Modernusis paštas prašo pakantumo

Pirmiausiai šalyje patobulintos kauniečių darbo vietos

„Lietuvos pašto” darbo modernizavimas pradėtas nuo Kauno apskrities pašto skyrių. Nuo gruodžio pirmosios veikianti Universali paštininko darbo vietos sistema šiomis dienomis tapo trukdžiu greitai atlikti operacijas. Dėl šios priežasties visuose skyriuose priklijuotuose skelbimuose klientai prašomi būti pakantūs pašto operatoriams.

Minėta sistema, apimanti visų šalies pašto skyrių operacijas: mokesčius, perlaidas, prenumeratą, yra tik papildoma informacinė sistema, diegiama kartu su verslo valdymo sistema, skirta finansų, buhalterinei ir kitos veiklos apskaitai. Tai pirmasis tokio masto projektas Lietuvos pašto sektoriuje.

Tenka laukti

„Kompiuteriai sustoja. Tenka laukti, kol atsigaus. Kartais tai užtrunka net dešimt minučių. Mums aiškina: informacija tiesiogiai siunčiama į Vilnių, nepavyksta iki galo suderinti sistemos”, – pasakojo vieno pašto skyriaus vedėja, prašiusi neskelbti pavardės. Ji pastebėjo, kad sistemai diegti pasirinktas netinkamas laikas.

„Gruodį darbo krūvis padidėja iki penkių kartų. Turėsime didelių problemų, jeigu ir toliau kompiuteriai strigs, kai prieš šventes arba populiariausiomis mokesčių mokėjimo dienomis plūste plūs žmonės”, – kalbėjo vedėja.

Moters teigimu, kol kas klientai yra pakantūs, supranta, kad gaišti laiką tenka ne dėl pašto darbuotojų klaidų. Ji tikisi, kad po kurio laiko sistemos administratoriams trukdžius pavyks pašalinti.

„Reikėjo šios sistemos, tapo lengvesnis atsiskaitymas už darbą vakarais. Iki šiol gyvenome akmens amžiuje”, – džiaugėsi skyriaus darbo vietų modernizavimu vedėja.

Be reikalo baiminosi

Aleksoto pašto skyriaus vedėja Julija Paškevičienė teigė, kad įdiegus sistemą jos darbuotojoms nekilo jokių bėdų. „Naujovėms rengėmės, buvome joms nusiteikę. Kaip ir visi kiti darbuotojai, mokėmės kursuose. Iš pradžių bijojom dirbti su kompiuteriais, bet kai pramokom, pamatėm, kad be reikalo baiminomės. Taip tik patogiau. Anksčiau naudojomės senais kasos aparatais, jie vis gesdavo. O dabar visus įvestus duomenis matai ekrane, iš karto gali pataisyti klaidas”, – kalbėjo J.Paškevičienė.

Tačiau ilgėliau užsibuvę šiame skyriuje pastebėjome, kad trikdžių pasitaiko ir čia. „Tiek ilgai skaičiuoja?” – nusistebėjo senyvo amžiaus moteris, laukdama atsakymo, kiek ji skolinga už pašto suteiktas paslaugas. Tačiau netrukus operatorė nušvito – ekrane pagaliau pasirodė taip laukiami skaičiai.

Atsiprašė iš anksto

Su panašiomis problemomis susiduria ne vienas pašto skyrius. Apie tai žino ir Kauno apskrities centrinio pašto viršininko pavaduotoja Nijolė Malinauskienė. „Iš anksto klientų atsiprašėme už galimus nepatogumus. Diegiant naujoves, nesklandumų pasitaiko, bet tikimės, kad greitai jų nebebus”, – sakė N.Malinauskienė.

Pasak jos, Kauno apskrities pašto darbo vietos modernizuotos pirmos šalyje. „Gal todėl, kad gerai dirbame, be to, atliekame ir nemažai kitų funkcijų, kurių neatlieka kitos apskritys – naujovės mums aktualiausios”, – kalbėjo N.Malinauskienė.

Perduodant tiesiogiai informaciją į valdymo centrą, galima sekti, kuriame pašto skyriuje yra konkreti siunta ir panašiai. Kitų apskričių pašto skyriai taip pat bus modernizuojami ir jungiami į bendrą tinklą.

Bet kada pasiekiama informacija

„Lietuvos pašte” diegiama verslo valdymo sistema (VVS) „Microsoft Business Solutions – Navision” (skirta apskaitos, finansinei ir paslaugų informacijai rinkti, centralizuotai saugoti ir apdoroti) bei papildoma informacinė sistema, skirta teikiamų paslaugų informacijai rinkti, saugoti ir apdoroti, vadinama Universalia paštininko darbo vieta (UPDV).

VVS dėka visa informacija yra vienoje vietoje, lengvai pasiekiama bet kuriuo momentu visiems atsakingiems asmenims. Sistema taip pat suteikia galimybę įmonei analizuoti teikiamas paslaugas pelningumo požiūriu bei pateikti savo vartotojui kokybiškas paslaugas, tuo pačiu metu mažinant veiklos kaštus.

UAB „Siemens” vykdo pagrindinę projekto dalį – diegia VVS ir UPDV. UAB „Sonex sistemos” atsakinga už brūkšninių kodų informacinę sistemą – tai kompiuterizuota informacinė sistema, skirta registruojamų pašto siuntų ir jų judėjimo informacijai apdoroti, centralizuotai rinkti ir saugoti bei išsiuntimo dokumentams formuoti. Iki šiol Lietuvoje nebuvo sukurta tokios brūkšninių kodų informacinės sistemos, kuri atitiktų „Lietuvos pašto” poreikius.

Koordinatoriai – audito įmonė „Ernst’n’Young” prižiūri, kad projekto etapai vyktų laiku ir visos projekto dalyvės vykdytų savo įsipareigojimus.

Jurgita Murauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , .

4 atsiliepimai į "Modernusis paštas prašo pakantumo"

  1. simonas

    labadiena 😀

  2. simonas

    8)

  3. Renata

    perskaičiau jūsu straipsnį ir norėčiau išsakyti savo nuomonė-esu pašto darbuotoja ir galiu pareikšti, kad iš tikruju Lietuvos žmonės yra labai pikti ir bjaurus, nes tik atėję į paštą, iš karto pradeda reikšti savo nepasitenkinimą:- kodel taip ilgai aptarnaujat?- ko jus čia su tais kompiuteriais žaidžiat?-aš jau 5 min.stoviu eileje..Ir t.t., kartais net išgirsti necenzurinius žodžius pasakytus į savo adresą 😥 .Bet kodėl žmones nesupranta ir net nenori suprasti kaip jaučiames mes-pašto darbuotojai, juk mes gi nekalti.. :(.Kodėl žmones ateję į banką ten netriukšmauja,stovi po val.eilese,sumoka trigubai daugiau už aptarnavimą ir stovi patenkinti?? O ateję į paštą, nori pigiau susimokėti ir dar kas antras klientas kelia triukšmą, ir reiškia nepasitenkinimą.. Iš tikruju labai sunku dirbti su tokiais klientais- dėl to niekas ir nenori dirbti tokį darbą..
    P.S.mano manymu, greitai daugelis paštu liks be darbuotojų…

  4. Karina

    8) as noreciau kad mano senele dirbtu pastininku 💡

Komentuoti: Renata Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.