Pietų pertrauka – svarbesnė už darbą

Dirbantys klaipėdiečiai priversti taikytis prie įstaigų tarnautojų darbo grafiko.

Norėdami gauti reikalingas pažymas, gyventojai atsiprašo ar net slapčia pabėga iš darbo. Valstybės įstaigos turėtų taip organizuoti darbą, kad gyventojai galėtų ten kreiptis ir per pietų pertrauką. Tačiau daugumoje kontorų tokia galimybė – tik formali.

Nusprendė pietauti

Neseniai klaipėdiečiai spaudoje perskaitė apie naują Socialinės paramos skyriaus klientų priėmimo laiką.

Skelbta, kad nuo gruodžio 1 dienos skyriuje klientai bus priimami nuo 8 iki 17 valandos, o pietų pertrauka nuo dvyliktos iki be penkiolikos pirmos.

Į redakciją skambinusi klaipėdietė piktinosi, esą ji pati dirbanti nuo 8 iki 17 valandos. Kada suspėti ne darbo metu sutvarkyti dokumentus savivaldybėje?

„Klaipėda” pamėgino išsiaiškinti, ar iš tiesų klaipėdiečiai nuo gruodžio 1 dienos į skyrių nebegalės kreiptis per pietų pertrauką kaip iki šiol.

Tekstai skiriasi

Viešojo administravimo įstatymas numato, kad gyventojams turi būti sudaryta galimybė kreiptis į įstaigą visą darbo dieną.

Tačiau savivaldybės direktorė Judita Simonavičiūtė tvirtino, kad naująją tvarką ketinama įvesti todėl, kad per pietų pertrauką gyventojai nesikreipia.

Į klausimą, ar gali būti, kad naujuoju sprendimu savivaldybė pažeidžia įstatymą, gavome kitokį darbo laiko aprašymą nei ankstesnis, skelbtas spaudoje. Direktorė šįkart aiškino, kad įstatymas nebus pažeistas, nes nuo gruodžio 1-osios Socialinės paramos skyriuje pirmuosiuose kabinetuose Liepų g.15, Laukininkų g.19A klientai asmeniškai priimami ir konsultuojami visą darbo dieną.

Norėjo nedirbti?

Į klausimą, kodėl tik pasidomėjus „Klaipėdai” atsirado galimybė nuo gruodžio 1 dienos „visą darbo dieną” pirmuosiuose kabinetuose priimti klientus, Socialinės paramos skyriaus vedėja Audronė Liesytė atsakė, jog ankstesnis skelbimas iš viso ir neturėjęs pasiekti visuomenės.

Neprimena banko

Pasak Socialinės paramos centro direktorės Dianos Stankaitienės, darbuotojai, priimantys prašymus, pietauja slankiuoju grafiku. Tačiau problema iškyla vasarą, kai vienas tame pačiame kabinete dirbančių darbuotojų atostogauja.

„Tada centras neužtikrina klientams galimybės pateikti prašymus visą darbo dieną, tačiau užtikrina darbuotojo teisę į pietų pertrauką. Vasarą mes nevykdome Viešojo administravimo įstatymo nuostatų”, – pripažino D.Stankaitienė.

Ji sakė, kad galėtų užtikrinti klientų aptarnavimą visą darbo dieną tik tada, jei būtų įkurta „vieno langelio” tarnyba. Geriausias pavyzdys – kaip klientams teikiamos paslaugos banke. O iš valstybės įmonių – Registrų centras Minijos gatvėje.

Nebent paskųstų

Seimo kontrolierė Zita Zamžickienė pripažino, kad nors daugumoje įstaigų formaliai paisoma nuostatos užtikrinti klientui galimybę kreiptis visą darbo dieną, tačiau iš to mažai naudos.

Seimo kontrolieriai privalo prižiūrėti, ar valdžios įstaigos tinkamai tarnauja žmonėms. Z.Zamžickienė įsitikinusi, kad iniciatyvūs piliečiai galėtų rašyti skundus Seimo kontrolieriams. „Gal rastume galimybę keisti tvarką”, – svarstė ji.

Pertraukos erzina

Seimo kontrolierė sakė žinanti, kad žmones erzina tarnautojų pietų pertraukos. Tačiau pridūrė, kad turi būti užtikrinta teisė pietauti ne vėliau nei po 4 darbo valandų.

Kai kurie Klaipėdos „Sodros” skyriai darbuojasi be pietų pertraukos. Tarnautojai nealksta – dirbama pagal slankųjį grafiką. Tačiau kartais klientai nepatenkinti, kad Pašalpų ir nedarbingumo kontrolės dokumentų priėmimo skyriuje iš 5 langelių kai kurie būna uždaryti. Skyriaus administratorės pareiga prižiūrėti, kad nesusidarytų eilės ir klientas neužtruktų ilgiau nei 10 minučių.

Ramunė Šeštokienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.