Mūšis dėl bilietų kainų gali virsti tikru karu

Jau rytoj Klaipėdos miesto savivaldybės taryba savo posėdyje turės apsispręsti dėl viešojo transporto paslaugų branginimo, tačiau politikai vis dar abejodami blaškosi ir bendros pozicijos neranda.

Beje, maršrutinių taksi bilietus dabar siūloma branginti jau ne iki 2 litų, kaip miesto valdžia buvo nutarusi iš pradžių, bet iki 1,88 lito.

Žinia, suskaičiuota, kad kitąmet keleivių vežimui didžiaisiais autobusais gali pritrūkti maždaug 3 mln. litų, todėl Savivaldybės administracija siūlo didinti vienkartinių bilietų kainą iki 1 lito, parduodamus autobuse – iki 1,20 lito, o įvairių rūšių terminuotuosius – vidutiniškai 16,6 proc.

Sykiu kainos keliamos ir maršrutinių taksi bilietams, nors šių vežėjai tam priešinasi – tą daryti esą įpareigoja įstatymai ir atitinkamos teismų nutartys.

Pagal Savivaldybės skaičiavimus, maršrutinių taksi bilietas turėtų kainuoti 1,875 lito, tačiau administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė, praėjusią savaitę paskelbusi žinią apie ketinimus didinti kainas, sakė, kad suma bus apvalinama iki 2 litų, nes priešingu atveju tiek vežėjai, tiek keleiviai susidurtų su nepatogumais.

Tačiau sulaukus vežėjų protesto rytoj Tarybai vis dėlto bus teikiamas projektas, kuriame paliekama nesuapvalinta – 1,88 lito – kaina.

Savivaldybės administracijos teikiamame projekte Tarybos nariams ypač kliūva, anot jų, noras netolygiai ir iškreipiant sąžiningos konkurencijos sąlygas padidinti bilietų kainas didiesiems autobusams ir maršrutiniams taksi.

Politikai, priklausantys Socialinių reikalų komitetui, siūlys Tarybai svarstyti galimybę nedidinti maršrutinių taksi bilietų kainų – taip komiteto nariai nusprendė vakar.

Tarybos narys Vytautas Valevičius kategoriškai nepritaria maršrutinių taksi bilietų branginimui ir tvirtina sutinkąs su pastarųjų vežėjais, jog tai panašu į bandymus išstumti juos iš rinkos.

Politikas atkreipė dėmesį, kad, nepaisant šoktelėjusių kuro kainų, maršrutininkai teigia esą patenkinti dabartine bilieto kaina – 1,50 lito, ir dirba pelningai. „Jeigu jie gali vežti keleivius už tokią kainą – tegu, kam ją didinti?” – kalbėjo V. Valevičius.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” direktorius Gintaras Neniškis į tai replikavo, kad vežėjai sugeba nuslėpti 40 proc. savo pajamų. „Jei kuro kaina pakilo 60 proc., kaip jų sąnaudos galėjo sumažėti?” – stebėjosi G. Neniškis.

Vežėjų atstovas Vaidas Mažikas šiuos kaltinimus atmeta: „Tai nesąmonė. „Klaipėdos keleivinis transportas” mus intensyviai tikrina, bilietų neišdavę vairuotojai yra baudžiami”, – tvirtino jis.

V. Valevičiui taip pat kyla abejonių dėl Klaipėdos autobusų parko darbo efektyvumo. „Ar jie etatų, patalpų ne per daug turi? Ar kurą ne per brangiai perka? – bėrė klausimus politikas. – Jei maršrutininkai sugeba prie rinkos prisitaikyti, kodėl didieji vežėjai to negali?”

Socialinių reikalų komiteto pirmininkas Edmundas Kučinskas taip pat stebisi, kodėl bilietų kainos vežėjams didinamos netolygiai. „Kodėl maršrutinių taksi bilietas turi kainuoti 1,88 lito ar 2 litus? Tai jau per didelė proporcija”, – teigė Tarybos narys.

V. Mažikas įsiterpė, kad teismų nutartyse, kuriomis vadovaudamasi Savivaldybė siūlo kelti kainas, iš tiesų numatyta, kad bilietai turi būti branginami proporcingai didiesiems autobusams ir maršrutiniams taksi, tačiau pabrėžė, kad ten nėra nė žodžio apie kurių nors vežėjų diskriminaciją.

Būtent taip – diskriminuojami – dabar ir jaučiasi maršrutininkai. Dar labiau padidinus skirtumą tarp bilietų kainų, neabejoja V. Mažikas, keleiviai bus priversti važiuoti autobusais, nes maršrutinių taksi paslaugos daugeliui bus neįkandamos.

„Mūsų kainos priartės prie taksi. Kur tai matyta? – piktinasi jis. – Nesuprantu, juk mūsų ir didžiųjų autobusų bilietų kainos nieko bendro neturi.”

Pasak E. Kučinsko, vežėjų argumentai yra gana įtikinantys. „Vežėjams tokiu būdu sudarome nevienodas sąlygas”, – sakė politikas ir pridūrė nemanąs, kad nėra resursų lėšoms, kurių trūksta didiesiems autobusams, surasti. „Jei ir galime kelti kainas, tai visiems vienodai – po 20 centų ir tiems, ir kitiems”, – kalbėjo E. Kučinskas.

„Mes, Tarybos nariai, ėmėme reguliuoti rinką. Bet juk mes dirbame žmonėms, o ne atskirai grupei. Kainų didinti negalime”, – Savivaldybės administracijos siūlymams nepritaria ir Viačeslavas Karmanovas.

Klaipėdos mero pavaduotojos Audros Daujotienės manymu, bilietų branginimas reikalingas, tačiau dėl kainos Taryba dar turi diskutuoti. Nors maršrutinių taksi vežėjai teigia dirbantys pelningai, mero pavaduotoja pastebi, kad jų transportas yra gana apgailėtinos būklės. Vadinasi, daro išvadą A. Daujotienė, vežėjų materialinė padėtis nėra tokia jau gera.

Vežėjai ypač piktinasi siūlymais naktinį maršrutinių taksi tarifą padidinti iki 2,50 lito. V. Karmanovas pritaria, kad tokiu atveju naktimis maršrutinių taksi gatvėse visai nebeliks.

Vežėjai ketvirtadienį tikisi jiems palankaus miesto Tarybos sprendimo. Nepritarimą kainų didinimui keturiolikos įmonių atstovai jau išsakė ir savo pareiškime, kurį įteikė miesto valdžiai.

„Priešingu atveju ieškosime teisybės teismuose”, – sakė V. Mažikas.

Giedrė Petkevičiūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.