Virš Briuselio – ir lietuviai

Kalbos, jog pastaruoju metu lietuvių galima sutikti neįtikimiausiose vietose, – ne iš piršto laužtos.

Dabar lietuviškai kalbama net ir ant vieno Belgijos sostinės Briuselio simbolių – 102 metrų aukščio metalinės konstrukcijos „Atomium”.

Prieš keletą dienų Aleksandro Gridino aukštalipių kompanija iš Klaipėdos pradėjo vieno įdomiausių pasaulio architektūros statinių rekonstrukcijos darbus.

„Atomium” statinio rekonstrukcijai iš Europos Sąjungos biudžeto yra skirta apie 30 milijonų eurų.

Kartu su lietuviais dirba ir 54 aukštalipiai iš Australijos, Ispanijos, Anglijos, Belgijos.

Bet klaipėdiečių komanda yra gausiausia. Kristalo molekulės atomą vaizduojantį statinį remontuoja 22 klaipėdiečiai.

Iki 100 metrų aukštyje ant virvių pakibę lietuviai keičia nusidėvėjusias konstrukcijos paviršiaus aliuminio plokštes naujomis.

Pavojingame aukštyje dirbantys aukštalipiai traukia dėmesį. Užvertę galvas turistai prie „Atomium” būriuojasi visą dieną.

Kitų metų pradžioje pakeistos plokštės bus pradedamos šlifuoti.

„Atomium” rekonstrukcija turi būti baigta 2006-ųjų kovo mėnesį.

Statinį lankytojams uždarė

Šiaurinėje Briuselio dalyje 1955 metais pastatyta „Atomium” konstrukcija iki šiol yra lankomiausias šio miesto turistų objektas.

Vėliau šalia šio unikalaus statinio atsirado mini Europos parkas, centrinis Briuselio stadionas.

Šešiuose iš devynių 22 metrų skersmens rutuliuose buvo įrengti restoranai, parodų salės bei apžvalgos aikštelės.

Rutulius vieną su kitu jungiančiose metalinėse rankovėse buvo įrengti eskalatoriai ir liftai, kuriais keliavo turistai.

Prieš pusę amžiaus statyta konstrukcija dar nė karto nebuvo remontuojama, tad nusidėvėjęs statinys ir jo įrenginiai pradėjo kelti grėsmę lankytojų saugumui.

Daugiau nei prieš dešimt metų „Atomium” konstrukcija buvo uždaryta lankytojams.

Praėjusių metų pabaigoje pradėta svarstyti, ar nevertėtų „Atomium” išmontuoti.

Bet Europos Sąjungos komisijose buvo nutarta unikalų statinį rekonstruoti.

Užsakymą laimėjo konkurse

Statinio remonto darbams prireikus aukštalipių rekonstrukcijos rangovas kreipėsi į pramoninio alpinizmo asociaciją IRATA, kurios nare klaipėdiečio A.Gridino kompanija tapo prieš pusantrų metų.

Teisę dirbti klaipėdiečiai įgijo po darbų rangovo paskelbto konkurso.

Jame daugiausia dėmesio buvo skiriama ne mažesnei kainai, bet darbų kokybei bei atlikimo terminams.

Šį užsakymą gavusios Klaipėdos aukštalipių kompanijos vadovas A.Gridinas sakė, kad jo svajonė buvo dalyvauti prieš 5 metus Paryžiuje pradėtoje Eiffelio bokšto rekonstrukcijoje.

Tačiau tuomet neseniai susikūrusi uostamiesčio aukštalipių įmonė buvo mažai kam žinoma.

Klaipėdiečiai žinomi pasaulyje

IRATA licencijos klaipėdiečiai siekė ketverius metus. Per tą laiką tarptautinės asociacijos aukštalipio kvalifikaciją yra gavę 25 lietuvių įmonės atstovai.

Aštuoniems uostamiesčio aukštalipiams yra suteikta aukščiausia, trečioji, kategorija.

Tokių specialistų pasaulyje tėra apie 4 tūkstančius.

Šiuo metu A.Gridino individualios įmonės aukštalipiai yra gerai žinomi beveik visose naftos gavybos platformas prižiūrinčiose kompanijose.

Lietuvius samdo daugelis aukštas konstrukcijas prižiūrinčių pasaulio firmų.

Klaipėdiečio sukurtos kompanijos vaikinai šiuo metu dirba Norvegijoje, Anglijoje, Belgijoje ir Angoloje.

Uostamiesčio aukštalipiai užsakymų jau gauna iš Kazachstano ir Indijos.

Prieš metus ant virvių pakibę klaipėdiečiai išardė Ignalinos atominės elektrinės trečiąjį bloką.

Pusė šimto metrų aukštyje buvo išmontuota 2800 tonų metalo konstrukcijų.

A.Gridino vadovaujami aukštalipiai yra dirbę ant 102 metrų aukščio Rygos tilto bei ant aukščiausio Norvegijoje Grenlandsbrua tilto, kuris virš vandens yra iškilęs 158 metrus.
Alvydas Ziabkus

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.