„Kelias tiesiog prilipęs prie mašinos…”, –
taip trumpai apibūdino pirmą įspūdį
PB fotografas Gintaras Lukoševičius,
išbandęs naująjį „Renault Clio”.
Iš tiesų ką tik debiutavęs ir jau spėjęs laimėti Europos „Metų automobilio” titulą trečiosios kartos „Clio” maloniai stebina. Pirmiausia važiavimo kokybe. Visu tuo, kas įeina į šią sąvoką: stabilumu, vairavimo tikslumu, komfortu. Tokiais pranašumais, kurie anksčiau buvo būdingi tik aukštesnės klasės automobiliams.
Ne veltui gamintojai pabrėžia „Clio” pakabos giminystę su vyresniuoju broliu „Megane”. Pakankamai standi (bet kartu ir komfortiška) pakaba puikiai „sugeria” bet kokius kelio nelygumus: jokių bildesių, nemalonios vibracijos. Be to, automobilis yra ir stebėtinai stabilus. Puiki garso izoliacija daro kelionę išties malonią. Nesigirdi nei variklio, nei oro pasipriešinimo keliamo aerodinaminio triukšmo.
Sulig kiekviena nauja karta automobiliai tampa didesni, erdvesni, patogesni. Ne išimtis ir naujasis „Clio” – beveik keturių metrų (jei tiksliai – 3986 mm) automobilį, nors ir pozicionuojamą vis toje pačioje B klasėje, jau sunku vadinti „mažyliu”. Labiausiai „Clio III” ūgtelėjo į aukštį – jis net 58 mm aukštesnis nei jo pirmtakas „Clio II”. Kaip teigia gamintojai, jis „turi nepaprastai erdvų saloną ir B klasėje išsiskiria kaip naujas standartas”. Sunku būtų ginčytis. Erdvumo įspūdį dar labiau sustiprina šviesi salono apdaila.
Kita vertus, dėl to nė kiek nenukentėjo manevringumas. Trečiosios kartos „Renault Clio” apsisukimo spindulys – 10,3 metro.
Reikia paminėti ir vieną svarbiausių saugaus važiavimo garantų – puikų matomumą. Bendras naujo modelio langų plotas – 2,459 kv. metro. Tai geriausias rodiklis tarp visų B klasės atstovų.
Naujasis „Clio” tiek iš išorės, tiek viduje spinduliuoja išbaigtumu. Viskas apgalvota iki smulkmenų. Prietaisų skydelis itin lengvai skaitomas, valdymo svirtelės ir rankenėlės patogios. Net nereikia pratintis prie automobilio, tiesiog sėdi ir važiuoji. Tarsi vairuotum jį jau ne pirmą mėnesį.
Išorės dizainas – subtiliai rafinuotas. Nesileisdami į dizaino sprendimų gelmes ir atskirų detalių vertinimus, galime konstatuoti, kad ir naujasis „Clio” turi konkrečiai išreikštą „veidą”: veržlus dinamiškas siluetas iš šono, tvirtumo ir stabilumo įspūdis žvelgiant iš galo.
Sunku būtų išskirti, kam kuriant naująjį „Clio” buvo skiriama daugiau dėmesio: komfortui ar saugumui. Milžiniška kompanijos „Renault” sukaupta patirtis saugumo (tiek aktyviojo, tiek pasyviojo) srityje panaudota ir „Clio”. Taupydami skaitytojų laiką net nebandysime išvardyti visų įdiegtų modernių technologijų, konstrukcinių sprendimų, elektroninių pagalbininkų, padedančių pasiekti maksimalų saugumą. Gamintojai net neabejoja, kad šis automobilis EuroNCAP saugumo bandymuose gaus aukščiausią įvertinimą.
Komforto įrangos sąrašas išties įspūdingas. Be jau įprastų dalykų (vairo stiprintuvo, magnetolos, langų stiklų elektrinių kėliklių ir t.t.), naujojo „Clio” pirkėjams bus siūlomi ir šios klasės automobiliuose dar retai pasitaikantys įrenginiai: automobilio statymo pagalbos įranga su atbulinės eigos radaru, navigacijos įranga, pastovaus greičio nustatymo ir greičio ribojimo įrenginys, naujos kartos „Renault” laisvų rankų kortelė (nereikia tradicinio rakto).
Pirkėjams siūloma rinktis vieną iš šešių skirtingų salono apdailos variantų. Taigi net išrankiausieji galės prisitaikyti „Clio” erdvę savo skoniui, pasirinkti jų charakterį atitinkančią apdailą.
Dar viena įdomi ir labai praktiška detalė: atsarginis ratas kabo po automobiliu. Taip ne tik sutaupoma bagažinės erdvė, bet ir palengvinamas pats rato keitimo procesas: nereikia jo iškelti iš bagažinės, paskui vėl įkelti. Pasuki tvirtinimo rankenėlę bagažinėje, stumteli svirtį – ir atsarginis ratas bumbteli žemėn.
Norint geriau išnaudoti įvairių „Clio III” variklių galimybes, gali būti naudojamos trijų rūšių pavarų dėžės: mechaninė 5 ir 6 pavarų, automatinė ir pusiau automatinė. Pusiau automatinė pavarų dėžė sukurta mechaninės pagrindu ir gali veikti dviem režimais: pavaros perjungiamos automatiškai arba vairuotojas pats pasirenka norimą pavarą viršutinėje vairo kolonėlės dalyje įtaisytomis svirtimis.
Pirkėjų pasirinkimui – šeši galios agregatai: trys 16 vožtuvų benzininiai varikliai: 1,2 litro tūrio, 75 AG (55 kW); 1,4 litro, 100 AG (72 kW) ir 1,6 litro, 110 AG (82 kW) ir trys 1,5 litro tūrio dyzeliniai dCi varikliai, kurių galia 70 AG (50 kW), 85 AG (63 kW) ir 105 AG (78 kW). Visi šie varikliai atitinka Euro 4 standarto reikalavimus dėl oro taršos. Kitais metais pasirinkimą papildys ir galingiausias 2 litrų, 140 AG (103 kW) benzininis variklis.
Tomas Povilaitis