Trys ketvirtadaliai Lietuvos įmonių siuntas patiki kurjeriams

Daugelis Lietuvos įmonių siuntų gabenimą patiki kurjeriams, o pagrindiniu kriterijumi renkantis paslaugą išlieka kaina. Tai atskleidė š.m. rugsėjo mėn. įmonės „Baltic Logistic System Vilnius”, teikiančios siuntų pristatymo paslaugas „Bizpak” ir DPD, užsakymu atlikta Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonių apklausa.
Rinkos tyrimų kompanijos „TNS Gallup” atlikto tyrimo duomenimis, trys ketvirtadaliai (73 proc.) Lietuvos įmonių siuntų transportavimą patiki kurjeriams, beveik pusė (46 proc.) papildomai naudoja savo transportą, o ketvirtadalis (24 proc.) – transporto kompanijų paslaugas.
Latvijoje įmonės pagal naudojimąsi skirtingais siuntų pristatymo būdais pasiskirstė panašiai. 76 proc. įmonių naudoja kurjerių paslaugas, 45 proc. jas gabena ir savo transportu, 26 proc. šią funkciją patiki transporto kompanijoms. Tuo tarpu Estijoje kurjerių paslaugomis naudojasi 55 proc., nuosavu transportu siuntas gabena beveik 22 proc., o siuntas transporto kompanijoms patiki 14 proc. įmonių.
„Nors nemaža dalis bendrovių siuntų gabenimą patiki specialistams, tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad Baltijos šalių siuntų gabenimo rinka ateityje dar augs. Iš tiesų yra įmonių, kurioms dėl jų veiklos specifikos prasminga investuoti į nuosavą transportą. Tokiose įmonėse transportas reikalingas specialistui nuvykti į vietą papildomiems darbams atlikti, todėl dideli kaštai, skiriami transporto parko išlaikymui, pasiteisina”, – sakė UAB „Baltic Logistic System Vilnius” pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos regionui Gintaras Bingelis.
Tačiau, pasak jo, didžioji dalis verslininkų vis dar nesiryžta atsisakyti turimo transporto, nes tiesiog nėra tiksliai paskaičiavę, kiek jiems kainuoja valdyti ir išlaikyti transporto parką, jį aptarnaujantį personalą bei kiek jie sutaupytų logistikos funkciją patikėję specializuotoms kompanijoms.
„Specialistų paslaugomis linkę naudotis verslininkai nedrįsta žengti šio žingsnio, nes nežino, ką daryti su savu transportu ir darbuotojais. Tai neturi būti priežastis ir toliau išlaikyti finansiškai nuostolingą automobilių parką. Žmonių, galinčių dirbti kurjeriais, šiuo metu Baltijos šalyse labai trūksta, o įmonės turimus automobilius, jei jie atitinka reikalavimus, galėtų perimti logistikos kompanija”, – siūlo išeitį G.Bingelis.
Apklausos duomenimis, 38 proc. įmonių Lietuvoje ir 35 proc. Latvijoje rinkdamosios kurjerių kompaniją didžiausią dėmesį skiria paslaugos kainai, tuo tarpu Estijoje svarbiausias atrankos kriterijus – ilgalaikis bendradarbiavimas (32 proc.). 27 proc. Lietuvos, 31 proc. Latvijos ir 26 proc. Estijos įmonių renkantis siuntų pristatymo paslaugos teikėją svarbiausia, jog siunta būtų pristatyta laiku.
„Baltic Logistic System Vilnius” pardavimų ir rinkodaros direktoriaus teigimu, Estijos pavyzdys rodo, kad pasiekus tam tikrą rinkos išsivystymo lygį, kaina nebėra pagrindinis kriterijus renkantis paslaugas.
„Sprendžiant, kurią logistikos paslaugų įmonę pasirinkti, lemiamu faktoriumi tampa verslo partnerių stabilumas, patikimumas bei teikiamos garantijos”, – teigia G.Bingelis.
Įmonių apklausa atskleidė dar vieną tendenciją – vis didėjantį interneto naudojimą informacijos paieškai. 60 proc. Lietuvos, 45 proc. Latvijos ir 65 proc. Estijos įmonių vadovų teigė, kad apie kurjerio paslaugas teikiančias kompanijas sužino internetu. Lyginant su praėjusiais metais, informacijos paieškai naudojančių internetą įmonių skaičius Lietuvoje išaugo 16 proc.
Tyrime dalyvavo 216 Lietuvos, 202 Latvijos ir 206 Estijos įmonės.

„Baltic Logistic System Vilnius”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.