaizdas pro langą

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.