Lygiai prieš savaitę, praėjusį trečiadienį, automagistralėje Klaipėdos rajone avariją patyręs autobusas „Neoplan” prieš jaunos keleivės mirtimi pasibaigusią nelaimę važiavo pavojingu greičiu.
Taip „Vakarų ekspresui” pasakojo vienas iš dviejų likusių gyvų šio autobusų keleivių – 68 metų amžiaus klaipėdietis Anfijus Antonovas.
Lapkričio 16-osios pavakarę Stončaičių kaimo ribose apsivertus su trimis keleiviais iš Palangos į Kauną važiavusiam UAB „Kautra” autobusui „Neoplan”, žuvo juo keliavusi 22 metų klaipėdietė, kiti du keleiviai bei vairuotojas buvo sužaloti.
„Autobusas važiavo per greitai”, – įsitikinęs A. Antonovas, toje lemtingoje avarijoje susilaužęs raktikaulį bei šonkaulius.
Pasirodė sniegas
Lapkričio 16-ąją A. Antonovas vyko į Kauną. Čia jis planavo kitą dieną aplankyti motinos kapą jos mirties metinių proga. „Tik laimingo atsitiktinumo dėka vykdamas paminėti mirusiosios vos pats neiškeliavau į dausas”, – liūdnai juokauja iki šiol Klaipėdos ligoninės Chirurgijos skyriuje gydomas vyras.
Anot pašnekovo, tą vakarą jis buvo pirmas įsėdęs į UAB „Kautra” autobusą, į Klaipėdos autobusų stotį atvykusį iš Palangos ir turėjusį vykti į Kauną. Netrukus pasirodė ir gretimoje sėdynėje klestelėjo jaunutė mergina.
Po kurio laiko ir stotyje mindžikavęs vyras paklausė, kur vyksta šis „neoplanas”. Jis laukė kito, po valandos turėjusio išvažiuoti, autobuso į Kauną, tačiau persigalvojo ir nusprendė vykti šiuo.
„Netrukus autobusas pajudėjo. Mergina nuėjo į galą ir tikriausiai atsigulė. Netoli manęs atsisėdo minėtas vyriškis, mes apsikeitėme keliomis nereikšmingomis frazėmis – iš kur esame, kur važiuojame”, – sakė A. Antonovas.
Autobusas, anot jo, automagistrale Vilnius-Klaipėda skriejo per smarkiai. Meteorologinės sąlygos pradžioje atrodė neblogos, tačiau prasidėjus miškingam kelio ruožui, ant plento pasirodė sniegas.
Lenkė lengvąsias mašinas
„Mačiau, kaip vieną po kitos aplenkėme keletą lengvųjų automobilių. Aplenkęs dar vieną, vairuotojas pabandė vėl grįžti į pirmąją eismo juostą. Tada aš pastebėjau, kad grėsmingai artėja kelkraštis. Pajutęs, kaip į autobuso šonus trankosi plastmasiniai kelio riboženkliai, supratau, jog bus blogai”, – prisiminė keleivis.
A. Antonovas sakė, kad jis, kaip grėsmę jaučiantis senas kariškis, susirietęs į kamuolį ir rankomis apsikabinęs galvą. Po sekundės autobusas vertėsi, o žmonės jame pasijuto lyg beorėje erdvėje.
„Trenkiausi į lubas, grindis, o aplink skriejo daiktai, sėdynių dalys. Kai autobusas vėl atsistojo ant ratų, aš skubiai iš jo išlindau. Ropojau keturiomis, nes labai skaudėjo šoną”, – sakė A. Antonovas.
Beveik niekas nepadėjo
Vyras išropojo ant kelio šlaito ir ėmė šaukti kitus keleivius. Netrukus iš autobuso išlindo šalia jo autobuse sėdėjęs vyriškis. Jis, anot A. Antonovo, ilgai negalėjo atsitokėti. Autobusas mirksėjo galiniais ir priekiniais žibintais, o merginos ir vairuotojo nesimatė.
„Aš šaukiau, kad reikia ieškoti merginos. Tuo metu ėmė stoti pravažiuojantys automobiliai, pasirodė žmonės, o netrukus ir gelbėtojai, medikai.
Nebūčiau patikėjęs, jog laukiant pagalbos smalsuoliai, ypač vyrai, bijos prie mūsų, sužeistųjų, net prieiti. Gulėjau ant žemės be bato, koja šalo. Gerai, kad atsirado viena drąsi moteris – ji nuėjo į autobusą, surado mano kepurę, po šonu pakišo sėdynės detalę, užklojo užuolaida”, – dramatiškas minutes prisiminė jis.
Netrukus paaiškėjo, jog mergina nebegyva – ji buvo prispausta po galine autobuso dalimi. Sąmonės netekusį vairuotoją, anot A. Antonovo, gelbėtojai rado pakibusį ant priekinio autobuso lango.
Medikai pasiūlė važiuoti namo
Netrukus likę gyvi autobuso keleiviai ir vairuotojas buvo išvežti į Klaipėdos ligoninę. A. Antonovas tikino pajautęs didelį kontrastą tarp medikų.
Anot jo, Gargždų greitosios medicinos pagalbos brigados darbuotoja skausmą jam lengvino ne tik vaistais, bet geru žodžiu, o patekus į Klaipėdos ligoninės Priėmimo skyrių čia dirbusių medikų pagarbos pacientams nebūta nė kruopelytės.
„Pusvalandį į mane niekas nekreipė dėmesio. Tada apžiūrėjo toks piktas chirurgas. Jis pareiškė, kad dėl sulaužyto raktikaulio galiu gydytis ir namuose. Nors aš skundžiausi, jog man skauda visą krūtinę, medikas man pasiūlė išsikviesti taksi”, – pasakojo A. Antonovas.
Tuo metu Priėmimo skyriuje pasirodė sužalotojo žmona. Tik po kelių „švelnesnių” medikams skirtų žodžių atėjo kitas chirurgas. Jis nustatė, kad vyriškiui lūžo ne tik raktikaulis, bet ir šonkauliai. Netrukus atsirado ir laisva vieta viename iš ligoninės skyrių.
Kitą dieną po avarijos A. Antonovą aplankė iš užsienio grįžęs UAB „Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas. Anot nukentėjusiojo, vežėjai pažadėjo, jog už sveikatos sužalojimą bus atsilyginta. Jie surado ir į ligoninę atnešė per avariją dingusį pensininko batą.
Nesulaukė gimtadienio
Dėl šio įvykio Klaipėdos rajono policijos pradėtas ikiteisminis tyrimas dar nebaigtas. Pirminiais duomenimis, 64 metų amžiaus autobuso vairuotojas Pranas Antanas Seilius, esant slidžiai kelio dangai, nepasirinko saugaus greičio.
Bendrovės atstovai kategoriškai neigia tai, kad „neoplanas” galėjęs važiuoti per dideliu greičiu – greitis jame esą ribojamas iki 105 km/h. Po avarijos autobuso spidometro rodyklė buvo užstrigusi ties 110 km/h atžyma. Autobusu tame autostrados ruože galima važiuoti ne greičiau nei 90 km/h.
Pasak L. Skardžiuko, avarija įvyko dėl staiga pasikeitusių oro sąlygų. Jo teigimu, netikėtai pasitaikė slidus ir apsnigęs ruožas. Pats vairuotojas tvirtina, kad tuo metu papūtė stipresnis vėjo gūsis, autobusą sumėtė, jis ėmė slysti ir vertėsi į kelkraštį.
Vairuotojui medikai diagnozavo dešinio šonkaulio lūžį. Mažiausiai nukentėjęs kitas autobuso keleivis – uostamiesčio gyventojas 56 metų Valerijus Skorodichinas – į Klaipėdos ligoninę atvyko pakeleivinga mašina. Gydytis galvos sumušimus jis išleistas į namus.
Avarijoje žuvo klaipėdietė Laura Sakalauskaitė. Mergina lapkričio 20-ąją būtų šventusi 23-iąjį gimtadienį. Ant galinės autobuso sėdynės buvusi mergina jam verčiantis iškrito pro langą ir buvo prispausta.
Žaneta Skersytė