Tarp pranašo misijos ir atstumtųjų skandalo

Muzikinės teatrinės misterijos „Pranašas ar atstumtieji” premjera tebekaitina aistras

Po skambiai išreklamuotos misterijos „Pranašas ar atstumtieji” premjeros užvirė emocijos. Viešoji įstaiga „Jungtinis meno centras”, pristatęs publikai šį „Lietuvoje dar nematytos stilistikos” spektaklį, buvo užsipultas dėl garsių pavardžių, tapusių masalu, o vėliau – nusivylimu žiūrovams. Jie scenoje išvydo anaiptol ne visas afišose reklamuotas garsenybes. Kritikos sulaukė ir meninis misterijos lygis.

„Kad nebūtų žaidimo į vienus vartus, gal laikas išklausyti ir kitą pusę?” – pasiūlė spektaklio prodiuseris, Jungtinio meno centro vadovas Audronis Vitkauskas.

Iš Savivaldybės – 10 tūkstančių

Apibendrinus A.Vitkausko kalbą, galima teigti, kad „Pranašo ar atstumtųjų” prodiuseris, kuris buvo ir vienas idėjos generatorių bei scenarijaus autorių, kaltas nesijaučia. „Mes neapgaudinėjome žiūrovų”, – tvirtino A.Vitkauskas „Kauno dienai”. „Taip, sutinku – galbūt reikėtų dar pakoreguoti muzikinę dalį, kai kuriuos režisūrinius sprendimus…” – svarstė jis. Bet iš principo, sakė A.Vitkauskas, spektaklis vykęs.

Neskaičiuojant rėmėjų indėlio, projektas „Pranašas ar atstumtieji” iš Kauno savivaldybės gavo 10 tūkstančių litų. Paklausta, koks įspūdis po spektaklio, Savivaldybės Kultūros skyriaus vedėjo pavaduotoja Vida Jasaitytė atsakė diplomatiškai: „Manau, kad spektaklį dar reikėtų tobulinti. Tai, ką mes išvydome premjeroje Kaune, turbūt galima vadinti tik generaline repeticija. Atlikėjams, surinktiems iš skirtingų kolektyvų, reikia daugiau bendro darbo. Net geri aktoriai – kalbu apie Gediminą Storpirštį – be pakankamo kiekio repeticijų sunkiai tempia vaidmenį”.

Į klausimą, kada pradėta repetuoti misterija „Pranašas ar atstumtieji”, A.Vitkauskas atsakė atvirai: „Šokėjai pradėjo repetuoti prieš mėnesį, o bendra repeticija įvyko tik prieš pat premjerą”.

Repetavo premjeros išvakarėse

„Gal ir per mažai repetavome, – sutiko A.Vitkauskas. – Pritrūko laiko šlifavimui, klaidų taisymui. Bet pasirinkimas buvo tik toks: arba leisti spektaklį numatytą dieną, arba iš viso neleisti”. Misterijos prodiuseris A.Vitkauskas ir režisierius Arūnas Katkauskas, net matydami, kad repeticijų aiškiai trūksta, nusprendė premjeros neatidėti.

„Įvairių žanrų muzikinis lydinys taps priimtinas skirtingų stilių ir amžiaus žiūrovui, – buvo tikinama reklaminiuose pranešimuose. – Originalaus scenarijaus misterija, kuriai specialiai sukurta muzika ir libretas, išsiskirs režisūriniu sprendimu, spektaklio visuma, gausiai naudojamomis išraiškos priemonėmis”.

Spektaklio „Pranašas ar atstumtieji” premjerą išvydo Kauno, Panevėžio, Klaipėdos ir Vilniaus žiūrovai. Žodiniai ar spaudoje pasirodę atsiliepimai po spektaklių ovacijų, deja, nepriminė.

„Jei nebūtų klaidų, neturėtume iš ko mokytis, – nenusimena A.Vitkauskas. – Nesakau, kad padarėme šedevrą. Bet mes spektaklį taisysime, aš jau dabar turiu susirašęs punktais, ką reikia daryti, kad nebūtų prie ko kibti”.

„Tarsimės, kaip pritraukti solidesnių pajėgų”, – kalbėjo „Pranašo ar atstumtųjų” prodiuseris.

Koją pakišo garsios pavardės

Tačiau kaip tik „solidžiosios pajėgos” ir tapo banano žieve, ant kurios stiprokai slystelėjo misterijos kūrėjai.

Legendinis mimas Modris Tenisonas, šokio teatro „Aura” šokėjai, aktoriai Kostas Smoriginas ir Vladas Bagdonas, vokalistai Aistė Smilgevičiūtė ir Darius Mickus iš „Rebelheart” – visi jie buvo reklamuoti, žadėti misterijos „Pranašas ar atstumtieji” publikai, tačiau nei Kaune, nei kituose šalies miestuose taip ir nepamatyti Jungtinio meno centro pristatytame spektaklyje.

Žiniasklaidai buvo pranešta, kad spektaklis skiriamas M.Tenisono, kuris – „Pranašo ar atstumtųjų” judesio konsultantas, 60-mečiui. Tačiau į spektaklį atėjusiems žiūrovams paaiškėjo, kad misterija neturi nieko bendro su M.Tenisono vardu. Jo, beje, nėra net spektaklio programėlėje.

Šokio teatro „Aura” vadovė Birutė Letukaitė, kurios vadovaujamas kolektyvas, pasak jos pačios, nė neketino pasirodyti misterijoje, pareikalavo, kad iš afišos būtų išbrauktas „Auros” pavadinimas. Tai, kad „Aura” buvo įrašyta tarp atlikėjų, B.Letukaitė pavadino afera, kuriai neprošal būtų Prokuratūros dėmesys.

Tikina klaidą ištaisęs

A.Vitkausko versija, kaip tarp spektaklio atlikėjų atsidūrė „Aura”, yra gana originali. „Rengiant mūsų projektą, gal prieš pusantro mėnesio iki premjeros buvo perkalbėta su keliais, gal keturiais, „Auros” šokėjais, kad jie galbūt dalyvaus spektaklyje”, – aiškino A.Vitkauskas „Kauno dienai”.

Tačiau pokalbio su prodiuseriu metu paaiškėjo, ką A.Vitkauskas vadina „Auros” šokėjais”. Pasirodo, „Auros” šokėjai jam yra ir tie, kurie Kauno šokio teatre nebešoka jau daug metų. „Iš kur man žinoti, ar tebešoka tas žmogus šiandien „Auroje”, ar jau ne?” – stebėjosi A.Vitkauskas.

„Na, galbūt mes padarėme klaidą, įrašydami „Aurą”, – vėliau sutiko prodiuseris. – Bet mes ją ištaisėm iš karto, kai tik B.Letukaitė pareikalavo: išbraukėme „Auros” pavadinimą iš visų reklamų”.

Publika neišvydo įžymiojo mimo

Dėl nesusipratimo su M.Tenisono pavarde A.Vitkauskas irgi nesijaučia kaltas. „Su Modriu esame ne kartą susitikę ir Lietuvoje, ir Rygoje. Kalbėdavomės apie būsimąjį projektą, jis yra išsakęs vertingų patarimų”, – pasakojo prodiuseris.

Paklaustas, ar kaip tik tai leido viešai paskelbti, kad M.Tenisonas bus misterijos judesio konsultantas, A.Vitkauskas atsakė: „Juk jis ir buvo konsultantas”.

Paprašytas patikslinti, ar M.Tenisonas, kaip judesio konsultantas, bent kartą dalyvavo repeticijoje, jau nekalbant apie premjerą, A.Vitkauskas atsakė: „Ne, nedalyvavo”.

„Tenisonas pranešė, kad negali atvykti į Kauną dėl didelio savo užimtumo, – pasakojo prodiuseris. – Mano klaida galbūt buvo ta, kad su juo nebuvo pasirašyta jokia sutartis, kad pasitikėjau tik žodiniais susitarimais”.

Nekonkretūs susitarimai

Tik apie neapibrėžtus susitarimus galima kalbėti, ieškant atsakymų, kodėl spektaklio afišoje įrašyti K.Smoriginas ir V.Bagdonas net nerepetavo „Pranaše ar atstumtuosiuose”.

„Iš pradžių lyg ir ketinau vaidinti tame projekte, – aiškino K.Smoriginas „Kauno dienai”, – bet nieko konkretaus nežadėjau, nes vis tiek viską turiu derinti su pagrindiniu savo darbu teatre. Taip ir atsitiko – atsirado darbo su O.Koršunovu, ir aš tapau labai užimtas”.

Iš trijų skelbtų pagrindinio vaidmens atlikėjų šiuo metu liko vienas – G.Storpirštis. Tuo tarpu afišose įrašytųjų vokalistų A.Smilgevičiūtės, D.Mickaus žiūrovai, A.Vitkausko teigimu, nė neturėjo išvysti scenoje. „Programėlėje paaiškinta, kad jų vaidmenys – tik merginos ir vaikino balsai. Ne žmonės, o balsai. Žiūrovai ir girdi įrašytus balsus”, – dėstė prodiuseris.

„Galiu užtikrinti: spektaklis dar tobulės”, – pažadėjo A.Vitkauskas, turintis planų „Pranašą ar atstumtuosius” parodyti užsienio žiūrovams.

Jūratė Kuzmickaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Tarp pranašo misijos ir atstumtųjų skandalo"

  1. audronis

    Būtu malonu gerb.kolegę Juratę išvysti bent viename spektaklyje ir spręsti apie žiurovų nuomonę.
    Suprasdamas kolegės sunkią darbo dalią,ateičiai švenčių progą linkiu prašviesėjmo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.