Klaipėdiečiai kaukiančias automobilių sirenas ruošiasi „išjunginėti” plytomis

Ne dėl įsilaužimo, o reaguodamos į aplinką naktimis įsijungiančios automobilių apsaugos signalizacijos iš lovų pakelia tūkstančius klaipėdiečių. Kadangi šeimininkai nesiteikia jų išjungti, nekokybiškai instaliuotos apsaugos sistemos spiegia iki paryčių, kol išsikrauna akumuliatorius.

Vietoj pagalbos – rašomas pareiškimas

„Kai užsidega mašina, akimirksniu atvyksta gaisrinė ir policija, o kai visą naktį šalia daugiabučių kaukia automobilių apsaugos signalizacijos, nėra kam tramdyti jų savininkų, pažeidinėjančių viešąją tvarką”, – piktinosi Sausio 15-osios g. 8 daugiabučio gyventojai. Anot jų, kas trečią parą įsijungianti „Ford Fiesta” (YLV 731) signalizacija ramybę trikdo mažiausiai pusantro šimto žmonių.

Dėl į aplinką reaguojančių ir automatiškai neišsijungiančių, dažniausiai į senus automobilius įmontuojamų, garsinių apsaugos signalizacijų kenčia ne tik Sausio 15-osios, bet ir daugelio uostamiesčio gatvių gyventojai.

Klaipėdos VPK budėtojo padėjėjas Vidas Miknius dienraštį informavo, kad dėl mašinų apsaugos signalizacijų keliamo triukšmo per parą vidutiniškai gauna 2-3 pranešimus. Pareigūnas tikino, kad reaguojama į kiekvieną signalą.

„Kelių eismo priežiūros patruliai vyksta nurodytu adresu, kad užsirašytų automobilio valstybinį numerį, – aiškino V. Miknius. – Po to yra ieškomas mašinos šeimininkas.”

Tiesa, kad policija galėtų pradėti paieškas, būtina, jog žmogus, kurio ramybė yra drumsčiama, parašytų pareiškimą. Teigiama, kad juridiniams formalumams nesugaištama daug laiko.

V. Miknius dienraščiui sakė, kad didžiausia problema – surasti savininką. „Juoba, kad per naktį Klaipėdos gatvėse spiegiantys automobiliai neretai būna užregistruoti žmonių, gyvenančių kituose miestuose, vardu”, – kalbėjo jis.

Pareigūnų įgaliojimai apsiriboja tuom, kad nustatomas automobilio savininkas. Sėkmės atveju – jis randamas ir pakeliamas iš miego, jog nutildytų savo mašiną.

Klaipėdos VPK budėtojo padėjėjas paklaustas, ar mieste nėra tarnybos, kurios specialistai visrakčiu atrakintų triukšmą keliantį automobilį, pakeltų kapotą ir išjungtų akumuliatorių, sutriko: „Jūs ką, siūlote pažeisti įstatymus?.. Įsivaizduokite, policija įsilaužia į automobilį, o kitądien jo šeimininkas mums pareiškia, kad iš salono dingo 5 tūkstančiai JAV dolerių”.

Specialisto komentaras

Kadangi šitoje situacijoje įstatymai yra ne nukentėjusiųjų, o viešąją tvarką pažeidinėjančiųjų pusėje, vienintelė išeitis būtų apskritai neleisti į automobilius montuoti garsinių apsaugos signalų. Juoba, kad jie uždrausti daugelyje Europos Sąjungos šalių.

Tačiau apsaugos sistemas automobiliams dedančios UAB „Klaipėdos Altas” direktorius Vigilijus Bieliauskas „Vakarų ekspresą” patikino, kad Lietuvoje garsiniai davikliai bus eksploatuojami dar daug metų.

„Mūsų žmonės nėra tokie turtingi, kad į automobilius montuotų vadinamąsias mašinų paieškos ar tris su puse tūkstančius kainuojančias palydovines sistemas”, – paaiškino specialistas.

Pasak V. Bieliausko, problema yra ne garsiniai signalai, o tai, jog juos į automobilius deda neprofesionalai.

„Kad sutauptytų (dažniausiai senomis mašinomis važinėjantys) vairuotojai turgavietėje nusiperka elektronikos mėgėjų sukurtas įvairiais garsais spiegiančias savadarbes sistemas ir kreipiasi į montavimo darbus atliekančią firmą, kuri neduoda jokių garantijų.”

V. Bieliauskas akcentavo, kad kokybiška garsinė apsaugos sistema, kurią įmontuoja specialistai, suveikia tik nuo smūgio į automobilį.

„Jeigu niekas nesilaužia į mašiną, apsaugos signalizacija automatiškai išsijungia po pusės minutės”, – kokybiškos apsaugos sistemos ypatumus nurodė pašnekovas.

Įstatymas – tik formalumas

Pernai Lietuvoje įsigaliojo įstatymas dėl triukšmo valdymo viešosiose vietose. Visuomenės sveikatos specialistų pasiteiravome, kokių veiksmų jie gali imtis prieš naktimis spiegiančių automobilių savininkus.

„Tai, jog žmogus negerbia kaimynų – moraliniai dalykai, todėl situacija yra nevaldoma, – akcentavo Klaipėdos visuomenės sveikatos centro (VSC) bendrosios higienos gydytojas Rimantas Giedraitis.

– Pats ne kartą susidūriau su šia problema. Po to, kai kelias naktis buvau priverstas kęsti kieme patatyto automobilio leidžiamų garsų, namo parsinešiau plytą. Kol kas ją laikau pasidėjęs… Juokai juokais, tačiau ne tik mūsų namo gyventojams, bet ir labai daugeliui klaipėdiečių senka kantrybė…

Jūratė Mazajeva

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.